اولین سبقت کریستیانو رونالدو از علی دایی /آماده برای شکستن رکورد

سایت بدون -کریس رونالدو بار دیگر در کمتر از یک هفته خبرساز شد و بعد از اتفاقاتی که پس از تعویضش در دیدار یوونتوس مقابل میلان رخ داد این بار در ترکیب تیم‌ملی پرتغال درخشید تا فاصله‌اش را با علی دایی در جدول بهترین گلزنان فوتبال ملی کمتر کند. او با هت‌تریک در دیدار پنجشنبه شب تیمش برابر لیتوانی حالا ۹۸ گل ملی در کارنامه دارد و برای رسیدن به رکورد آقای‌گل ایرانی فوتبال جهان تنها به ۱۱ گل دیگر نیاز دارد. اتفاقی که بعید است باتوجه به روند عالی او در دیدارهای ملی اخیر رخ ندهد و به‌زودی شاهد شکسته شدن این رکورد توسط فوق‌ستاره پرتغالی خواهیم بود.

امید به مسابقه با لوکزامبورگ

رونالدو به سرعت در حال تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ بازی‌های ملی است. او پنجشنبه شب موفق شد پنجاه‌وپنجمین هت‌تریک دوران فوتبالش را ثبت کرده و یک برد پرگل دیگر را با پرتغال تجربه کند. دو گل دیگر او را به باشگاه صدتایی‌ها می‌رساند که تنها عضو فعلی آن علی دایی است و تا پیش از این هیچ بازیکنی حتی به این عدد نزدیک هم نشده بود. ۱۶۳ بازی ملی طول کشیده تا رونالدو به این رکورد برسد و در دیدار نه‌چندان دشوار تیمش برابر لوکزامبورگ که فردا شب برگزار می‌شود، می‌تواند ۱۰۰ گله شدن را در کنار کسب جواز حضور در یورو ۲۰۲۰ جشن بگیرد.  رونالدو حالا در یکی از بخش‌های رقابت با لیونل مسی برتری بسیار خوبی دارد و ستاره آرژانتینی بارسا که برای تیم کشورش تنها ۶۸ گل زده برای پرکردن این فاصله کار بسیار دشواری دارد. میروسلاو کلوزه، بهترین گلزن تاریخ جام‌جهانی نیز برای ژرمن‌ها ۷۱ گل زده و باتوجه به بازنشستگی‌اش این عدد تغییری نخواهد کرد. کریس در حال حاضر ۲۱ گل بیشتر از پله، یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال به ثمر رسانده است. البته ستاره سابق فوتبال برزیل که به همراه تیم ملی کشورش سه بار فاتح جام‌جهانی شده طی ۱۴سال بازی برای سلسائو ۷۷ گل به ثمر رسانده اما نکته مهم در این میان این است که پله این تعداد گل را تنها در ۹۸ بازی ملی وارد دروازه حریفان کرده و به نسبت رونالدو میانگین گلزنی بهتری دارد.کلوزه هم اگرچه در ۱۳۷ بازی ملی موفق به زدن ۷۱ گل شده اما او در تورنمنت‌های مهم عملکرد بسیار بهتری نسبت به کریس داشته و ۱۶ گل خود را در جام‌های جهانی به ثمر رسانده تا بهترین گلزن تاریخ این مسابقات لقب گیرد. در حالی که رونالدو در مهم‌ترین تورنمنت فوتبال جهان تنها هفت گل به ثمر رسانده است. هر دوی آنها به یک اندازه در جام‌جهانی و یورو حضور داشته‌اند اما کلوزه به دلیل رسیدن آلمان به مراحل پایانی در دوره‌های مختلف هفت بازی بیشتر از ستاره پرتغالی انجام داده است.  در سال‌های اخیر همواره رقابتی نزدیک بین رونالدو و مسی برای شکستن رکوردهای مختلف در جریان بوده و ملی‌پوش پرتغالی همیشه در رده ملی نسبت به مهاجم بارسلونایی برتری داشته است. مسی این شانس را داشت که بتواند در این زمینه هم رقابت نزدیکی داشته باشد اما دو شکست در فینال کوپا آمه‌ریکا و همچنین ناکامی در دیدار نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۴ باعث شد تا او نتواند در تورنمنت‌های مهم به همراه آرژانتین به قهرمانی برسد.

هت‌تریک بیشتر نسبت به دایی

رونالدو با هت‌تریک در دیدار پنجشنبه شب توانست برای نهمین بار برای تیم‌ملی کشورش این کار را انجام دهد و در این زمینه از علی دایی که هشت هت‌تریک در دیدارهای ملی دارد، پیشی گرفت. کریس در میانگین گل‌های‌زده هم عملکرد پایین‌تری نسبت به دایی دارد. کاپیتان سابق تیم ملی ایران در ۱۴۹ بازی ملی به رکورد ۱۰۹ گل زده رسید. او در طول ۱۳ سال حضورش در تیم ملی توانست بالاتر از ستاره‌هایی چون مسی، رونالدوی برزیلی، پله و کریس رونالدو قرار گیرد و جالب اینکه ۵۴ درصد گل‌هایش را در ۶ سال آخر حضورش در تیم ملی به ثمر رساند. شاید تنها حسرت او در فوتبال ملی عدم‌گلزنی در جام‌جهانی است که در طول پنج مسابقه‌ای که در این تورنمنت انجام داد نتوانست دروازه حریفان را باز کند. دایی از سال ۲۰۰۳ این رکورد را در اختیار دارد و به نظر می‌رسد در سال آینده میلادی و پس از ۱۷ سال این عنوان به رونالدو برسد. البته رونالدو رقبایی برای این عنوان دارد و شاید در سال‌های آینده این رکورد را به آنها واگذار کند.  روملو لوکاکو، مهاجم جوان تیم ملی بلژیک در ۸۱ بازی ملی موفق شده ۵۱گل بزند و درصورتی که همین روند را حفظ کند، می‌تواند تهدیدی جدی برای مهاجم پرتغالی باشد. نیمار برزیلی هم در ۱۰۱ بازی ملی ۶۱ گل زده و اگر مصدومیت‌هایش مانع نشوند او هم شانس رسیدن به باشگاه‌ ۱۰۰ گله‌ها را دارد. هری کین، مهاجم ۲۶ ساله انگلیس نیز با هت‌تریک در دیدار پنجشنبه‌شب مقابل مونته‌نگرو ۳۱ گله شد و اگرچه روند بسیار خوبی در تیم‌ملی دارد اما برای تبدیل شدن به تهدیدی جدی برای رونالدو کار بسیار سختی پیش رو دارد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *