اقتدار شاگردان نیلوفر اردلان /زنان ایران با کسب بهترین‌ها قهرمان شدند

سایت بدون -سرانجام یک هفته رقابت جذاب و تنگاتنگ با حضور شش تیم، پرونده نخستین دوره جام فوتسال کافا ۲۰۲۰ با قهرمانی یوزهای جوان ایرانی به پایان رسید. زنان کشورمان که در رقابت با تیم‌های ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، افغانستان و ترکمنستان استعداد و توانایی‌های بالای فنی‌شان را به رخ حریفان کشیدند، با اقتدار به قهرمانی رسیدند.
پیروزی شاگردان نیلوفر اردلان که در اولین بازی تاجیکستان را با نتیجه ۱۵بر صفر شکست دادند، با گل‌های مارال ترکمان (پنج گل)، نسرین قمی (سه گل)، فهیمه ارزانی و رقیه صومعه و مهدیه محمدزاده (هر کدام دو گل) برای ایران و یک گل به خودی هم از سوی بازیکن تاجیکستان زده شد، رخ داد. در دومین بازی، ایران، افغانستان را ۱۶بر یک و با گل‌های رقیه صومعه (هفت گل)، فهیمه ارزانی و مارال ترکمان (هر کدام سه گل)، زیبا افروغ (دو گل) و نسرین قمی شکست دادند.
سومین حریف ایران تیم ترکمنستان بود که چاره‌ای جز قبول شکست ۱۲بر صفر نداشت. گل‌های ایران را رقیه صومعه ۶ گل، مارال ترکمان ۲ گل، فهیمه ارزانی ۲ گل، نسرین قمی یک گل و نگار یعقوبی یک گل به ثمر رساندند. ازبکستان حریف بعدی و به نوعی جدی‌ترین رقیب تیم ایران بود که آنها هم ۷بر یک شکست خوردند. رقیه صومعه (سه گل)، فهیمه ارزانی و مارال ترکمان (هر کدام دو گل) برای ایران گل زدند. با همین پیروزی آخری هم قهرمانی ایران مسجل شده بود اما در بازی نهایی که تشریفاتی هم بود رودرروی قرقیزستان قرار گرفتند. در حالی که زینب کرمی دروازه‌بان اصلی کشورمان در ترکیب نبود با دو گل از سد قرقیزستان عبور کردند تا مقتدرانه جشن قهرمانی را به پا کنند. تیم‌های ازبکستان و ترکمنستان هم در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند؛ درخشش جوانان ایرانی تنها در بخش تیمی نبود چرا که در بخش انفرادی هم دختران کشورمان جوایز را درو کردند. مارال ترکمان کاپیتان تیم کشورمان و بازیکن تیم سایپا توانست عنوان ارزشمند‌ترین بازیکن تورنمنت را از آن خود کند، رقیه صومعه فوق ستاره کشورمان هم که ۱۸ گل از ۵۲ گل ما در این تورنمنت را به ثمر رسانده بود توانست عنوان خانم گلی را به دست آورد.
این افتخار در حالی به دست آمد که تیم ملی فوتسال جوانان کشورمان پس از فعل و انفعالات صعود به المپیک ۲۰۱۸ آرژانتین و عدم اعزام به دلیل وجود سهمیه اشتراکی، یک ماهی است که دور تازه تمرینات خود را زیر نظر نیلوفر اردلان آغاز کرده است. نیلوفر اردلان سرمربی تیم ملی فوتسال جوانان بعد از تشکیل تیم و قبل از مسابقات گفته بود: «از فدراسیون فوتبال به خاطر اینکه حلقه گمشده در پشتوانه‌سازی و تأمین آینده تیم ملی فوتسال بزرگسالان را پیدا کرده و اقدام به تشکیل تیم فوتسال پایه و امید نموده، تشکر می‌کنم. البته دو سال پیش این تیم را داشتیم و پس از وقفه‌ای مجدداً این تیم تشکیل شد تا بتوانیم پشتوانه تیم ملی فوتسال بزرگسالان را بسازیم.»
نسرین قمی، رقیه صومعه، فهیمه ارزانی، مهدیه محمودی‌نیا، زهرا محمدزاده، فاطمه سرورزاده، مارال ترکمان، مهدیه محمدزاده، فاطمه لطفی، نگار یعقوبی، زهرا کیانی منش، زیبا افروغ، زینب کرمی و هانیه فرهادی بازیکنان تیم ملی بودند که با سرمربیگری نیلوفر اردلان در این مسابقات حضور پیدا کردند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *