امامی ،بابک زنجانی و حالا حسین هدایتی /پای کدام هنرمندان به پرونده فساد اقتصادی باز می شود؟

سایت بدون – در چهارمین جلسه علنی رسیدگی به اتهامات جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی، باز هم از سوی مقامات قضایی به مبالغی اشاره شد که به صورت غیرقانونی برای چند بازیگر هزینه شده. مطلبی که دوباره بحث داغ ماه های اخیر درباره معضل پولشویی در سینما را پیش می کشد. مشکلی که با نفوذ در ارکان سینما و جریان فیلمسازی و تولید سریال در شبکه نمایش خانگی، زمینه ساز افزایش غیرمنطقی و نجومی دستمزدها نیز شده و به بالارفتن سریع هزینه های تولید انجامیده است.
قهرمانی نماینده دادستان در جلسه دیروز از حسین هدایتی متهم اصلی پرونده پرسید: «شما می گویید تولید کننده هستید. میگوی شما کجاست؟ تسهیلاتی که گرفتید به حساب این بازیگر و آن هنرپیشه و فلان هنرمند و … و برای شهرت طلبی شما رفته است. شما اگر هنری در تولید داشتید، مستندات ارائه دهید. آقای هدایتی مسیر تسهیلات را طی کردند و پول را در مسیر تولید خرج نکردند».
نماینده دادستان در نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی نیز گفته بود:«چه افراد ورزشی و چه افراد غیر‌ورزشی بدانند هرچه پول از هدایتی گرفته‌اند، پول مردم بوده و باید بیایند پس بدهند تا دادسرا به آن ورود نکند». اولتیماتومی که البته بازخوردهایی از سوی چهره های ورزشی داشت، اما هنرمندان دخیل در این پرونده، ترجیح دادند هیچ واکنشی نداشته باشند تا حساسیت های احتمالی را تشدید نکنند. همان چهره هایی که طی چند سال گذشته در کنار این متهمان اقتصادی عکس یادگاری می گرفتند و از سفره آنان حسابی متنعم می شدند. جالب اینکه برخی از همین چهره های هنری در مواجهه با فشار افکار عمومی برای توضیح درباره دلایل همکاری شان با متهمان اقتصادی به دفاع تمام و کمال و قاطعانه از آنان می پرداختند و زیر بار قبول اشتباهشان نمی رفتند!
پیش از این هم گفتیم که حالا به نظر می رسد نوبت وزارت ارشاد و زیرمجموعه های آن است تا پیش از ورود قوه قضاییه و ایجاد دردسر برای هنرمندان در ارتباط با متهمان مذکور، به عنوان میانجی به این قضیه ورود کنند. مشابه همان حرکتی که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اخیراً انجام داد.
پنج سال پیش در جریان جشن پایان فیلمبرداری «نقش نگار» به کارگردانی علی عطشانی که بابک زنجانی دیگر متهم پرونده های کلان مالی این روزها در بند همچون فیلم های «۱۳»(هومن سیدی) و «هیچ کجا هیچکس»(ابراهیم شیبانی) روی آن سرمایه گذاری کرده بود، هدایتی اعلام کرد قصد ورود به سینما را دارد.
در کنار این دو، محمدامامی نیز دیگر متهم پرونده های مالی در چند فیلم سرمایه گذاری کرده است که باید دید دستگاه قضایی درباره آنها چه تدبیری خواهد اندیشید. هدایتی به همراه امامی در سریال نیمه کاره مانده «ماه تی تی» ساخته داود میرباقری نیز سرمایه گذاری کرده بود.
چند پروژه شبکه ویدئویی نیز به گفته مسئولان قضایی از ناحیه همین پولهای مشکوک و با هدف پولشویی ساخته شده اند که باید دید عاقبت آنها چه خواهد شد و آیا حاضر به بازپرداخت مبالغ هنگفت دریافتی خواهند شد یا خیر.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *