بادرد گردن چه کنیم؟

  مهره‌های گردن و بافت‌های نگه دارنده آن چگونه آسیب می‌بینند؟
سایت بدون -شایع‌ترین علت درد گردن، بیرون‌زدگی دیسک مهره‌هاست. آرتروز گردن، تنگی کانال نخاع گردن و گرفتگی عضلات گردن هم از علل دیگر است.
 علت درد گردن صبحگاهی چیست؟
اگر درد گردن با استراحت بدتر شود یا این‌که بعد از بیدار شدن از خواب احساس درد شود به تصویربرداری نیاز است. اگر کسی همزمان با درد گردن دچار تب، لرز، کاهش وزن بدون علت و سابقه مصرف داروی خاص مثل کورتون دارد نیز باید تصویربرداری انجام بدهد.
 آیا رختخواب و بالش روی درد گردن موثر است؟
بالش نمی‌تواند علت اصلی درد باشد، اما می‌تواند موثر باشد. بالش طبی بد نیست .اما نکته این است که اگر فرد عادت دارد به پشت بخوابد راستای گردن موقع خواب، طوری باشد که مثل حالت نشسته این راستا کامل حفظ شود. بالش نه آن‌قدر کوتاه باشد که گردن به عقب برود نه آن‌قدر بلند باشد که گردن بالا برود. اگر به پهلو هم می‌خوابد همین‌طور باشد، فاصله بین گردن و شانه را پر کند نه خیلی کوتاه نه خیلی بلند باشد.
 چرا برخی افراد وقتی چیزی می‌نویسند یا می‌خوانند در دست وصورت شان احساس گزگز می‌کنند؟
کسانی که زیاد مطالعه می‌کنند،سر را نباید به مدت طولانی پایین نگه دارند و از وسیله‌ای به نام کتاب یار یا کتاب نگه‌دار استفاده کنند. این وسیله قابل تنظیم است و کتاب را به‌طور مستقیم و عمود نگه می‌دارد. موقع نوشتن هم نباید سر را پایین نگه داشت. گزگز کردن دست‌ها نشانه وارد آمدن فشار بر عصب است، پس باید به پزشک مراجعه کنند.
 رانندگی به گردن آسیب می‌زند؟
رانندگی طولانی برای گردن ودست می‌تواند آسیب رسان باشد .کسانی که شغل‌شان رانندگی است و علائم آسیب و فشار به عضلات گردن را دارند باید به درمان‌شان توجه کنند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *