با خوردن صبحانه مفصل کالری بیشتری بسوزانید

سایت بدون -نتایج مطالعات متخصصان دانشگاه لوبک آلمان نشان می‌دهد که خوردن یک صبحانه مفصل می تواند به افراد کمک کند که دو برابر بیشتر از حد معمول کالری بسوزانند و این امر مانع چاق شدن بیش از حد افراد شود.

متخصصان آلمانی در جریان آزمایشات خود از ۱۶ مرد خواستند که به مدت سه روز یک صبحانه با کالری کم و یک شام با کالری زیاد صرف کنند. سپس این روند را معکوس کردند و مشارکت کنندگان در این مطالعه به مدت سه روز یک صبحانه با کالری زیاد و شام کم کالری صرف کردند.

نتایج این آزمایش نشان داد که خوردن صبحانه با کالری بالا باعث می شود فرایند ترموجنسیس (فرایند تبدیل کالری به گرما در بدن) دو برابر بیشتر شود که یکی از معیارهای کارایی متابولیسم بدن است.

دکتر ژولیان ریشتر، مدیر این مطالعه می گوید:‌ نتایج مطالعات ما نشان می دهد که صرف یک وعده غذایی برای صبحانه، صرف‌نظر از مقدار کالری موجود در آن، باعث ایجاد دو برابر گرما در بدن می شود.

وی افزوده است که این یافته برای همه افرادی که خوردن صبحانه را دست کم می گیرند قابل توجه است.

وی همچنین می گوید: ما به بیماران چاق و همچنین افراد سالم توصیه می کنیم یک صبحانه مفصل به جای یک شام مفصل میل کنند تا وزنشان را کاهش دهند و از بیماریهای متابولیکی جلوگیری شود.

بیماری‌های متابولیکی یک اصطلاح پزشکی است که برای توصیف ترکیبی از دیابت، فشار خون بالا و چاقی بکار می رود.

بسیاری از کسانی که رژیم غذایی می گیرند از خوردن صبحانه اجتناب می کنند و در مقابل در طول روز بیش از حد می‌خورند.

این مطالعه برای درک بهتر اینکه زمان صرف غذا چه تاثیری بر اندازه دور کمر دارد مشخص کرد که صبحانه پر کالری باعث می شود در طول روز بدن بیش از دو برابر بیشتر کالری بسوزاند و این برای افرادی که می خواهند دور کمر را لاغرتر کنند مفید است.

صبحانه‌های کم کالری بطور معناداری باعث افزایش گرسنگی مردان در طور روز می شود و آنها را به سوی مصرف شیرینی ها سوق می دهد.

یکی دیگر از یافته‌های این مطالعه نشان می دهد که «افزایش قند خون و غلظت انسولین» پس از خوردن یک صبحانه مفصل در مقایسه با یک شام پر کالری، کاهش می یابد.

متخصصان پس از مشاهده این نتایج، حدس می زنند که خالی شدن معده در هنگام صبح ممکن است نقشی در وضعیت متابولیسم بدن داشته باشد. آنها فکر می کنند که شاید جذب مواد مغذی در بدن تابع «ساعت بدن» باشد.

به گزارش یورونیوز، نتایج این مطالعه از آن نظر اهمیت دارد که مسئله چاقی یکی از معضلات زندگی مدرن در سراسر جهان است و تنها در بریتانیا ۲۹ درصد بزرگسالان در سال ۲۰۱۷ در فهرست افراد «چاق» طبقه بندی شدند که نسبت به سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۱ درصد افزایش یافته است. ایالات متحده آمریکا نیز از جمله کشورهایی است که ۳۹.۸ درصد بزرگسالان از چاقی رنج می‌برند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «غلط انداز»

سایت بدون – غلط انداز یک اصطلاح میان شکار چیان است غلط انداز کسی است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *