باقری به اسکوچیچ جواب مثبت داد؟/کریم، یک‌ قدم تا نیمکت تیم ملی


سایت بدون -بعد از انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی، بحث و جدل‌های فراوانی به‌وجود آمد. عده‌ای منتقد این مربی بودند و گروهی دیگر به حمایت از این انتخاب پرداختند. الان که دو، سه هفته از امضای حکم سرمربیگری دراگان اسکوچیچ گذشته، به تعداد حامیان اضافه شده و حتی منتقدان هم برای موفقیت تیم ملی شمشیرها را کنار گذاشته‌اند.
اسکوچیچ بعد از سفر به اروپا و ملاقات با لژیونرها حالا باید دستیار ایرانی خود را انتخاب کند. به نظر بحث ادامه همکاری با وحید هاشمیان منتفی است و اسکوچیچ در نظر دارد کمک ایرانی خود را از میان گزینه‌هایی جز او انتخاب کند. هاشمیان ماه‌ها دستیار مارک ویلموتس بود اما موافقان بسیاری در میان بازیکنان نداشت و شاید همین مسأله باعث شده تا دراگان اسکوچیچ هم حتی بعد از برگزاری یک جلسه علاقه‌ای به ادامه همکاری با او نداشته باشد.
در این بین اما انتخاب یک دستیار مشهور و البته مقبول جامعه فوتبال می‌تواند بخش بسیاری از انتقادهای موجود را کم کند. یکی مثل کریم باقری که سال‌ها در پرسپولیس یکی از عوامل موفقیت بوده و نشان داده جدا از مسائل فنی، روی رفتار بازیکنان نیز تسلط دارد.
 قطعاً به همین دلیل است که در پرسپولیس مانند تیم‌های دیگر حاشیه خاصی نمی‌بینیم و این اتفاق مدیون حضور مردی است که در بخش مدیریت بازیکنان به درستی عمل می‌کند. البته نقش افشین پیروانی را بعد از بازگشت به پرسپولیس هم نباید نادیده بگیریم.
گویا گزینه اصلی دراگان اسکوچیچ در بحث انتخاب دستیار ایرانی، کسی نیست جز کریم باقری. با او مذاکره شده و مربی پرسپولیس موافقت اولیه خود را اعلام کرده. البته به شرطی که بازی‌ها تمام شود و مشکلی برای پرسپولیس در ادامه لیگ به‌وجود نیاید. باقری یکی از ارکان موفقیت تیم ملی، حدفاصل سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۰ بود و در این مدت همیشه یکی از بازیکنان کم‌حاشیه اما آماده تیم ملی به شمار می‌رفت. او با تجربه بازی در تیم ملی و البته همکاری با بازیکنانی که برخی‌های‌شان در سال‌های اخیر عضو پرسپولیس بوده‌اند، می‌تواند یک انتخاب مطمئن و یک سوپاپ اطمینان برای تیم ملی و دراگان اسکوچیچ باشد.
البته شاید کریم باقری به دلیل حضور در پرسپولیس و همکاری با این تیم در این برهه زمانی خاص، به چنین موضوعی واکنش نشان بدهد اما آخرین خبر این است که قرار شده فدراسیون فوتبال با او مذاکره نهایی را انجام بدهد و سپس این خبر اعلام رسمی شود. با توجه به شیوع ویروس کرونا و اینکه شاید بازی‌های مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا به تعویق بیفتد، این امکان هم وجود دارد که فدراسیون فوتبال و دراگان اسکوچیچ تا پایان لیگ نوردهم صبر کنند و سپس برای همکاری با کریم باقری به توافق نهایی برسند.
نکته‌ای که می‌توان با قاطعیت گفت، انتخاب کریم باقری به عنوان نخستین و بهترین گزینه برای نیمکت تیم ملی است. بعد از او که البته گفته می‌شود پاسخ مثبت خود را برای کمک به تیم ملی داده، نوبت به آلترناتیوهای بعدی می‌رسد. در صورتی که باقری به هر دلیل نتواند روی نیمکت تیم ملی و کنار دست دراگان اسکوچیچ بنشیند، افرادی چون محرم نویدکیا، سهراب بختیاری‌زاده، ایمان مبعلی، پیروز قربانی و حتی هادی عقیلی مد نظر سرمربی کروات تیم ملی قرار دارند.
 مربیان جوانی که هر یک سال‌ها برای تیم ملی بازی کرده و در صورت عدم حضور کریم باقری علاقه‌مندند همکاری با اسکوچیچ را تجربه کنند.
 البته باز هم تأکید می‌کنیم که جز کریم باقری که شاید به دلیل عرق و تعصب به پرسپولیس و محبوبیت میان هواداران این تیم علاقه‌ای به انتشار خبر مذاکره‌اش نداشته باشد، اسکوچیچ با هیچ مربی دیگری صحبت نکرده و اخبار بیشتر در حد گمانه‌زنی است. 
 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *