بازگشت لئو بهترین خبر برای بارسلونا است/ مسی، گل، زندگی


بن هیوارد

 سایت بدون -نشانه‌های نگران‌کننده‌ای قبل از این بازی دیده شده بود. لیونل مسی از ۱۱ بهمن که رانش مصدوم شد، تنها یک گل در ۲۹۷ دقیقه زده بود، پنالتی برابر رئال وایادولید. بعد از بازگشت او، بارسلونا هم گل دیگری نزد.
بازی سخت خارج از خانه برابر سویا در راه بود و نگرانی‌ها بیشتر شد. فوق‌ستاره آرژانتینی چند توپ لو داد و روی یکی از آنها تیم میزبان به وسیله خسوس ناواس گل اول را زد. بعد از دو تساوی بدون گل در آخرین بازی‌های خارج از خانه، در لیگ برابر اتلتیک بیلبائو و در لیگ قهرمانان مقابل لیون، هواداران بارسا بیشتر از همه ترسیده بودند اما دیگر جایی برای نگرانی نیست چون مسی عاشق بازی با سویا است.
قبل از این مسابقه، مسی در ۳۶ بازی با تیم اندلسی ۳۳ گل زده بود یعنی بیش از هر تیم دیگری. البته دیگر مسی را با گل‌ها نمی‌سنجند اما همچنان این یک شاخص است و در سانچس پیس خوان، هت‌تریک او باخت احتمالی را به یک برد فوق‌العاده تبدیل کرد.
برنده توپ طلا به خاطر توپ‌هایی که لو داده بود، از دست خودش عصبانی شد و یک مسی عصبانی اصلا خبر خوبی برای تیم حریف نیست. چند دقیقه بعد از گل اول، روی سانتر ایوان راکیتیچ گل زد به شکلی که کمتر از این بازیکن ۳۱ ساله دیده بودیم اما او هر کاری بخواهد در زمین می‌کند. میزبان با استفاده از ضعف دفاعی میهمان دوباره پیش افتاد اما ورود عثمان دمبله و سرخی روبرتو در آغاز نیمه دوم کنترل بازی را به بارسا سپرد و بال فرانسوی هم تیمی‌اش را تغذیه کرد. مسی این بار با پای راست ضربه‌ای مهارناپذیر زد. گل پیروزی هم به زیبایی یک چیپ بود. هر سه گل را در لحظات جادویی خود زد و پنجاهمین هت‌تریک دوران حرفه‌ای او یکی از بهترین‌ها بود.
او البته در وقت‌های تلف‌شده با یک پاس بی‌نظیر لوییس سوارس را در موقعیت گلزنی قرار داد تا خودباوری مهاجم اروگوئه‌ای در آستانه بازی‌های سخت پیش روی بارسا تقویت شود. شانس از این بازیکن روگردان شده بود و در موقعیتی که سیمون کیائر در محوطه جریمه سویا او را زمین زد، داور حتی به کمک داور ویدئویی مراجعه نکرد. به هر حال بعد از پنج بازی پای سوارس به گل باز شد و این اتفاق خوشایندی در آستانه‌ بازی‌های بزرگ بعدی است.
فیلیپه کوتینیو هم یک بازی ضعیف دیگر انجام داد؛ بازیساز برزیلی باید به خاطر بیاورد چه کسی است و چرا بارسلونا او را گران‌ترین بازیکن تاریخ خود کرده، تا آن موقع، او فقط بیراهه می‌رود. ارنستو والورده مربی بارسا شاید دوست داشت زودتر او را بیرون بکشد اما نخواست به روحیه‌اش ضربه بزند.
طبیعی بود که والورده به تمجید از تک ستاره تیمش در این بازی بپردازد: «لیونل فقط سه گل عالی نزد، باید توجه کنید که او کجا، کی و چطور این گل‌ها را زد. ما یک بازیکن تعیین‌کننده و خارق‌العاده داریم. او در جهان بهترین است چون در ضروری‌ترین زمان ممکن گل می‌زند وقتی تیم واقعا نیاز دارد.»
واقعیت بازی همین بود که بدون خلاقیت و الهام‌بخشی او پیروزی به دست نمی‌آمد و البته بارسا به این روند در هفته پیش رو نیاز جدی دارد. بازگشت مسی به فرم ایده‌آل در آستانه دو ال‌کلاسیکوی خارج از خانه، چهارشنبه در جام حذفی و شنبه در لیگ، بهترین خبر ممکن برای باشگاه کاتالان است، بارسا و همچنین والورده به خاطر داشتن مسی بی‌نهایت خوش شانس هستند.
منبع: استاندارد

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *