اینتر – بارسلونا، شب جذاب لیگ قهرمانان ترس و لــرز





سایت بدون -بارسلونا با پیروزی مقابل بوروسیا دورتموند، صعودش به‌عنوان تیم اول
گروه F را در فاصله یک بازی مانده تا پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان قطعی کرد. در گروه مرگ، سرنوشت تیم دوم هنوز مشخص نیست. اینتر با بارسلونا بازی دارد و بوروسیا دورتموند با اسلاویا پراگ. در صورتی که اینتر نتیجه‌ای بدتر از دورتموند نگیرد، این تیم به‌عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد خواهد شد اما بارسلونا در خانه اینتر، برخلاف حریف، ترس و لرز ندارد و احتمالاً از ترکیب دومش استفاده خواهد کرد.
اوضاع اینتر
سرنوشت اینتر در دستان خودش است. آنها با پیروزی مقابل بارسلونا، صعودشان را صرفنظر از نتیجه دورتموند قطعی می‌کنند. مردان آنتونیو کونته حتی در صورت باخت هم اگر دورتموند به اسلاویا ببازد، صعود می‌کنند.
اینتر و دورتموند در پنج بازی اخیر خود هفت امتیاز کسب کرده‌اند اما اینتر در بازی‌های رودررو عملکرد بهتری داشته است. به این ترتیب دورتموند امیدوار است که بارسلونا در خانه اینتر نتیجه بگیرد تا آنها بخت صعود را داشته باشند.
در بازی قبلی دو تیم در سن‌سیرو، که در مرحله گروهی فصل پیش بود، نتیجه یک بر یک مساوی شد. اینتر در ۹ بازی مقابل بارسلونا تنها یک بار پیروز شده که آن هم در خانه بود؛ در مرحله نیمه‌نهایی فصل ۱۰-۲۰۰۹، که این تیم توانست با هدایت ژوزه مورینیو، بارسلونا را حذف کند و به قهرمانی برسد.
تیم کونته در این فصل توانسته دورتموند را در ایتالیا و اسلاویا پراگ را در جمهوری چک شکست دهد اما آنها در خانه بارسا با نتیجه دو بر یک باختند و در خانه دورتموند هم سه بر دو شکست خوردند.
در نتیجه، اینتر در ۹ بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان تنها ۲ برد داشته است. البته آنها در ۹ بازی اخیر خانگی خود پنج پیروزی کسب کرده‌اند و تنها یک باخت داشته‌اند.
اینتر در بازی مقابل رم در سری آ نتوانست پیروز شود و به تساوی بدون گل رسید اما شروع درخشان آنها در این مسابقات باعث شده که صدرنشین جدول باشند و دو امتیاز بیشتر از یوونتوس به دست بیاورند.
روملو لوکاکو و لائوتارو مارتینس در خط حمله این تیم قدرتمند عمل می‌کنند. هر دو نفر باید در اوج باشند تا اینتر امیدوار به کسب نتیجه برابر بارسلونا باشد.
اینتر در ۹ بازی اخیر خانگی خود برابر تیم‌های لالیگا در خانه شکست نخورده است، هرچند که در این بازی‌ها تنها ۳ پیروزی کسب کرده است.
 اوضاع بارسلونا
از سوی دیگر، بارسلونا با خیالی آسوده پا به این میدان می‌گذارد. آنها دورتموند را سه بر یک بردند و صدرنشینی خود را قطعی کردند. مردان ارنستو والورده فوق‌العاده نبوده‌اند اما در پنج بازی خود سه برد و دو مساوی داشته‌اند و به ۱۱ امتیاز دست یافته‌اند. آنها ۴ امتیاز بیشتر از اینتر، تیم دوم جدول دارند.
بارسلونا پیش از بازی با اینتر، شش بازی خود در تمامی رقابت‌ها را برده است. آنها اخیراً رئال مایورکا را با نتیجه پنج بر دو شکست دادند. لیونل مسی باز هم هت‌تریک کرد و بارسلونا با تفاضل گل بهتر از رئال مادرید در صدر جدول است (چون دو تیم بازی رودررو نداشته‌اند، تفاضل گل جایگاه دو تیم را تعیین می‌کند).
غول‌های کاتالان در این فصل همیشه در اوج نبوده‌اند اما مسی توانسته پس از مصدومیت در ابتدای فصل، به بهترین روزهایش برگردد. این ملی‌پوش آرژانتینی که هفته گذشته توپ طلای ششم خود را کسب کرد، ۱۴ گل در ۱۵ بازی برای بارسلونا به ثمر رسانده است.
بارسا پس از فصل ۰۱-۲۰۰۰ دیگر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حذف نشده است. آنها در ۱۶ فصل اخیر به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یافته‌اند.
بسیاری فصل پیش تصور می‌کردند که بارسلونا قهرمان اروپا خواهد شد اما آنها برابر لیورپول شکست خوردند و لیورپول در نهایت قهرمان شد. این فصل هم تیم‌های بسیاری بخت قهرمانی دارند، هرچند که حضور مسی به این معنا است که بارسلونا سلاح ویژه‌ای در اختیار دارد.
بارسلونا در ۲۴ بازی در خانه تیم‌های ایتالیایی شش برد، ۱۱ مساوی و هفت شکست داشته است. این تیم در این مسابقه هیچ فشاری را حس نمی‌کند. احتمالاً والورده در این بازی از سیستم چرخشی استفاده خواهد کرد و به بازیکنانی میدان خواهد داد که در این فصل نتوانسته‌اند چندان بازی کنند. بارسا در ابتدای هفته آینده باید با رئال سوسیه‌داد بازی کند و سپس در خانه میزبان رئال مادرید خواهد بود. به این ترتیب احتمالاً برخی بازیکنان بارسلونا در این مسابقه استراحت کنند.
 
اوضاع بازیکنان
اینتر در این مسابقه الکسیس سانچس، بازیکن قرضی منچستر یونایتد را در اختیار نخواهد داشت. او دچار مصدومیت مچ پا است. کونته دو هافبک کلیدی خود را هم ندارد و استفانو سنسی و نیکولو بارلا که در این فصل خوش درخشیده‌اند، همچنان دور از میادین هستند. به این ترتیب کونته با معمای بزرگی در میانه میدان مواجه است.
کوادو آساموا مقابل رم به میادین برگشت و اینتر امیدوار است که آنتونیو کاندروا هم به مصدومیت غلبه کند و بتواند برابر بارسلونا در ترکیب ثابت قرار بگیرد. در صورت نرسیدن کاندروا، دانیلو دی‌آمبروزیو و والنتینو لاتزارو می‌توانند جای او بازی کنند.
در بارسلونا هم عثمان دمبله، جوردی آلبا و نلسون سمدو غایب هستند و آرتور و آنسو فاتی هم احتمالاً به این مسابقه نخواهند رسید. آرتور مصدومیت عضلانی دارد و فاتی مشکل زانو. این دو نفر برابر مایورکا هم حاضر نبودند.
به نظر می‌رسد که والورده در این مسابقه بازیکنانی که بیشتر ذخیره بوده‌اند را بازی بدهد و امثال آرتورو ویدال، کارلس پرس و ساموئل اومتیتی بازی کنند. ممکن است به لوییس سوارس هم استراحت داده شود. او در این فصل چند بار مصدوم شده است اما در هر حال به نظر می‌رسد که مسی به میدان برود.
 
ترکیب احتمالی
اینتر: هاندانوویچ؛ گودین، ده‌فرای، اشکرینیار؛ بیراگی، والرو، بروزوویچ، وچینو، کاندروا؛ مارتینس، لوکاکو.
بارسلونا: نتو؛ واگه، تودیبو، اومتیتی، جونیور؛ دی‌یونگ، آلنیا، ویدال؛ کارلس پرس، گریزمان، مسی.

 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *