با سقوط امی ین به دسته دوم / ماموریت ناتمام سامان قدوس

سایت بدون – تلاش‌های امی‌ین برای ماندن در لیگ فرانسه بی‌نتیجه ماند و مدیران و هواداران این تیم باید با بازگشت به دسته دوم کنار بیایند. وقتی دولت فرانسه دستور به تعطیلی لیگ فرانسه داد، سازمان لیگ رده‌بندی تیم‌ها را بر اساس میانگین امتیاز در هر بازی اعلام کرد و حکم به سقوط امی‌ین و تولوز، دو تیم قعر جدول داد.
باشگاه امی‌ین این حکم را غیرمنصفانه دانست و به دادگاه شکایت کرد. حکم دادگاه به نفع دو باشگاه سقوط ‌کرده بود، ولی سازمان لیگ فرانسه آن را نپذیرفت و روی تصمیم اولیه‌اش پافشاری کرد.
آخرین تلاش برنار ژوانین، رئیس باشگاه امی‌ین نامه به اعضای مجمع سازمان لیگ بود تا با ۲۲ تیمی شدن مسابقات فصل آینده موافقت کنند، با این حال تغییری در تصمیم این سازمان داده نشد. مجمع سازمان لیگ فرانسه صبح دیروز تشکیل جلسه داد و ۴۹/۷۴ درصد اعضای رأی دادند که مسابقات فصل آینده با ۲۰ تیم برگزار شود.
امی‌ین پس از رأی این جلسه مصمم است یک بار دیگر به دادگاه شکایت کند، ولی در فاصله دو ماه تا شروع فصل جدید امید بقای این تیم به حداقل رسیده است.
با سقوط امی‌ین جدایی سامان قدوس هم از این تیم تقریباً قطعی به نظر می‌رسد. این تیم کوچک شمال فرانسه سه فصل را در لوشامپیونا گذراند که دو فصل آن با حضور مهاجم ایرانی بود. سایت «اونز امی‌ینوا» که اخبار امی‌ین را پوشش می‌دهد به بهانه اتفاقات اخیر یازده بازیکن منتخب این تیم در لیگ فرانسه را انتخاب کرده که قدوس در رده نهم قرار دارد. این سایت معتقد است که سامان قربانی اتفاقات ناخواسته شد و در این دو فصل تنها توانست ۲۰ درصد از توانایی‌اش را برای امی‌ین به نمایش بگذارد.
در این گزارش آمده: «این داستان یک ملی‌پوش ایرانی، متولد سوئد و عضو یک باشگاه سوئدی، مورد توجه رن و در آستانه عقد قرارداد با یک باشگاه اسپانیایی که سرانجام به امی‌ین پیوست! از این نظر می‌توان گفت که سامان قدوس چه ماجرای عجیبی دارد. او در اولین بازی‌اش با پیراهن امی‌ین موفق شد گل بزند. یک شروع ایده‌آل برای همکاری مشترکی که به نظر می‌رسید برای هر دو نفر مؤثر و پر سود باشد. البته این تنها شروع ماجرا بود و در ادامه با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو شد. پس از شروع امیدوار کننده سامان با سه گل و سه پاس گل، او برای جام ملت‌های آسیا به اردوی تیم ملی ایران رفت و این شروع مشکلات بود.»
در ادامه گزارش به دردسرهای قدوس در تیم فرانسوی اشاره شده و آمده: «او در بازگشت کارآیی قبلی را نداشت و با جراحی آپاندیس مجبور به کناره‌گیری کوتاهی شد. او زمانی به ترکیب بازگشت که امی‌ین برای فرار از سقوط می‌جنگید و با زدن گل دوم در پیروزی دو بر یک مقابل گنگان در بقای تیم مؤثر بود. برای فصل دوم انتظارات از این بازیکن شماره ۷ بالاتر رفت، ولی توقعات به دلیل غیبت‌ طولانی‌‌اش هرگز برآورده نشد. محرومیت ۴ ماهه از سوی فیفا به دلیل مشکلات قراردادش با اوئسکار و بعد از آن مصدومیت سامان را مدت‌ها از زمین دور کرد. گل او به مارسی در شروع ماه مارس جرقه‌ای در فصل تاریک سامان بود، ولی شیوع کرونا فصل را برای همیشه متوقف کرد.
مهاجم ایرانی در این دو فصل ۳۵ بار برای امی‌ین به میدان رفت، ۲۱۵۶ دقیقه بازی کرد، ۵ گل زد، ۵ گل ساخت و ۵ بار هم کارت زرد گرفت.
این گزارش در پایان به وضعیت سامان پرداخته و نوشته: «سامان تا سال ۲۰۲۳ با امی‌ین قرارداد دارد و این طولانی‌ترین قرارداد در میان بازیکنان تیم است. او یکی از بالاترین دستمزدها را دریافت می‌کند و همین او را به بازیکن گرانی تبدیل کرده است. در این شرایط بعید است که سامان را در دسته دوم با پیراهن تیم منطقه پیکاردی ببینیم. با این حال لازمه جدایی قدوس که فصل گذشته دقایق بازی کمی داشته این است که پیشنهاد مناسبی دریافت کند. این پایان قصه امی‌ین و سامان است که می‌توانست خیلی بهتر از این باشد.»

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *