اگر کریستیانو رونالدو نرود…/یوونتوس کدام ستاره‌ها را می‌فروشد؟


طبق گزارش رسانه‌های ایتالیا، یوونتوس باید تا پایان ماه ژوئن ۱۲۰ میلیون دلار درآمد کسب کند تا از نظر حساب مالی به مشکل برخورد نکند. آنها مانند بسیاری از باشگاه‌های دیگر اروپا، بشدت تحت تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته‌اند و نیاز دارند سرمایه لازم را جذب کنند.


سایت بدون – یووه در شش ماه نخست فصل ۲۱-۲۰۲۰، ضرر ۴/۱۳۵ میلیون دلاری داشت که ۹/۴۷ میلیون دلار بیشتر از فصل قبل بود. خروج زودهنگام از لیگ قهرمانان در دو فصل پیاپی باعث شده مشکلات مالی افزایش یابد. یوونتوس در این دو فصل برابر لیون و پورتو در مرحله یک‌هشتم نهایی حذف شده است. پس از حذف آنها در این فصل، شایعات پیرامون کریستیانو رونالدو شدت گرفت. این مهاجم پرتغالی در تورین سالانه ۳۶ میلیون دلار دستمزد می‌گیرد؛ مبلغی که اوضاع یووه را حتی پیش از ویروس کرونا هم دچار مشکل کرده بود. اما حالا این مبلغ تبدیل به طنابی دور گردن باشگاه شده است. ماتیس دی‌لیخت، مدافع تیم هم از نظر کسب درآمد دوم است، اما این بازیکن هلندی سالانه ۵/۹ میلیون دلار می‌گیرد که بسیار کمتر است.
راه حل مشخص این است که رونالدو به یک باشگاه اروپایی فروخته شود و قرارداد چهارساله او یک سال زودتر به پایان برسد. اما اوضاع به این راحتی‌ها نیست. دستمزد رونالدو باعث می‌شود تنها چند باشگاه معدود توان جذبش را داشته باشند و حتی آنها هم در صورتی که این بازیکن ۳۶ساله دستمزدش را کاهش ندهد، دچار تردید خواهند شد.
پس اگر رونالدو را نتوان به باشگاه دیگری منتقل کرد، یوونتوس چه بازیکنانی را می‌فروشد؟ اولین اسمی که به ذهن می‌رسد پائولو دیبالاست. این بازیکن آرژانتینی در این فصل به‌دلیل مصدومیت‌های فراوان به‌ندرت پا‌به‌توپ شده است. این بازیکن شماره ۱۰ تنها ۱۸بار در این فصل در تمامی رقابت‌ها به میدان رفته است و در میان پردرآمدهای یووه هم هست. دیبالا همچنین دو سال است که با یوونتوس بر سر قرارداد جدید مذاکره می‌کند، بدون آنکه به نتیجه‌ای برسد.
قرارداد او در تابستان ۲۰۲۲ به پایان می‌رسد و قرار نیست مذاکرات جدیدی بین او و باشگاه صورت بگیرد. به این ترتیب سران یووه شاید تصمیم بگیرند این بازیکن ۲۷ساله را در پایان فصل بفروشند. دیبالا هرچند فصل گذشته عنوان بهترین بازیکن سری آ را کسب کرد، اما در لیگ قهرمانان نتوانسته اثرگذار باشد و تنها عملکرد درخشان او برای یووه در برد ۳ بر صفر مقابل بارسلونا بود که به چهار سال پیش برمی‌گردد. همچنین دیبالا جایی در برنامه‌های تیم آندره‌آ پیرلو ندارد. این مربی بی‌تجربه می‌خواهد بازیکنانش پرس از بالا داشته باشند و اغلب دیبالا استقامت لازم برای این کار را ندارد. ارزش او در بازار به‌دلیل عملکردهای اخیرش کاهش داشته و فروش او باعث نمی‌شود مشکل مالی باشگاه به یک‌باره حل شود.
آرون رمزی و آدرین رابیو هم دو بازیکن دیگری هستند که ممکن است جدا شوند. هر دو در تابستان ۲۰۱۹ با قراردادی آزاد به یووه پیوستند، اما نتوانسته‌اند در خط میانی این تیم جایی پیدا کنند. رمزی در پیدا کردن ضرباهنگ فوتبال ایتالیا مشکل داشته است. هر دو نفر ۳/۸ میلیون دلار در سال دستمزد می‌گیرند و به این ترتیب گزینه‌های جدی فروش هستند. باشگاه‌های لیگ برتری این دو بازیکن را می‌خواهند.
آتالانتا هم احتمالاً تلاش خواهد کرد گزینه خرید کریستین رومرو، مدافع آرژانتینی را فعال کند. او از یووه به این تیم قرض داده شده است و مبلغ دائمی کردن قراردادش ۱۹ میلیون دلار است. یووه چند بازیکن قرضی دیگر هم دارد که می‌تواند بفروشد؛ داگلاس کاستا، دانیله روگانی، ماتیا دی‌شیلیو و مارکو پیاتسا. اما احتمال اینکه همه آنها به فروش برسند بعید است. یوونتوس در ۱۰ هفته آینده باید تصمیمات سختی بگیرد. ۳۰ ژوئن دارد از راه می‌رسد و بازیکنان بزرگ باید فروخته شوند. مسأله این است که چند بازیکن فروخته خواهند شد.
منبع: فوربز

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *