امتیازاتی که از دست می‌روند و مصدومانی که زیاد می‌شوند/دردسرهای آقای کلوپ

سایت بدون – امتیازات از دست رفته زیاد شده‌اند و به همان میزان وضعیت مصدومان تیم، نگران‌کننده است چون هر روز بدتر می‌شود گزارش نیل جونز      لیورپول هفته پرهزینه‌ای را پشت سر گذاشت.در آخر هفته‌ای که تاتنهام، چلسی و هر دو باشگاه شهر منچستر نتوانستند پیروزی به دست آورند، قرمزها هم از فرصت به دست آمده استفاده نکردند. سه امتیاز در زمین فولام آنها را به صدر جدول لیگ برتر می‌رساند اما در نهایت تیم یورگن کلوپ مجبور شد به یکی رضایت دهد.

منصفانه‌اش این است که در پایان نیمه اول همین یک امتیاز را هم با جان و دل قبول می‌کردند با توجه به بازی ضعیفی که در کریون کاتیج به نمایش گذاشتند. دست آخر پنالتی دیرهنگام محمد صلاح، سیزدهمین گل این فصل او، قهرمان را از باخت نجات داد. آنها با گل نیمه اول «بابی دکوردووا راید» از میزبان عقب بودند و در بسیاری از مقاطع بازی زیر باران غرب لندن ناکارآمد و مختل به نظر می‌رسیدند. در واقع اگر دروازه‌بان برزیلی، آلیسون بکر بعد از سه بازی به ترکیب تیم بر نمی‌گشت و اینقدر سر حال و آماده نبود،

شاید کار تیم در همان نیمه اول به پایان می‌رسید. کلوپ بعد از مسابقه اعتراف کرد: «ما می‌توانستیم در ۳۰ دقیقه اول بازنده شویم و در ۶۰ دقیقه بعدی برنده.» فعلاً ناکامی‌های خارج از خانه تیم ادامه دارد. لیورپول از شش بازی خارج از خانه‌اش در این فصل تنها یکی را برده و آن هم دیداری بود که حریفش، چلسی، در نیمه اول ده نفره شد. تیم مرسی سایدی بعد از باخت در واتفورد در اوایل اسفند گذشته، تنها سه تا از ۱۱ بازی‌شان در بیرون از آنفیلد را برده‌اند. امتیازات از دست رفته زیاد شده‌اند -اگر در حال شمردن هستید، ۱۱ تا است- و به همان میزان وضعیت مصدومان تیم، نگران‌کننده است چون هر روز بدتر می‌شود. کاستاس تسیمیکاس و دیوگو ژوتا آخرین نام‌هایی هستند که به این فهرست اضافه شده‌اند؛ هر دو در بازی چهارشنبه گذشته در لیگ قهرمانان در تساوی در زمین میتیلند دچار مصدومیت زانو شده‌اند. احتمالاً شش تا هشت هفته نمی‌توانند تیم را همراهی کنند، در مقطعی که تیم حدود ۱۲ بازی در رقابت‌های مختلف دارد.

نبود ژوتا به شدت احساس خواهد شد ضمن اینکه با کنار رفتن تسیمیکاس، کار اندی رابرتسون در دوره کریسمس به شدت زیاد می‌شود. مهاجم پرتغالی از تابستان که از ولورهمپتون به لیورپول آمده، فرم خیلی خوبی داشته و حالا خیلی‌ها عقلانیت قراردادن او در زمین مقابل تیم دانمارکی به مدت ۹۰ دقیقه را زیر سؤال می‌برند. به خصوص با توجه به اینکه لیورپول جز اهداف مالی انگیزه دیگری برای این بازی نداشت. منصفانه اینکه ژوئل ماتیپ به طور کامل استراحت داده شد اما در بازی آخرشان مصدوم شد. مدافع تیم ملی کامرون تنها ۴۵ دقیقه مقابل فولام دوام آورد و تعویض شد. کلوپ گفت دچار اسپاسم کمر شده اما می‌تواند به بازی فرداشب با تاتنهام که نبرد صدر جدول است، برسد هرچند شاید لیورپول نتواند روی تنها مدافع میانی تخصص باقی مانده‌اش ریسک کند.

بازی با فولام را با دو هافبک در قلب دفاع به پایان رساندند، جوردن هندرسون و فابینیو. هر دو عملکرد تحسین‌برانگیزی داشتند به اضافه تاکومی مینامینو، جانشین ماتیپ، که از خط میانی به دفاع آورده شد. اثر آنی این مصدومیت‌های دفاعی، کم شدن گزینه‌های خط میانی است. جینی واینالدوم همچنان می‌درخشد اما جیمز میلنر هنوز غایب است، تیاگو آلکانتارا نزدیک به دو ماه است که حضور ندارد و نبی کیتا به این بازی نرسید. بازیکن تیم ملی گینه تازه از مصدومیت همسترینگ برگشته و دو سال بعد از آمدن به آنفیلد، هنوز به دنبال بخت خودش است. کلوپ اما می‌تواند روی کورتیس جونز حساب کند که بهترین بازیکن یکشنبه شب بود. اسکوزر ۱۹ ساله می‌تواند طراز اول شود. اینکه الکس آکسلیدچمبرلین برای نخستین بار در ترکیب تیم قرار گرفت، هم خبر خوبی بود، اگرچه بازی نکرد اما لیورپول در هفته‌های پیش رو به کمک همه نیاز دارد. چهارشنبه بازی سختی است. تاتنهام اگرچه برتری‌اش در نیمه اول را از دست داد و در زمین کریستال پالاس مساوی کرد،

با اعتماد به نفس به آنفیلد می‌آید و هری کین و هئونگ مین سون آماده‌اند تا با کوچکترین اشتباه خط دفاعی لیورپول، به میزبان ضربه بزنند. هر کس در دفاع باشد، ماتیپ، هندرسون یا حتی خود کلوپ، باید با تمام توان دفاع کند. البته تماشاگران به آنفیلد برمی‌گردند و این می‌تواند شب سرد زمستانی را گرم کند. کلوپ بدون شک همه امتیازات این بازی را می‌خواهد اما قبل از آن امیدوار است تیمش سالم از این بازی بیرون بیاید. آنها هنوز ایستاده‌اند اما فقط همین.

منبع: گل  

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل « پرسان پرسان برو هندوستان»

سایت بدون – هندوستان یکی از دورترین مقاصد تجاری ایرانی ها در دوران قدیم بود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *