انتشار فهرست پردرآمدترین ورزشکاران سال/فدرر جای مسی را گرفت



سایت بدون – گزارش سالانه مجله فوربز از یکصد ورزشکار با بالاترین درآمد در سال ۲۰۲۰ می‌گوید راجر فدرر بیشترین درآمد را در میان ورزشکاران جهان دارد چون شیوع ویروس کرونا لیونل مسی را از رتبه اول به زیر آورده. اسطوره سوییسی تنیس که با ۲۰ قهرمانی در گرنداسلم‌ها در میان مردان رکورددار است، در ۱۲ ماه گذشته ۳/۱۰۶ میلیون دلار به دست آورده که شامل صد میلیون دلار از طریق تبلیغات و پاداش‌ها می‌شود تا چهار رتبه بالا بیاید و نخستین تنیسور در ۳۰ سال فعالیت و رده‌بندی این مجله باشد که در صدر جدول پردرآمدترین ورزشکاران جهان قرار می‌گیرد.
قراردادهای اسپانسرشیپ فدرر شامل برندهایی مثل کردیت سوییس، مرسدس بنز، ویلسون و یک قرارداد ۱۰ ساله به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار با برند ژاپنی یونیکلو می‌شود. بالاترین رتبه قبلی فدرر در این رنکینگ به سال ۲۰۱۳ مربوط می‌شود که نفر دوم جهان بود. او با ۱۳ برند همکاری می‌کند که سالانه بین ۳ تا ۳۰ میلیون دلار به او پول می‌دهند. فدرر ۳۸ ساله و تایگر وودز، اسطوره گلف، تنها ورزشکاران همچنان فعال هستند که از تبلیغات در یک سال به صد میلیون دلار و بیشتر رسیده‌اند.
رزومه درون زمین فدرر هم افسانه‌ای است. او علاوه بر تعداد گرنداسلم، از نظر هفته‌های صدرنشینی بر تنیسورهای جهان نیز رکورددار است (۳۱۰ هفته). ثبات او اعجاب آور است، او ۷۵۰ هفته متوالی یعنی تقریباً به مدت ۱۵ سال در میان سه نفر اول جهان بوده و در سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۰۵ از ۱۹ گرنداسلم به فینال ۱۸ تا راه یافته است.
می‌شود پیش‌بینی کرد که او هم برای خودش مایکل جردن می‌شود. فوق‌ستاره بسکتبال ثروتمندترین ورزشکار جهان است و نخستین کسی که به ثروت یک میلیارد دلار رسیده. او حتی در بازنشستگی هم برای تبلیغات پول‌های هنگفتی می‌گیرد و با فدرر و وودز رقابت می‌کند بخصوص با برند جردن که در نایکی تولید می‌شود. او در ۱۳ سال حضور در شیکاگو بولز ۶ بار در صدر فهرست فوربز قرار گرفت.
کریستیانو رونالدو با ۱۰۵ میلیون دلار، مسی با ۱۰۴ میلیون دلار، نیمار با ۵/۹۵ میلیون دلار و لبرون جیمز فوق‌ستاره بسکتبال با ۲/۸۸ میلیون دلار نفرات دوم تا پنجم این فهرست هستند.
نائومی اوزاکای ژاپنی با ۴/۳۷ میلیون دلار درآمد در رده ۲۹ این فهرست قرار گرفته و بالاتر از دیگر تنیسور مشهور، سرنا ویلیامز با ۳۶ میلیون دلار درآمد پردرآمدترین ورزشکار زن جهان لقب گرفته است. این دو تنها زنان حاضر در این لیست هستند اما برای نخستین بار بعد از سال ۲۰۱۶ که ویلیامز و شاراپووا در فهرست بودند، بیش از یک زن در فهرست است.
بسکتبال با ۳۵ بازیکن بیشترین نماینده را در این فهرست دارد، ۳۱ بازیکن لیگ فوتبال آمریکایی(NFL) در این فهرست هستند در حالی که سال قبل ۱۹ نفر بودند. نفر اولشان تام برادی است که با ۴۵ میلیون دلار درآمد بیست و پنجم است. فوتبال با ۱۴ نماینده، تنیس با ۶ نماینده، بوکس و MMA با ۵ نماینده، گلف با چهار نماینده، ورزش‌های موتوری با ۳ نماینده و بیسبال و کریکت با یک نماینده در رده‌های بعدی هستند.
بیشترین تأثیر از شیوع ویروس کرونا روی لیگ بیسبال حرفه‌ای آمریکا (MLB) بود که تنها بازیکن لس‌آنجلس داجرز، کلیتون کرشاو در این فهرست بود در حالی که فصل قبل بیسبال ۱۵ نماینده در میان صد نفر اول داشت. رقابت‌های این فصل وارد دهمین هفته تعطیلی خود شده و همچنان بحث کاهش دستمزدها میان مالکان باشگاه‌ها و نمایندگان بازیکنان داغ و البته بی‌نتیجه است.
بریتانیا هم پنج نماینده در این فهرست داشت. تایسون فیوری قهرمان بوکس با ۵۷ میلیون دلار درآمد در رده یازدهم قرار گرفت. لوییز همیلتون، قهرمان فرمول یک سیزدهم، روری مک ایلروی ستاره گلف چهاردهم و آنتونی جاشوا قهرمان بوکس نوزدهم هستند و گرت بیل در رده هفتاد و سوم قرار دارد.
منبع: فوربز

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل « پرسان پرسان برو هندوستان»

سایت بدون – هندوستان یکی از دورترین مقاصد تجاری ایرانی ها در دوران قدیم بود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *