اعداد سخن می گویند/ چرا پرسپولیس با علیرضا بیرانوند خوشبخت است؟

سایت بدون – علیرضا بیرانوند با مهار یک پنالتی دیگر جای خودش را در دل هواداران پرسپولیس باز کرد. سه سال قبل بیرو در همین ورزشگاه آزادی و مقابل نفت مسجدسلیمان یک گل بد خورد و پرسپولیس باخت تا کالدرون برود و یحیی بیاید اما این بار مقابل همان تیم چغر، بیرو فرشته نجات بود تا با مهار یک پنالتی دیگر پایه‌گذار یک برد شیرین و البته بازگشت پرسپولیس به مسیر قهرمانی باشد. این اتفاق در حالی رخ داد که شماره یک سرخ‌ها در بازی‌های نیم‌فصل دوم بعضاً اشتباهات عجیبی مرتکب می‌شد و شرایط خوبی نداشت به طوری که در دو، سه بازی مهم اشتباهات تأثیرگذاری داشت اما مقابل نفت مسجدسلیمان هم در خروج‌ها و مهارهایش اطمینان بیشتری دیده می‌شد هم با مهار آن پنالتی ثابت کرد که گلر پنالتی‌گیری است و می‌توان در ضربات پنالتی روی او حساب کرد.

۳
تا به حال سه پنالتی برای پرسپولیس گرفته. یک بار در لیگ نوزدهم مقابل استقلال و دو بار هم این فصل، در بازی با گل‌گهر و نفت مسجدسلیمان. در هر ۳ بازی زمانی پنالتی گرفت که نتیجه بدون گل مساوی بود و پرسپولیسی‌ها، به لطف بسته ماندن دروازه‌شان توانستند هر سه مسابقه را برنده شوند. بیرو در بازی حذفی مقابل ون پارس هم دو پنالتی حریف را مهار کرد.

۱۲
با ثبت دوازدهمین کلین شیت این فصل، رقابت شانه به شانه او با محسن پورحمیدی ادامه دارد. بیرو با مهار پنالتی در ثبت این کلین‌شیت نقش بسزایی داشت. دیروز پورحمیدی با گلی که از سپاهان دریافت کرد نتوانست سیزدهمین کلین‌شیت خود را انجام دهد و کنار بیرو در عدد ۱۲ ایستاد. البته پورحمیدی ۴۷ دقیقه بیشتر از بیرو بازی کرده است.

۹
در بازی با نفت مسجدسلیمان، برای هجدهمین بار در لیگ برتر روبه‌روی یک ضربه پنالتی ایستاد.
 از این ۱۸ پنالتی، فقط ۹ ضربه تبدیل به گل شده‌اند. ۹ ضربه دیگر را یا بیرانوند مهار کرده و یا بازیکنان حریف نتوانسته‌اند دروازه را درست هدف بگیرند.

۵
بیرو در ۲۰ مسابقه لیگ برتری که به میدان رفته با کسب بالاترین نمرات از سایت آماری متریکا ۵ بار و بیشتر از هر دروازه‌بان لیگ برتری دیگری بهترین بازیکن میدان تیمش بوده است.
میانگین نمرات بیرو از این سایت ۴۲/۷ بوده تا او را در صدر گلرهای لیگ برتری بنشاند. او بهترین بازیکن تیمش تا اینجای فصل بوده است.

۵۰
امید گل پنالتی در فوتبال یا شانس گل شدن هر پنالتی، در حالت عادی ۷۳درصد است. زمانی که بیرانوند درون دروازه باشد اما این شانس به ۵۰درصد می‌رسد. دروازه‌بان اصلی پرسپولیس و تیم ملی، توانسته احتمال گل شدن پنالتی‌هایش را به شکل محسوسی کاهش دهد.

۲/۲
این میانگین مهارهای بیرانوند در هر بازی لیگ برتری است. او ۸۴ درصد توپ‌هایی که سمتش آمده را مهار کرده است و آمار خوبی دارد هر چند در این آیتم نفر اول نیست و بعد از خالدآبادی گلر هوادار و پورحمیدی ایرالکو با ۷/۸۵ و ۷/۸۴ درصد مهار نفر سوم است. البته طبیعی است که دروازه پرسپولیس به اندازه آن دو تیم تحت فشار نباشد.

۲۰
بیرو در بیست بازی لیگ برتر حضور داشته است و تا اینجا تنها یک بازی را به خاطر اخراج از دست داده است.
او به خاطر کارت قرمزی که مقابل آلومینیوم اراک گرفت دیدار با صنعت نفت آبادان را از دست داد اما در سایر مسابقات حاضر بوده است.

۹/ ۸۰
بعد از پیام نیازمند که با ۵/۸۲ درصد دقت پاس نفر اول گلرهای لیگ برتر است، بیرو در این آیتم با ۹/۸۰ درصد دقت پاس نفر دوم است و البته با سیدحسین حسینی نفر سوم این آیتم که ۷۲درصد دقت پاس دارد فاصله زیادی گرفته است. البته گلرها معمولاً پاس‌های ساده به مدافعان‌شان می‌دهند و دقت پاس بالایشان طبیعی است اما بیرو بیشتر از گلرهای دیگر پاس ریسکی می‌دهد.

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *