بارسلونا چگونه از این فاجعه عبور می کند؟/ تابستان پرتنش نیوکمپ

سایت بدون – تابستان آرامی را روی نیمکت تیم‌های بزرگ خواهیم داشت و قرار نیست تغییر قابل توجهی صورت بگیرد.
بایرن‌مونیخ بعد از اخراج نیکو کوواچ، هانسی فلیک را به‌عنوان مربی موقت آورد اما عملکردش آنقدر عالی بود که با او قرارداد سه‌ساله بستند. در تیم‌های بزرگ انگلیسی احتمال جابه‌جایی مربی بسیار کم است و در ایتالیا با آنکه شایعه شده مائوریسیو پوچتینو جای مائوریتزیو ساری را می‌گیرد، مقامات باشگاه تکذیب کردند و از تثبیت مربی‌شان خبر دادند. کار میلان هم با رالف رانگنیک به نظر تمام‌شده می‌رسید اما تیم استفانو پیولی در شروع مجدد لیگ ایتالیا به‌قدری فوق‌العاده بود که قراردادش را دو سال تمدید کردند و از آوردن مربی آلمانی پشیمان شدند.
اما یک تیم بزرگ و پرطرفدار که شاید بهترین بازیکن تاریخ فوتبال را در خود جا داده، اوضاع نابسامانی دارد؛ البته با معیارهای بارسلونا. غول کاتالان که فصل پرجنجالی را پشت سر گذاشت و در نهایت نتوانست برای سومین‌بار متوالی قهرمانی لالیگا را به دست آورد، در میانه فصل ارنستو والورده را اخراج کرد و به جای او کیکه ستین را روی نیمکت نشاند. این مربی با بدشانسی تمام بیشترین مصدوم را در این دوران داشت و حالا اعتماد تیم را از دست داده است؛ صرف‌نظر از آنکه چه نتیجه‌ای در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا برای بارسلونا رقم بخورد.
مربی سابق رئال‌بتیس در ۲۳ بازی در رقابت‌های مختلف روی نیمکت بارسلونا نشست و اگرچه با مسائل زیادی مانند مصدومیت‌های متعدد بازیکنان، شیوع ویروس کرونا و جنجال‌های داخلی مواجه شد اما ۱۵ برد، چهار تساوی و چهار باخت در کارنامه‌اش ثبت شد. او برای به آرامش رسیدن تیمش بعد از واگذاری قهرمانی به رئال‌مادرید، یک هفته به بازیکنان استراحت داده و امیدوار است با روحیه بهتری برای لیگ قهرمانان آماده شوند.
بارسلونا که در جام حذفی اسپانیا و سوپرجام این کشور هم ناکام شد، ممکن است در اتفاقی نادر یک فصل بی‌جام را به پایان برساند و این با توجه به اوضاع روحی نامناسبی که بر اردوی بارسلونا حاکم است، بشدت احتمال دارد.
یکی از کسانی که نامش برای مربیگری بارسلونا مطرح شده، پاتریک کلایورت است. این هلندی در ۲۵۷ بازی برای بارسلونا ۱۲۲ گل و ۵۹ پاس گل به نام خود ثبت کرد و در حال حاضر به‌عنوان مدیر آکادمی بارسلونا مشغول فعالیت است.
او در میان تیم قابل احترام است و با توجه به اینکه گفته می‌شود لیونل مسی از مقامات باشگاه خواسته مربی باپرستیژ و شخصیت بالا به خدمت بگیرند، شاید او ویژگی‌های مورد نظر فوق‌ستاره آرژانتینی را داشته باشد.
کلایورت همچنین نقش مؤثری در آمدن فرنکی دیونگ به بارسلونا داشت و دوتا از بازیکنان آینده‌دار این فصل را به تیم اول باشگاه معرفی کرده است؛ یعنی آنسو فاتی و ریکی پویگ. علاوه بر آن به چند زبان تسلط دارد و می‌تواند رابطه خوبی با تمام اعضای تیم برقرار کند.
یکی از گزینه‌های دیگری که در رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته، ستاره سابق تیم ملی فرانسه لوران بلان است. بارسا هرگز علاقه‌اش برای سپردن نیمکت مربیگری به ستاره محبوبش، ژاوی را پنهان نکرده اما او نخستین تجربه‌اش به‌عنوان مربی را سپری می‌کند و به السد وفادار مانده.
روزنامه اسپورت کاتالونیا خبر داده ممکن است بلان که بعد از ترک پاری‌سن‌ژرمن در سال ۲۰۱۶ بیکار بوده، به‌عنوان مربی موقت یک فصل مربی بارسلونا شود تا زمینه آمدن ژاوی فراهم شود.
بارسلونا در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان با ناپولی یک بر یک مساوی کرده و از دو هفته بعد کارش را در این رقابت‌ها که به‌صورت متمرکز در پرتغال برگزار می‌شود، ادامه خواهد داد. اگر بارسلونا نتواند در لیگ قهرمانان اروپا به مقام قهرمانی برسد، برای نخستین‌بار بعد از فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ یک فصل را بدون جام سپری می‌کند، اما کیست که نداند بعد از آن فصل تحقیرآمیز که تیم فرانک رایکارد حتی به رتبه دومی لالیگا هم نرسید، پپ گواردیولا به نیمکت تیم آمد و چه دوران باشکوه و پرافتخاری برای غول محبوب کاتالان رقم خورد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *