ایرلاین و ایرویز چه تفاوتی دارند؟


سایت بدون -اگر سفر خارجی انجام داده‌اید یا قصد سفر خارجی دارید، احتمالا با اصطلاحات ایرلاین و ایرویز برمی‌خورید. اصطلاحاتی که برای شرکت‌های هواپیمایی خارجی به وفور به کار می‌روند، اما تفاوت ایرلاین و ایرویز چیست؟
ایرلاین (خطوط هوایی) چیست؟
ایرلاین یا خطوط هوایی شرکتی است که علاوه بر حمل‌ونقل مسافر با استفاده از هواپیما، حمل بار را نیز مدیریت می‌کند.دامنه فعالیت ایرلاین‌ها بسیار گسترده است و تفاوتی نمی‌کند که یک شرکت خطوط هوایی بین‌المللی باشد یا یک شرکت خطوط هوایی محلی در ابعاد کوچک، به‌هرحال ایرلاین دامنه وسیعی از فعالیت‌های مربوط به حمل‌ونقل مسافران و حمل بار را مدیریت می‌کند.
ایرویز چیست؟
ایرویز وظیفه مسیریابی و جهت‌یابی در مسیر‌های ویژه را در صنایع هوایی برعهده دارد. برای مثال بریتیش ایرویز، یک مسیر هوایی به خوبی شناخته‌شده و در حقیقت بزرگراه هوایی است که درست مانند خیابان‌ها دو طرفه عمل می‌کنند. ایرویز‌ها در ابعاد مختلفی فعالیت می‌کنند و بیشتر خلبان‌ها ترجیح می‌دهند برای ایرویز‌ها کار کنند.
تفاوت‌های اصلی بین ایرلاین و ایرویز
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به جای airways می‌توان از واژه Victors نیز استفاده کرد، درحالی‌که چنین واژه‌ای برای airline  اطلاق نمی‌شود. بزرگراه‌های هوایی اصطلاحی است که فقط برای شرکت‌های airways کاربرد دارد، چراکه این شرکت‌ها ارتباط وسیعی با سیستم ناوبری دارند، اما در مقایسه با آن، چنین اصطلاحی برای ایرلاین‌ها به کار نمی‌رود.شرکت‌های airways در مسیر‌های کوتاه‌تری فعالیت می‌کنند. هواپیما‌های شرکت‌های airways در ارتفاع کمتری پرواز می‌کنند. موتور‌های استفاده‌شده در هواپیما‌های شرکت‌های airways  کوچکتر از موتور‌های هواپیما‌های خطوط هوایی یا ایرلاین‌ها هستند.به طور کلی به نظر می‌رسد واژه airways بیشتر برای شرکت‌های هواپیمایی بریتانیا متداول باشد، اما همان‌طور که متوجه شدید تفاوت چندانی بین این دو کلمه و کاربری آن وجود دارد و بیشتر همان اهداف بازاریابی است.نخستین گام برای رفتن به یک سفر هوایی، رزرو و خرید بلیت هواپیماست. در این بین ممکن است شما کلماتی نظیر فلان ایرلاین یا فلان ایرویز را بشنوید، اما احتمالا تا به حال توجه نکرده باشید که چه تفاوتی بین این دو کلمه وجود دارد و این‌که چرا این دو کلمه معانی جداگانه‌ای دارند.البته باید گفت به‌طور کلی، تفاوت‌های زیادی بین ایرلاین و ایرویز وجود ندارد و اساسا این یک انتخاب بین افراد است که بعضی افراد ترجیح می‌دهند از ایرلاین و برخی از ایرویز استفاده کنند. از طرفی هم باید به این نکته اشاره شود که هر دو نام شرکت در یک راه مشترک عمل می‌کنند و درواقع ماموریت‌شان یکسان است، اما هر کدام کلماتی جدا برای اهداف بازاریابی و فروش خود دارند، همچنین باید گفت در این بین شرکت‌هایی هستند که خلاف این امر را می‌روند، مثلا احساس می‌کنند اضافه‌کردن ایرلاین یا ایرویز تاثیری بر مسافر القا می‌کند که بعضا متفاوت است و فقط کلمه (ایر) را قبل یا بعد از نام شرکت خود می‌آورند. مانند (Korean Air) یا (Air France). نام‌ها ممکن است برای افرادی که شغل‌شان با تجارت همراه است، مهم باشد.حال با تمام توضیحات ارایه شده یک اختلاف اساسی وجود دارد، اختلاف اساسی این‌که ایرلاین یک شرکت است که هواپیما‌ها را عملیاتی می‌کند، ولی ایرویز یک route و مسیر خاص پروازی برای انجام پرواز مثل یک جاده‌ای در آسمان یا corridor هوایی است. ولی باز هم باید گفت درنهایت تفاوتی بین کلمه ایرلاین و ایرویز نیست و فقط جنبه تبلیغاتی و زیبایی شعار‌های تبلیغاتی دارد.

مطلب پیشنهادی

فیلم های سینمایی که دنیا را تغییر دادند/ به سوی دنیای برتر

سایت بدون – برخی از فیلم ها برای سرگرمی ساخته شده اند. کمی پاپ کورن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *