بازیکن فرانسوی استقلال در فکر سبقت از منشا/یامگا چهـــره خـــاص دربی ۹۸


در روزهایی که قرار بود استارت لیگ بیست و یکم بخورد اوضاع و احوال تیم استقلال اصلاً خوب نبود، شاکله تیم با جدایی چند بازیکن از بین رفته بود و بنا به خواسته فرهاد مجیدی بازیکنان جوانی را جذب کرده بودند که نخستین حضورشان در تیم استقلال را تجربه می‌کردند. در این بین مجیدی یک خواسته دیگر هم داشت؛ جذب دو بازیکن خارجی که معلوم نبود میزان توانایی‌های آنها چقدر است!
یامگا بازیکن فرانسوی در همان تب و تاب‌ها به استقلال اضافه شد و در همان بازی اول دو گل برای استقلال زد، بعد از آن بازی، محبوب هواداران شد هرچند که منتقدان بر این باور بودند که توانایی یک بازیکن را نمی‌توانی صرفاً با درخشش در یک بازی بفهمی و نیاز به زمان دارد. این بار اما حق با منتقدان نبود و بازیکن فرانسوی استقلال در تمام بازی‌ها آن قدر خوب کار کرد که مجیدی نتوانست از نام او بگذرد. حالا یامگا بعد از منشا با دو گل کمتر برای آقای گلی در لیگ هم می‌جنگد و بعید نیست که بتواند این عنوان را نیز از آن خود کند.
مجیدی از ابتدای فصل اصرار زیادی به حضور بازیکنان خارجی استقلال در ترکیب اصلی دارد. هر چقدر اهالی فوتبال بابت یامگا به این مربی حق می‌دهند، اما در مورد ژستد اصلاً با فرهاد هم‌عقیده نیستند. در فصلی که دنیا به کام مجیدی است و فعلاً با اختلاف شش امتیاز از پرسپولیس به همراه استقلال در صدر جدول مسابقات قرار دارد، بازیکنانی مثل یامگا می‌توانند مسیر قهرمانی را برای این مربی هموار کنند. شمارش معکوس برای بازی دربی شروع شده و در شرایطی که سرخابی‌ها رقابت سرسختی برای قهرمانی دارند، یکسری از بازیکنان سرنوشت بازی در دستانشان خواهد بود.
دربی همیشه همراه بوده با احتیاط و همین احتیاط افراطی از زیبایی این بازی می‌کاهد و گاهی اوقات شرایط به نحوی پیش می‌رود که هواداران دو تیم دلشان می‌خواهد دو تیم زیبا بازی کنند حتی اگر تیم محبوبشان بازنده باشد! مساوی‌های تکراری چند ساله هم نمونه بارز این ادعا است. این احتمال برای دربی پیش رو هم وجود دارد که مربیان دو تیم احتیاط را در اولویت کاری خود قرار دهند تا شاید بازنده بازی به این مهمی نشوند و سال را با باخت به اتمام نرسانند. قطعاً در چنین شرایطی شاید گره کار به دست بازیکنانی مثل یامگا باز شود که میزان تأثیر‌گذاری خود را در بازی‌های گذشته کاملاً نشان داده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *