ایرانگردی/ دریاچه شورمست ؛یکی از عجایب گردشگری جاده فیروزکوه

?????????????????????????????????????


در مسیر جاده تهران به قائم‌شهر یا همان جاده فیروزکوه، دنیایی از عجایب گردشگری را می‌توان پیدا کرد. یکی از آنها دریاچه «شورمست» است که در فاصله‌ای نسبتا کم با جاده قرار گرفته است.
با ورود به خروجی جاده و دنبال کردن تابلوهای راهنما، با طی مسافتی حدود ۳ کیلومتر به دریاچه‌ای زیبا می‌رسید که در فصل پاییز میان انبوهی از درختان رنگارنگ خزان کرده جا خوش کرده است. هر عکسی که اینجا بگیرید، به کارت‌پستالی فراموش‌نشدنی تبدیل خواهد شد! انعکاس تصویر کوه‌های پوشیده از درختان اطراف در این دریاچه منظره بی‌نظیر و چشم‌نوازی خلق می‌کند که شبیه آن را هیچ کجا ندیده‌اید. اطراف دریاچه پوشیده از درختان تنومندی است که در بعضی مناطق سرخود را در آب فروکرده‌اند و ریشه در آب دارند. دور تا دور دریاچه را راه خاکی ماشین‌رو احاطه کرده که در بعضی مناطق هم امکان پارک وسیله نقلیه وجود دارد. منطقه کنار دریاچه عمدتا جنگلی است و در غرب دریاچه نیز محل زیبایی کنار درختان سر به فلک کشیده وجود دارد.
• مسیر: اگر از تهران سفر می‌کنید، در فاصله حدود ۳ کیلومتری پل سفید، می‌توانید تابلوهای خروجی جاده شورمست را پیدا کنید. فاصله این دریاچه از فیروزکوه ۷۵ کیلومتر و از تهران حدود ۲۰۰ کیلومتر است.

 

 

لطفا با لمس عکس زیر عضو کانال تلگرامی بدون شوید

Image result for telegram

 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «باد به گلو انداختن»

سایت بدون – آدم ها وقتی می خواهند از موضع بالا صحبت کنند یا کسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *