امباپه روی جلد مجله تایم/زندگی من زیر و رو شد

https://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1397/07/19/13970719000658_Test_NewPhotoFree.jpg
سایت بدون -کیلیان امباپه با سرعتی مهارناپذیر دارد پیشرفت می‌کند و تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های دنیای فوتبال شده است. کار به جایی رسیده که حتی مجله تایم هم عکس او را در صفحه نخست خود آورده است.
این ملی‌پوش فرانسوی که قهرمان جام جهانی شد با استقبال گسترده هواداران فرانسوی مواجه شده است.
از سوی دیگر، نیمار سخت تلاش می‌کند تا جایگاه رو به افول خود را احیا کند. او از تابستان ۲۰۱۷ که به‌عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال از بارسلونا به پاری‌سن‌ژرمن پیوست، نتوانسته در حد قیمت ۲۲۲ میلیون یورویی‌اش کار کند.
این بازیکن ۲۶ساله قرار بود جانشین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی شود و تبدیل به بهترین بازیکن دنیا شود اما چنان افت کرده که حتی در فهرست ده‌نفره نامزدهای عنوان بهترین بازیکن سال فیفا هم حضور نداشت.
اما هم‌تیمی او، امباپه، در بازی اخیر پی‌اس‌جی برابر لیون در ۱۳ دقیقه ۴ گل زد و به تیتر رسانه‌ها رفت. تصویر شادی او با بازیکنان و نگاه حسرت‌آمیز نیمار به آنها در سراسر جهان منتشر شد.
در سال ۲۰۱۳، نیمار هم به جلد مجله تایم راه یافته بود و این مجله به او لقب «پله بعدی» را داده بود اما حالا امباپه است که با پله مقایسه می‌شود، به‌ویژه بعد از آن که امباپه جوان‌ترین بازیکن از دوران پله تاکنون شد که در فینال جام جهانی گل می‌زند.
نیمار بارسلونا را ترک کرد تا از زیر سایه مسی خارج شود و هرچند که بازیکنی کلیدی برای برنامه‌های توماس توخل در پی‌اس‌جی است و امباپه گفته که این باشگاه نیمار را به‌عنوان رهبر خود در میدان برگزیده است اما حالا امباپه است که توجه‌ها را جلب می‌کند.
امباپه در گفت‌وگو با مجله تایم درباره اوج‌گیری فوق‌العاده‌اش گفته: «زندگی من با این روند کاملا زیر و رو شد!» او به موفقیت تیمش در جام جهانی هم اشاره کرد: «ما دریافتیم که اثر خود را در تاریخ گذاشته‌ایم.» امباپه پاداش خود از بازی برای فرانسه در جام جهانی را به یک خیریه بخشید و در این باره می‌گوید: «این پول زندگی من را تغییر نمی‌دهد اما زندگی این افراد را چرا». او همچنین از شهر زادگاهش، باندی حرف زد: «این شهر فوتبال را نفس می‌کشد.» او سرانجام درباره خانواده‌اش گفت: «مادرم همیشه به من گفته برای اینکه بازیکن بزرگی در فوتبال شوم، باید ابتدا انسان بزرگی باشم.»

مطلب پیشنهادی

هوش مصنوعی و آینده مبهم مترجمان!

در حالی که برخی مترجمان از ابزارهای هوش مصنوعی برای کار خود استفاده می‌کنند، سه‌چهارم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *