اعتراف یک منچستری دو آتیشه/رایان گیگز: از تماشای لیورپول لذت می‌برم


سایت بدون -رایان گیگز گفته پذیرفتن اینکه لیورپول بهترین تیم بریتانیا است، برایش دردناک است.
این اسطوره منچستریونایتد ۲۴ سال را در این تیم گذراند و کمک کرد که آنها در رقابت با لیورپول پیروز باشند. لیورپول از سال ۱۹۹۰ تاکنون نتوانسته قهرمان لیگ شود، ولی گیگز ۱۳ قهرمانی لیگ کسب کرد و در مجموع ۳۴ افتخار به دست آورد.
سر الکس فرگوسن گفته بود، هدفش این است که لیورپول را از تخت سلطنت به کنار بزند و گیگز بسیار خوشحال است که توانسته در این کار نقشی مهم ایفا کند اما از سال ۲۰۱۴ که گیگز از فوتبال کناره‌گیری کرد، اوضاع بسیار عوض شده است. همسایه‌ پرسروصدا، یعنی منچسترسیتی، توانسته تبدیل به یکی از قدرت‌های فوتبال انگلیس شود و اوضاع برای یونایتد حتی بدتر هم شده و لیورپول در آستانه قهرمانی لیگ برتر است.
لیورپول با یورگن کلوپ ششمین قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفت و حالا در آستانه آن است که به ۳۰ سال انتظار برای قهرمانی در لیگ برتر خاتمه بدهد. گیگز می‌گوید که تماشای بازی لیورپول بسیار جذاب است و آنها کاملاً شایستگی قهرمانی را دارند. او حتی گفته که به عنوان مربی تیم ملی ولز، از کلوپ الگو می‌گیرد.
او در مصاحبه‌ای گفته است: «به دلیل شیوع ویروس کرونا، فصل دچار وقفه شده است و به نظرم پرسش‌های زیادی هست که هنوز پاسخی برایشان پیدا نشده است اما به نظرم ما دیدیم که لیورپول در این فصل تیمی رویایی بوده است و مربی بزرگی به اسم یورگن کلوپ هدایت آنها را به عهده دارد. به عنوان یک طرفدار یونایتد، گفتنش برایم دردناک است اما آنها در این فصل رویایی کار کرده‌اند. البته که آنها به هر ترتیبی که شده کار را ادامه می‌دهند و لیگ را می‌برند. حقشان هم است. آنها در واقع دو فصل درخشان را داشته‌اند. آنها پارسال در تمام طول فصل رقیبی جدی برای منچسترسیتی بودند. تماشای بازی آنها بسیار جذاب است. من درس‌هایی از نحوه بازی لیورپول فراگرفته‌ام و آنها را در هدایت تیم ملی ولز به کار می‌بندم. امیدوارم که یونایتد این فاصله را کم کند و به آنها برسد اما وقتی یک تیم عالی بازی می‌کند، باید آنها را ستود و لیورپول در این فصل عالی بوده است.»
گیگز طرفدار کلوپ است اما با این حال می‌گوید که هیچ‌کس حتی به نزدیکی دستاوردهای فرگوسن نخواهد رسید. او می‌گوید این مربی اسکاتلندی بیشترین تأثیر را روی دوران ورزشی‌اش  داشته است و حالا از او الگو می‌گیرد: «او واقعاً بیشترین تأثیر را روی من گذاشته است. او به عنوان یک مربی فوتبال، همه چیز داشت و از نظر تاکتیکی می‌دانست چه کار باید انجام دهد. او بازیکنانش را می‌شناخت. او باید بهترین عملکرد را از بازیکنان بزرگش می‌گرفت و از نظر روانی روی آنها خیلی خوب کار می‌کرد. فرگوسن می‌دانست چه زمانی از روش سشواری استفاده کند، چه زمانی بر سر بازیکنان فریاد بزند و البته چه زمانی شما را در آغوش بگیرد. او با زمان به پیش رفت. اگر به روزهای نخست او نگاه کنید، می‌بینید که در ابتدا چند نفر به همراه خود داشت اما زمانی که کارش به پایان رسید، تعداد اعضای کادر فنی بیشتر از بازیکنان بود. او از هر جهت مربی کاملی بود و من خیلی از کارهایم را بر اساس مدلی که او بنا نهاد، انجام می‌دهم.»
گیگز همچنان بازی‌های منچستریونایتد را تماشا می‌کند. او می‌گوید: «من دیده‌ام که مارکوس رشفورد چطور از تیم‌های پایه رشد کرد. او بازیکنی بسیار بااستعداد است. جیدون سانچو در دورتموند هم بازیکن جوانی است که تصمیمی شجاعانه گرفت و منچسترسیتی را ترک کرد و در سنی پایین به باشگاهی خارجی رفت. او واقعاً تفاوت را رقم زده است.»
 منبع: دیلی استار
 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *