بانوی ۴۱ ساله برزیلی رکورد دار حضور در جام جهانی /هفتمین جام خانم فورمیگا

سایت بدون- فورمیگا هافبک ۴۱ ساله تیم ملی زنان برزیل نخستین بازیکن خواهد بود که برای هفتمین بار در جام جهانی شرکت می‌کند؛ پنجشنبه نام او در فهرست تیم ملی برزیل برای شرکت در تورنمنت فرانسه جای گرفت. این بازیکن پاری‌سن‌ژرمن در حال حاضر با شش حضور در جام جهانی با هوماره ساوا که ستاره تیم زنان ژاپن در قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۱ بود، برابر است.
فورمیگا اخیرا گفته بود: «دروغ گفته‌ام اگر بگویم استرس ندارم، اینکه در ۴۱ سالگی شانس بازی در هفتمین جام جهانی را داشته باشی، فوق‌العاده است. هیجان و البته اشتیاقم برای پیروزی و موفقیت مثل کسانی است که در نخستین جام جهانی بازی می‌کنند.»
در قسمت مردان، سه بازیکن هستند که در پنج جام جهانی بازی کرده‌اند، رافائل مارکس و آنتونیو کارباخال از مکزیک و لوتار ماتئوس از آلمان. اگر فورمیگا در فرانسه فرصت بازی به دست آورد، همچنین مسن‌ترین بازیکن تاریخ جام جهانی زنان خواهد شد.
وادائو، مربی تیم زنان برزیل گفت، یکی از اولویت‌هایش بعد از به دست گرفتن این سمت در سال ۲۰۱۷ این بود که فورمیگا را برای بازی در کوپا آمریکا متقاعد کند که به‌عنوان مقدماتی جام جهانی در نظر گرفته می‌شود: «تمام تلاشم را کردم که او را بعد از بازنشستگی از تیم ملی برگردانم. او برای ما یک مرجع است و هرگز نمی‌توانیم او را بیرون بگذاریم.»
در تیم برزیل البته چهره‌های سرشناس دیگری هم هستند از جمله مارتا که شش بار جایزه بهترین بازیکن جهان را به دست آورده و با ۱۵ گل بهترین گلزن تاریخ جام جهانی زنان محسوب می‌شود.
برزیل، قهرمان کوپا آمریکا، در گروه C جام جهانی فرانسه که از ۱۷ خرداد شروع می‌شود، با تیم‌های جاماییکا، ایتالیا و استرالیا همگروه است. برزیل اگرچه در هر هفت دوره برگزاری جام جهانی زنان حاضر بوده اما هنوز قهرمانی به دست نیاورده و بهترین عملکردش به تورنمنت چین در سال ۲۰۰۷ بر می‌گردد که در فینال به آلمان باختند. آنها با شرایط خوبی هم راهی فرانسه نمی‌شوند چون ۹ بازی آخرشان را باخته‌اند و این بدترین روند تاریخ فوتبال برزیل است.
این تیم در رده دهم رنکینگ جهانی قرار دارد که پایین‌ترین رتبه از زمان شروع رده‌بندی است با این حال فورمیگا از هم‌تیمی‌هایش خواسته به مبارزه ادامه دهند: «باید آنقدر پیشرفت کنیم که همه به ما احترام بگذارند. کاری که باید بکنیم کسب قهرمانی در جام جهانی یا المپیک است. بارها تلاش کرده‌ایم و به نتیجه نرسیده‌ایم اما دست از مبارزه بر نمی‌داریم و هرگز تسلیم نمی‌شویم.»
منبع: رویترز

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *