اشتباهاتی که خطر سرماخوردگی را زیاد می‌کند

https://cdn2.vectorstock.com/i/1000x1000/97/21/common-cold-or-flu-vector-3259721.jpg

سایت بدون -فصل سرماخوردگی از راه رسیده و ما باید همه تلاش‌مان را بکنیم تا از قربانیان این بیماری نباشیم. موارد زیر اشتباهاتی هستند که ریسک ابتلا به سرماخوردگی را افزایش می‌دهند:

مصرف نکردن یا کم مصرف کردن کربوهیدراتها

دکتر الیزابت گاردنر، استاد موسسه علم غذا و تغذیه انسانی میگوید: باور بر این است که محدود کردن میزان کالریهای دریافتی، سیستم ایمنی را تقویت میکند، اما تحقیقات نشان میدهد هرچقدر ما در فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا کالری بیشتری مصرف کنیم، بیشتر از شر ویروسها در امان میمانیم و درصورت بیمار شدن، علائم کمتر و بهبود سریعتری خواهیم داشت.

زیاد دست زدن به صورت

براساس مطالعهای که در Clinical Infectious Diseases منتشر شد، عادتهایی مانند دست زدن زیاد به صورت، دهان و بینی باعث میشوند براحتی به آنفلوآنزا مبتلا شویم.

زیاد در خانه ماندن: ویتامین D چه بهصورت طبیعی و از نور آفتاب دریافت شود و چه با مصرف قرصهای مکمل، بخش ضروری زندگی ماست. مطالعهای که در Journal of Investigative Medicine منتشر شد نشان داد این ویتامین نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی دارد.

مصرف نکردن پروبیوتیکها

اگر روزانه به میزان کافی پروبیوتیک مصرف نکنید در فصل آنفلوآنزا با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. طبق مطالعاتی که بتازگی انجام شده مصرف پروبیوتیکها با ایجاد موادی که به تولید سیستم دفاعی مخاط روده کمک میکنند حتی در درمان بیماریهایی مانند آنفلوآنزا نیز موثر هستند.

نداشتن خواب کافی

نداشتن خواب کافی و با کیفیت در طول شب، سیستم دفاعی بدن را در مقابله با ویروس آنفلوآنزا تضعیف میکند.

مصرف ناکافی روی

اگر مواد غذایی حاوی روی، مانند تخممرغ، آجیل و حبوبات را کم مصرف کنید بشدت در معرض آسیب قرار میگیرید. مشخص شده است که روی برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. براساس مطالعات منتشر شده در Harvard Health Publishing، این ماده مغذی یک سد دفاعی در مقابل ورود باکتریهای خارجی به بدن است.

منبع: bestlifeonline.com

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «کله اش بوی قرمه سبزی می دهد»

سایت بدون – درباره این ضرب المثل دو ریشه ذکر شده است در ریشه اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *