باورهای نادرست درباره « اسموتی های گیاهی»

سایت بدون -امروزه اسموتی های گیاهی از میوه ها و سبزیجات همچنین انواع مغزها تهیه می شود اما باورهای نادرست دراین باره باعث شده است برخی افراد نگاه اغراق آمیزی به این نوشیدنی داشته باشند بنابراین بهتراست دقیق تر درباره خواص این نوشیدنی بدانیم:  

  اسموتی لاغر می کند؟

گنجاندن منظم اسموتی ها در برنامه غذایی می تواند راهکاری ایده آل برای سوخت و ساز چربی در قسمت های مختلف بدن باشد اما این باور چندان درست نیست زیرامعمولا در تهیه اسموتی از دو تا سه میوه استفاده می شود که حاوی مقدار زیادی کالری و قند است. در زمان مخلوط کردن میوه ها و سبزیجات، بخش قابل توجه فیبر آن از بین می رود و تاثیر آن بر گوارش کاهش می یابد. جویدن، احساس سیری بیشتری درمقایسه با نوشیدن ایجاد می کند؛ پس خوردن یک میوه کامل بهتراز یک لیوان اسموتی باعث سیری می شود. کاهش وزن، روند پیچیده ای است که نمی توان تنها به این راهکار بسنده کرد.  

اسموتی بهتراز میوه و سبزیجات ؟

ویتامین ها، فیبرها و آنتی اکسیدان ها زمانی برای بدن تاثیر دارد که تغییر نکند اما هنگامی که میوه یا سبزی خرد می شود بخش زیادی از این ترکیبات از بین می رود.  

اسموتی بدن را پاک سازی می کند؟

اسموتی، ریزمغذی های زیادی را برای عملکرد اندام هایی نظیر کلیه و کبد که عامل دفع مواد زاید از بدن هستند، تامین می کند اما اگر فرد سبک زندگی سالم نداشته باشد و به عنوان مثال برنامه غذایی او سرشار از چربی های اشباع باشد، ورزش نکند و … میزان مواد زاید آن قدر در بدن افزایش می یابد که با نوشیدن یک تا دو لیوان اسموتی نمی توان از آن ها رها شد.

 اسموتی آب بدن را تامین می کند؟

اسموتی های گیاهی به دلیل مقدار فراوان آب موجود در میوه ها و سبزیجات تاثیر خوبی در تامین رطوبت بدن دارند اما بهتر است در کنار مصرف آن ها حتما نوشیدن کافی آب نیز در برنامه غذایی گنجانده شود. منبع: amelioretasante.com  

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «دلنگ دلنگ»

سایت بدون – صدای زنگ شتر و هر زنگوله ای که به گردن حیوانات وصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *