اوباما در سخنرانی حمایتی از بایدن چگونه به ترامپ حمله کرد؟

سایت بدون – باراک اوباما در نخستین روز سفرهای حمایتی از جو بایدن، کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به فیلادلفیا رفت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنرانی باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا بر ناکارآمدی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تمرکز داشت که به دنبال پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر است.

اوباما گفت: من در دفتر کار کاخ سفید هم با ترامپ دیدار داشتم هم با بایدن. این دو برای انتخابات کنونی کاندیدا شده‌اند. ترامپ کاری جز آنکه به نفع خودش، خانواده‌اش و دوستانش  باشد، انجام نمی‌دهد. او همانند یک نمایش تلویزیونی به دنبال جلب نظر است. اما آنچه حقیقت دارد این است که این یک نمایش تلویزیونی نیست.

اوباما همچنین رویکرد ترامپ را در مواجهه با کووید-۱۹ که در آمریکا باعث کشته شدن ۲۲۲ هزار تن شده، مورد انتقاد قرا داد و گفت: ما این مساله را به کاخ سفید واگذار کرده‌ایم که به آنها نشان می‌دهد چطور به این ویروس واکنش نشان داده‌اند. از روسای جمهوری که برای انتخاب مجدد کاندیدا می‌شوند می‌پرسند که آیا کشور بهتر از چهار سال قبل خواهد شد. تنها افرادی که اوضاعشان در این چهار سال بهتر شده، میلیاردهایی هستند که ترامپ مالیاتشان را قطع کرد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا به رسوایی‌های یکی پس از دیگری ترامپ اشاره کرد و گفت، اگر او آن کارها را انجام داده باشد، مستحق نام مستعاری است که رسانه‌های محافظه کار رویش گذاشته‌اند “Beijing Barr”.

وی افزود: از مالیاتی که دونالد ترامپ می‌پردازد، ممکن است بیش از آنچه برای ایالات متحده می‌فرستد، برای دولت‌های خارجی ارسال کند. ما قرار است در انتخاباتی شرکت کنیم که تا پیش از این شرکت نکرده‌ایم.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *