اوج هنر مدیران استقلال برای درآمدزایی تعداد بازدید /تولید پفک با بسته‌بندی آبی!

سایت بدون – احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال روز گذشته با حضور در برنامه ورزش و مردم درباره وضعیت باشگاه و اقداماتش برای بهبود اوضاع مالی باشگاه توضیحاتی داد. مدیرعامل جدید آبی‌ها که بیش از ۷۰ روز است بر مسند ریاست این باشگاه تکیه زده در این مدت با مسائل و بحران‌های مختلفی مواجه بوده است. چند شکایت جدید از جمله شکایت پادوانی و استراماچونی و ضرب‌الاجل فیفا برای پرداخت طلب وینفرد شفر و بویان و فسخ قرارداد کارگزار قبلی و عقد قرارداد با کارگزار جدید و شکایت کارگزار پیشین از باشگاه و ادامه مشکلات مالی و بحث ورود استقلال به بورس با افزایش سرمایه از جمله مهمترین موضوعات دوره ۷۰ روزه مدیریت سعادتمند بوده است. مدیرعامل استقلال با حضور در برنامه ورزش و مردم از تصمیم و اقدامات مهمش در این مدت و برنامه‌های آتی باشگاه برای حل مشکلات مالی و بستن پرونده‌های شکایت و درآمدزایی صحبت کرد و از ساخت هتل و تولید پفک با بسته‌بندی آبی خبر داد! او با اشاره به این‌که درآمدزایی بر اساس درآمدهای پایدار یک برنامه اصلی در باشگاه است، گفت: «کارگزاری یک بخش کار است که پیش‌بینی شده. شاید تا یک ماه دیگر محصولات استقلال با برند استقلال به بازار عرضه شود. اگر تا آن زمان پفک استقلال در بسته آبی مشاهده کردید، نباید چندان تعجب کرد. همچنین در مورد هتل استقلال نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.»

مدیرعامل باشگاه استقلال در ادامه درباره موضوع واگذاری پرسپولیس و استقلال هم توضیحاتی داد و از حل اختلاف کمپ مرحوم حجازی با بنیاد مستضعفان در جلسات آتی خبر داد. اما اظهارات سعادتمند درباره طلب‌ها و بدهی‌های باشگاه حاوی نکاتی بود که جای تامل دارد دقیقا جایی که سعادتمند به کارگزار و کمک‌های مالی آن و پیگیری برای وصول طلب‌های معوقه یا فراموش‌شده اشاره می‌کند: «اولا که مشکل ما و آریابرتر با پادرمیانی وزارت ورزش در حال برطرف شدن است. اگر کارگزار شکایت نمی‌‌کرد ۱۰میلیارد به تیم تزریق می‌کردیم. باید طلب حدود ۵ یا ۷میلیاردی آقای موسوی، عضو سابق هیئت مدیره این تیم هم تعیین‌تکلیف و بازگردانده شود. باید به سمتی برویم که درآمد پایدار داشته باشیم و پولی را قرض نگیریم. ما در ۲ ماه اخیر ۱۰ میلیارد تومان گرفتیم و اگر بحث شکایت آریابرتر مطرح نبود، ۱۰میلیارد تومان دیگر هم به دست می‌آوردیم. ما مذاکرات مثبتی با یک اپراتور تلفن همراه (ایرانسل) داشتیم، فکر می‌کنم این اپراتور خیلی به باشگاه کمک کند. با همراه اول و موسسه مالی اعتباری کوثر نیز صحبت کردیم و امیدوارم مطالباتمان را از این شرکت‌ها نقد کنیم که در بخش ارزی و ریالی تسویه‌حساب کنیم. ما برای این بخش نیازمند کمک هستیم که با بازیکنان تیم تسویه‌حساب کنیم.» طبق این اظهارات مشکلات مالی استقلال به قوت خود باقی است و حل آن در گرو انجام تعهدات دیگران است!

سعادتمند در بخش دیگری از صحبت‌هایش به شکایت خارجی‌ها و احکام فیفا علیه استقلال اشاره کرد اما تاکید می‌کند که خطری از جانب بویان و شفر باشگاه را تهدید نمی‌کند و در موضوع شکایت استراماچونی هم قرار بر مذاکره است: «هواداران بدانند حتی اگر رایی در مورد بویان صادر شود تهدید نمی‌‌شویم چون قبلا اگر پول را نمی‌‌دادیم پنجره‌ بسته می‌شد ولی الان هر زمان پول پرداخت شود محرومیت لغو خواهد شد. در مورد شفر هم در ۱۰ روز گذشته فیفا بیماری کرونا را در ضرورت‌ها قرار داده بنابراین ما ایمیلی تهیه و تقاضا کردیم ۱۲۰ روز به ما فرصت بدهند تا طلب وی پرداخت شود. ساشا شفر هم شکایت کرده ولی هنوز نامه‌ای به دست ما نرسیده است. کولی و ساشا شکایت کرده‌اند، البته نزدیک بود در مورد میگوئل محکوم شویم ولی بلافاصله که به باشگاه آمدم مبلغی را برای اعتراض پرداخت کردیم که جرایم به باشگاه تعلق نگیرد.» با استناد به این بخش از صحبت‌های سعادتمند مشخص می‌شود که مدیران فعلی هم به دنبال زمان خریدن هستند و فعلا خبری از پرداخت پول نیست چراکه اصلا پولی در کار نیست! با این حساب ظاهرا نکته اصلی صحبت‌های سعادتمند همان تولید پفک با بسته‌بندی آبی است که البته برخلاف نظر مدیرعامل باشگاه استقلال اصلا هم ابتکار جدیدی نیست و در سال‌های گذشته چند شرکت تولید مواد خوراکی و تنقلات اقدام به تولید پفک و اسنک با بسته‌بندی آبی کرده‌اند؛ ضمن این‌که محصولی که استقلالی‌ها برای تولید انبوه انتخاب کرده‌اند نه محصول استراتژیک و پرکاربرد است و نه خلایی بابت نبود آن احساس می‌شد و در واقع بازار قبلا با این محصول از شرکت‌های مختلف اشباع شده و آبی‌ها خیلی نمی‌توانند روی درآمد آن حساب کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *