اعترافات تکان‌دهنده جکی چان در کتاب خاطراتش/صبح با پورشه‌ام تصادف می‌کردم عصر با بنز

https://www.straitstimes.com/sites/default/files/styles/article_pictrure_780x520_/public/articles/2018/11/30/nm-jackie-3011.jpg?itok=-xEEk6SF&timestamp=1543558891

سایت بدون -جکی چان، ستاره چینی در کتاب اخیر خود در مورد جدالش با الکل نوشته و این‌که چطور پسرش را از اتاق بیرون کرده است. این کتاب به نام «هیچوقت بزرگ نشو» برای نخستین‌بار به زبان انگلیسی منتشر می‌شود. این کتاب در ابتدا در ‌سال ٢٠١۵ به زبان چینی منتشر شد و در آن، چان اعتراف کرده که در نخستین روزهای شهرتش سراغ روسپی‌ها می‌رفته است و این‌که چگونه این موضوع روی زندگی شخصی‌اش تأثیر گذاشته است.
جکی چان که متولد هنگ‌کنگ است، بازیگر موفقی در فیلم‌های چینی به شمار می‌رود و از این فیلم‌ها در دهه ١٩٩٠ به شهرت جهانی دست یافت و در فیلم‌های غربی نیز بازی کرده است. چان در کتابش نوشته است که پس از این‌که به شهرت رسید، او برای بازی در یکی از فیلم‌ها مبلغ ۵٠٠هزار دلار دستمزد گرفت و آن را صرف خرید ساعت مچی کرد. جکی چان در کتابش نوشته است: «من بسیار مشتاقانه به ساعت‌فروشی رفتم و گفتم، ١٠ تا از بهترین و گران‌قیمت‌ترین ساعت‌هایت را برایم بیار که در آنها الماس به کار رفته باشد. خب خوبه؛ من ٧ تا از آنها را برمی‌دارم.»
اما روزهای خوب چان با روزهای بد و تاریک بدنامی نیز همراه بود. او در کتابش می‌نویسد: «من در تمام مدت الکل می‌خوردم. صبح، با ماشین پورشه‌ام تصادف می‌کردم و بعدازظهر با ماشین بنزم. در تمام طول روز در گیجی و منگی به سر می‌بردم.»
زمانی که عکس‌های عکاسان از صحنه‌های تصادف جکی چان منتشر شد، او آنها را تهدید کرد که به خاطر هر عکسی که می‌گیرند، آنها را کتک خواهد زد. چان که در ‌سال ٢٠٠٩ به‌عنوان سفیر مقابله با موادمخدر در چین شناخته می‌شد، در کتابش می‌نویسد: «من یک آدم کثیف و زننده بودم.»
این تهدیدات عمومی جکی چان به خشونت، تنها چیزهای تکان‌دهنده‌ای نبود که چان در کتاب خاطراتش به نام «من جکی چان هستم» که در‌ سال ١٩٩٩ منتشر شد، به آنها اعتراف کرده بود.
او در کتاب «هیچ‌گاه بزرگ نشو» گفته است که وقتی پسرش ٢ساله بوده، از روی خشم، فرزندش را از اتاق بیرون انداخته است. چان نوشته است: «من او را با یک دست بلند کردم و از اتاق بیرون انداختم و او را به سمت مبل پرتاب کردم. با ضربه‌ای که به او وارد کردم، اگر به دسته مبل برخورد می‌کرد، قطعا مشکلی جدی برایش به وجود می‌آمد.» چان می‌گوید که او به سرعت از رفتارش پشیمان می‌شود و قسم می‌خورد دیگر چنین کاری را تکرار نکند. جکی چان با خودش می‌گوید: «من جدا قول می‌دهم که دیگر چنین کاری نکنم. من روی حرف‌هایم هستم. دیگر او را نمی‌زنم.» این اولین‌باری نیست که مسائل خانوادگی جکی چان در فضای عمومی پخش می‌شود. پسر او «جیسی» در ‌سال ٢٠١۴ به خاطر اتهامات مربوط به موادمخدر به ۶ماه زندان محکوم شد. در آن زمان، چان خود را مسئول عدم درست تربیت‌کردن فرزندش می‌دانست.
الکل، قمار و عیاشی
این بازیگر سرشناس چینی در کتابش می‌نویسد که در اولین روزهای شهرتش چگونه مثل یک هرزه زندگی می‌کرده و به‌عنوان یک مرد جوان تمام‌وقت خود را صرف «نوشیدن الکل، قمار و عیاشی» می‌کرده است. در ‌سال ١٩٩٩، چندین‌سال پس از این‌که او با جوآن لین، بازیگر تایوانی ازدواج کرده بود، خبر بچه‌دارشدن جکی چان از ملکه زیبایی سابق، «الن ان‌جی» در همه جا پخش شد.
با این حال جکی چان در کتابش نوشته است که چقدر از این بابت شرمسار شده است ولی جوآن لین، همسرش در کنار او ماند: «او قوی‌ترین زنی است که من تا به‌حال در زندگی‌ام دیده‌ام. او از خیلی جهات از من قوی‌تر است.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *