با ظاهر آدم‌ها شوخی نکنیم حتی اگر امین حیایی باشیم و در عصر جدید


سایت بدون -ویدیویی از برنامه عصر جدید در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن امین حیایی با رنگ پوست یکی از شرکت‌کننده‌ها شوخی می‌کند. این شوخی بسیاری از بیننده‌ها و کاربران فضای مجازی را به عکس‌العمل
وا داشته. کاربران توییتر فارسی هم با داغ کردن هشتگ «امین حیایی» ناراحتی خود را از این شوخی نه چندان بجا اعلام کردند. آنچه می‌خوانید منتخبی از این توییت‌هاست:

«اگر این شوخی به جای رسانه ملی در یک رسانه بین‌المللی انجام شده بود، قطعا برخوردهای جدی با آن صورت می‌گرفت. اما از آنجا که جناب فروغی مشغول قلع و قمع کردن عادل فردوسی‌پور و امثال او هستند، قطعا فرصتی برای واکنش به این رفتارها ندارد»، «چه حرف بدی می‌زنه امین حیایی! ملت هم غش‌غش می‌خندن! و بدتر از اون صداوسیما که این بخش رو پخش کرده»، «ولی جدی باشیم؛ شوخی با ظاهر فیزیکی آدم‌ها، کار نادرستی است؛ از اون نادرست‌تر، حکم دادن درباره‌ شخصیت و عقایدشون، بر مبنای تحلیل ظاهرشونه»، «مشکل فقط آقای امین حیایی و جمله‌اش نیست. مشکل تماشاچی‌هایی هستن که خوششون میاد و دست می‌زنن و می‌خندن. مشکل کامنت‌هاییه از کاربرانی که معتقدن این فقط یه شوخی بامزه بود؛ مشکل فرهنگیه»، «این رو بنویسیم بزنیم روی در یخچال: با ظاهر و شکل و قیافه و اندام آدم‌ها شوخی نکنیم»، «ویدیویی از امین حیایی در برنامه استعدادیابی لوس و تقلیدی عصر جدید دیدم که به درجه‌ای از ابتذال رسیده که زبان از بیانش قاصره. کاش صدا و سیما را در و پیکری بود»، «خیلی رفتارهای نژادپرستانه، آزارهای جنسی، توهین‌ها و… به اسم شوخی انجام میشه. ظاهر شوخی بودنش، از نادرست بودنش کم نمی‌کنه. توهین شاخ و دم نداره. شوخی با رنگ پوست، اون هم در رسانه ملی از زبان یک بازیگر، معنی خوبی ندارد»، «اگر صداوسیما ضابطه داشته و اگر جامعه مدنی و نهادهای مدنی قدرت داشتند که همین امشب امین حیایی برای اون جمله زشت باید عذرخواهی می‌کرد و توبیخ می‌شد و حضورش در برنامه صدا و سیما لغو می‌شد. اما فعلا هیچ یک را نداریم و فقط می‌توانیم از شبکه‌های اجتماعی حداقل اعتراض‌مان را بیان کنیم»، «یک عادت بدی که بعضی‌ها دارند از همون اول به بچه‌هاشون به جای اینکه بگن کثیف شدی میگن سیاه شدی و از اول اینجوری جا میندازن که رنگ پوست سفید تمیزه و این شوخی امین حیایی از اون دست عادت‌های زشت بود»، «شرم‌آور هست این ‌صراحت و این و خنده حضار»، «شوخی اهانت‌آمیز امین حیایی با شرکت‌کننده بلوچستانی عصر جدید. امین حیایی به رنگ پوست تیره یکی تو عصر جدید تیکه می‌اندازد [پسره میگه حموم بودم تو حموم گیر کردم، امین حیایی گفت آنقدر خودت رو می‌شستی سفید شی؟! این اتفاق اگر در جایی دیگه افتاده بود کل شبکه رو تعلیق می‌کردند»، «موافق سانسور نیستم و هر کسی باید تبعات اجتماعی سخن و رفتار خود را بپذیرد و ملت حق دارد بدون ممیزی آنچه می‌خواهد ببیند. اما اگر قرار است چیزی را صداوسیما سانسور کند، شاید این ویدیو است نه پخش زنده»، «بار اول به این پسر بلوچه با ترحم گفتن: تا حالا اومدی تهران؟ امشبم گفتن: تا سفید نشدی از حمام نیا بیرون»، «باز هم شوخی با رنگ پوست یا ما خیلی بی‌نمکیم…»، «اینکه امین حیایی این حرف‌رو می‌زنه یه طرف. اما اینکه برنامه نه تنها «زنده» نیست، بلکه بازپخشه و تدوینگر صدا و سیما این قسمت رو حذف نکرده یه طرف دیگه» و «تو مترو بودم بهش گفتم بیا بشین گفت وقتی می‌شینم بعضیا میگن خیلی چاقی جای دو نفر و گرفتی منم دیگه نمی‌شینم، خواهش می‌کنم مراقب حرف زدنامون باشیم…ممکنه با حرفای به ظاهر شوخی‌مون دل کسی رو بشکونیم».

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *