با علائم و نشانه‌های رایج سرطان پستان آشنا شوید

سایت بدون -هرچند علائم ابتلا به یک بیماری در تمام بیماران یکسان نیست و نمی‌توان وجود این علائم را هم صددرصد، دال بر بروز بیماری دانست اما برخی از نشانه‌های ظاهری و پوستی می‌توانند هشداری برای ابتلای احتمالی به سرطان پستان باشند. در این صورت، اگر افراد مبتلا به این علائم پوستی، آنها را جدی بگیرند و سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند، می‌توانند در صورت ابتلا به سرطان پستان، در مراحل اولیه آن را مهار و درمان کنند. از این رو، در ادامه به شایع‌ترین مشکلات ظاهری و پوستی که در افراد مبتلا به سرطان ایجاد می‌شوند، اشاره‌ای خواهیم داشت:

پوست‌پرتقالی شدن
یکی از نشانه‌های ظاهری سرطان پستان، این است که پوست پستان از نزدیکی‌های نوک پستان تا قطر ۳ تا ۷ سانتی‌متر، دارای روزنه‌های غیرطبیعی می‌شود و حالتی مانند پوست پرتقال یا پوست مرغ به خود می‌گیرد. اگر این حالت را در پوست پستان‌های خود مشاهده کردید، بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.

تغییر رنگ پوست
یکی دیگر از نشانه‌های ظاهری در پوست پستان که باید آن را جدی گرفت، تغییر رنگ پوست پستان در قسمت‌های اطراف هاله پستان است. سلول‌های سرطانی موجود در بافت پستان می‌توانند باعث صورتی، بنفش، سرخابی یا کبود شدن پوست این قسمت از بدن شوند. این تغییر رنگ می‌تواند به صورت رگه‌هایی با رنگ‌های نامتعارف هم خودش را نشان دهد.

تغییر اندازه
اگر اندازه پستان‌های شما بعد از رسیدن به سن بلوغ، مخصوصا بعد از ۴۰ سالگی، تغییر چشمگیری داشت یا برآمدگی‌های غیرطبیعی در آن حس کردید، حتما آن را جدی بگیرید و با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

حساسیت و نازکی پوست
پوست پستان‌ها در حالت طبیعی، جزو پوست‌های نازک و حساس بدن است اما اگر این نازکی یا حساسی به حدی رسید که با ایجاد کمترین تماس پوست پستان با لباس‌ها دچار سوزش یا درد در این ناحیه شدید، حتما پزشک خود را در جریان بگذارید. اگر این حساسیت به‌قدری بود که سایش پوست این قسمت از بدن را در پی داشت هم که باید توجه جدی‌تری به آن داشته باشید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «کله اش بوی قرمه سبزی می دهد»

سایت بدون – درباره این ضرب المثل دو ریشه ذکر شده است در ریشه اول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *