بازگشت هیجان لیگ قهرمانان اروپا/شاگردان کلوپ در قلمرو سیمئونه

 سایت بدون -کسانی که فوتبال باشگاهی در اروپا را دنبال می‌کنند، به خوبی می‌دانند لیگ‌های داخلی کشورهای اروپایی هر قدر هم که جذاب باشد، اما از این حیث به پای مسابقات لیگ قهرمانان نمی‌رسد. به همین دلیل است که طرفداران فوتبال اروپا دو ماه و نیم صبر کردند تا از امشب دوباره شاهد رقابت‌های داغ UCL باشند. چه چیز هم می‌تواند برای فوتبالدوستان جذاب‌تر از این باشد که در اولین بازی مرحله حذفی، لیورپول به عنوان مدافع قهرمانی فصل پیش باید به اسپانیا برود و مهمان اتلتیکو مادرید در ورزشگاه مترو پولیتانو باشد. تیم دیگو سیمئونه اگرچه این فصل صلابت فصل‌های گذشته را ندارد، اما شاگردان این مربی آرژانتینی طی چند سال اخیر نشان داده‌اند به شعار باشگاه یعنی « هرگز تسلیم نمی‌شویم » بسیار پایبند هستند. البته یکی از دلایل مهم افت روخی بلانکو را باید مصدومیت‌های متعدد بازیکنان کلیدی آن دانست. با این حال، آنها امشب در ورزشگاه خودشان به مصاف لیورپولی می‌روند که به زعم بسیاری از کارشناسان فوتبال، در حال حاضر کامل‌ترین تیم فوتبال باشگاهی در جهان است. شاگردان یورگن کلوپ که در لیگ جزیره هر روز به قهرمانی خود پس از ۳۰ سال نزدیک می‌شوند، دوست دارند این موفقیت را در لیگ قهرمانان اروپا هم ادامه بدهند.
آخرین تقابل این دو تیم شناخته شده انگلیس و اسپانیا به مرحله نیمه نهایی فصل ۱۰ ــ ۲۰۰۹ بر می‌گردد که تیم اسپانیایی با لطف تفاضل گل توانست به دیدار فینال برسد. در مجموع این دو تیم، چهار بار در بازی‌های اروپایی رو به روی هم قرار گرفته‌اند که سهم هر کدام، یک پیروزی بوده است. البته از لحاظ حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان، تیم اسپانیایی آمار بهتری نسبت به رقیب خود دارد. این برای هشتمین بار است که اتلتیکو به مرحله حذفی لیگ قهرمانان می‌رسد. 
چیزی که هواداران اتلتیکو را امیدوار کرده، عملکرد این تیم در بازی‌های خانگی است. این تیم در ۲۵ بازی قبلی خود در ورزشگاه خانگی در بازی‌های اروپا، فقط در یک بازی شکست خورده که آن هم مربوط به دو فصل پیش و مقابل چلسی بود که بازی را با نتیجه ۲ بر یک به آبی‌های لندن واگذار کرد. این تیم در خانه نیز مقابل تیم‌های انگلیسی آمار خوبی داشته و در ۱۲ بازی قبلی یک شکست و هفت پیروزی به دست آورده است.
در طرف مقابل، لیورپولی قرار دارد که در مرحله گروهی با 
۱۳ امتیاز صدرنشین شد و بالاتر از ناپولی قرار گرفت. اما آنچه هواداران لیورپول را نگران می‌کند، آمار این تیم در بازی‌های خارج از خانه مقابل حریفان اسپانیایی است. این تیم در پنج بازی قبلی خود در زمین تیم‌های اسپانیایی، هرگز پیروز نبوده و در چهار بازی نیز شکست خورده است. آخرین شکست آنها مقابل اسپانیایی‌ها هم مربوط به مرحله نیمه نهایی فصل گذشته است که در نیوکمپ با نتیجه ۳ بر صفر به بارسا باختند. البته لیورپول یک آمار خوب در بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی دارد. این تیم در هشت بازی قبلی خود در این مرحله هرگز شکست نخورده و می‌خواهد در بازی امشب هم چنین رکوردی را ادامه بدهد تا بازی برگشت را با خیال راحت انجام بدهد.
جذاب مثل دورتموند با PSG 
دیگر بازی این مرحله در ورزشگاه سیگنال ایدوناپارک برگزار می‌شود و دورتموند باید پذیرای پاری‌سن ژرمن باشد. آمار و ارقام ثبت شده از سوی این دو تیم در بازی‌های قبلی‌شان در لیگ‌های داخلی نشان می‌دهد باید منتظر یک بازی داغ و هیجانی بود. شاگردان لوسین فاوره در پنج بازی قبلی خود در بوندس لیگا، ۲۲ گل به ثمر رسانده‌اند که هشت گل آن را ارلینگ هالند نروژی به ثمر رسانده است. در طرف مقابل، شاگردان توماس توخل نیز در لوشامپیونه در پنج بازی قبلی خود ۱۶ گل زده‌اند.  به گفته کارشناسان، نقطه مشترک هر دو تیم، قدرت در خط حمله و ضعف در خط دفاعی است. تنها تقابل این دو تیم در لیگ قهرمانان، به مرحله گروهی فصل ۱۱ ــ ۲۰۱۰ بر می‌گردد که هر دو بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید. 

آمار لیگ قهرمانان
  تا پیش از مرحله یک هشتم
تعداد گل‌ها: ۳۰۸ گل
گلزن‌ترین تیم: بایرن مونیخ با ۲۴ گل
گلزن‌ترین بازیکن: روبرت لواندوفسکی با ۱۰ گل
بهترین پاسور: حکیم زیاش با ۵ پاس گل

​​​​​​​لیگ قهرمانان اروپا 
سه‌شنبه ۲۹ بهمن 
دورتموند-پاری سن ژرمن  (23:30 )
اتلتیکومادرید-لیورپول  (23:30 )

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *