این بارسلونا باید خواب قهرمانی اروپا را ببیند /آقای لیونل مسی؛ فقط خیالبافی کن

ریک شارما


 سایت بدون -لیونل مسی اشتیاقش به قهرمانی اروپا را هرگز پنهان نکرده اما اگر بارسلونا همینطور ادامه دهد او باید خواب قهرمانی را ببیند و فقط با رویاهایش زندگی کند. فوق‌ستاره ۳۲ ساله آرژانتینی که در سال‌های پایانی حرفه خود به سر می‌برد، آخرین بار در سال ۲۰۱۵ لیگ قهرمانان را برده. او را خیلی‌ها بهترین بازیکن تاریخ فوتبال می‌دانند، چهار بار قهرمان این جام شده اما در هشت سال اخیر فقط یک بار به این عنوان رسیده. بعد از دو حذف شرم‌آور به وسیله لیورپول و رم در دو فصل اخیر، بارسلونا هیچ نشانه‌ای بروز نداده که این فصل می‌تواند به انگیزه و اشتیاق ستاره و اسطوره‌اش پاسخ مثبت بدهد.
تساوی بدون گل خانگی با اسلاویا پراگ به معنای آن است که کاتالان‌ها هنوز بدون شکست هستند و با هشت امتیاز از چهار بازی در صدر گروه F قرار دارند اما در تمام بازی‌هایشان در این فصل حتی یک نمایش مقتدرانه ارائه نکرده‌اند. آنها در لالیگا هم صدرنشین هستند با وجود باخت ۳ بر یک این هفته در زمین لوانته اما این آمار و این صدرنشینی کسی را گول نمی‌زند. نلسون سمدو و ارنستو والورده گفتند بارسلونا بعد از این باخت بد، نیاز به یک واکنش عالی دارد اما خبری نشد.
اسلاویا پراگ که دو هفته قبل در پایتخت جمهوری چک با نتیجه نزدیک ۲ بر یک به بارسلونا باخت آن تیم دست و پابسته‌ای نبود که برخی انتظارش را می‌کشیدند. در واقع تیم ییندریچ تریپیسوفسکی پرتعداد حمله می‌کرد و توجهی به جو نوکمپ و سابقه درخشان حریف و تیم پرستاره‌اش نداشت. جرارد پیکه اوایل بازی به خاطر زمین زدن پیتر اولاینکای دردسرساز کارت زرد گرفت، این نهمین کارت زرد مدافع اسپانیایی در ۱۴ بازی این فصل در رقابت‌های مختلف بود در حالی که در ۵۲ بازی فصل قبل تنها هفت کارت زرد گرفته بود. افت شدید پیکه حالا چیزی بیش از آن شروع همیشگی او در فصل است و حالا دیگر سؤال و انتقاد در مورد برنامه‌های فرافوتبالی او در سفرهای تجاری و تبلیغاتی‌اش بیش از همیشه موجه است. نام سمدو هم در کنار پیکه در دفتر یادداشت مایکل اولیور، داور بازی ثبت شد و هر چه بارسلونا عقب کشید، اسلاویا جرأت بیشتری پیدا کرد.
آنتوان گریزمان نمی‌توانست به اندازه کافی از چپ در حمله مشارکت کند، در راست عثمان دمبله بارها توپ لو می‌داد، آرتورو ویدال مثل مرغ سرکنده می‌دوید و تنها مسی خطر ایجاد می‌کرد. دربیل و ضربه او به تیرک دروازه اسلاویا بهترین فرصت بارسا در نیمه اول بود.
اواخر نیمه، میهمان به گل رسید اما به دلیل آفساید مردود اعلام شد. برای بارسا این یک هشدار بود اما نه آنقدر جدی که از خواب بیدارشان کند. بین دو نیمه، هواداران تیم را هو می‌کردند اما میزبان کاری نکرد و به میهمان اجازه داد به امتیازش بچسبد. ویدال هم یک گل آفساید زد و مسی روی پاس خوب آنسو فاتی موقعیت خوبی را از دست داد.
بارسلونا می‌تواند نتیجه را به گردن واکنش‌های عالی اوندری کولار، دروازه‌بان اسلاویا یا تصمیمات داوری بیندازد اما واقعیت این است که آنها از جواهری که در اختیار دارند، مسی، به اندازه کافی حمایت نمی‌کنند. برترین گلزن تاریخ باشگاه و برنده پنج توپ طلا خیلی وقت‌ها یک نفره تیم را به هدفش می‌رساند اما نه همیشه و برای بردن لیگ قهرمانان به کمک نیاز دارد.
مگر اینکه تغییر قابل توجهی در فرم خود ایجاد کنند مثل آنکه لوییس سوارس، مسی و نیمار در ژانویه ۲۰۱۵ در خود و تیم به وجود آوردند یا تغییرات عمیق‌تری را مد نظر قرار دهند-مثل اخراج والورده که نیاز به بحث مستقلی دارد- در غیر این صورت سخت است تصور کنی مسی خرداد آینده در استانبول جام قهرمانی را بالای سر ببرد.
منبع: سایت گل

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *