با ۴ مدعی اصلی اسکار بهترین انیمیشن آشنا شوید/ رقابت «وودی»، «باز» و رفقا


سایت بدون -کم‌کم به فصل جوایز سینمای جهان نزدیک می‌شویم و برترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹، رخ می‌نمایند. پیش‌بینی‌های منتقدان و رسانه‌های معتبر سینمایی که بیشتر از هر چیز  بر جایزه اسکار به عنوان مهم‌ترین جایزه و پایان‌بخش فصل جوایز تأکید دارند، در شاخه بهترین پویانمایی بلند، از یک رقابت تنگاتنگ میان چند اثر شاخص خبر می‌دهد. در ادامه پیش‌بینی ایندی‌وایر را از چهار محصولی می‌خوانید که  بخت بیشتری برای کسب جایزه اسکار بهترین پویانمایی دارند؛ با این توضیح که فیلم «شیرشاه» که با تکنیک واقعیت مجازی ساخته شده، طبق تصمیم شرکت سازنده (دیزنی)، به عنوان یک فیلم در اسکار شرکت خواهد کرد، نه یک پویانمایی.
فونان
پویانمایی فرانسوی «فونان» درباره یک زن اهل کامبوج است که به دنبال فرزند گم شده‌اش می‌گردد که در میانه شورش خمرهای سرخ، به زور از او گرفته‌اند. فیلم در جشنواره بین‌المللی انسی ۲۰۱۸، مهم‌ترین رویداد پویانمایی سال، جایزه بهترین فیلم بلند را گرفته است. «فونان» از منتقدان نمره ۷۹ گرفته و هنوز اکران عمومی گسترده‌ای نداشته است. برنیس بژو و لویی گارل هنرپیشه‌های مشهور فرانسوی، از صداپیشه‌های این فیلم هستند.
چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم: دنیای پنهان
پویانمایی جدید سری «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» باز هم توسط دین دبلوا کارگردان دو فیلم قبلی نوشته و کارگردانی شده است. این اثر ادامه‌ ماجراجویی‌های «هیکاپ» است که این بار چند سال بزرگ تر شده و تصمیم می‌گیرد دنیای پنهان را پیدا کند. فیلم ۵۲۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشته و دهمین فیلم پرفروش اکران‌شده در سال ۲۰۱۹ است. با این حال از نظر منتقدان نمره ۷۱ را گرفته که نسبت به دو فیلم قبلی (۷۴ و ۷۶) کمی کمتر است.
من بدنم را از دست دادم
برنده جایزه بهترین پویانمایی جشنواره انسی ۲۰۱۹، دیگر محصول دارای شانس برای کسب عنوان بهترین پویانمایی سال است. «من بدنم را از دست دادم» محصول فرانسه، در جشنواره انسی جایزه بهترین فیلم از نظر تماشاگران را نیز کسب کرده است. فیلم داستان یک «دست» را روایت می‌کند که از آزمایشگاه تشریح فرار می‌کند و می‌خواهد دوباره بدنش را پیدا کند. هنوز منتقدان آمریکایی چندانی فیلم را ندیده‌اند که به آن نمره بدهند اما فیلم در نمایش خود در جشنواره کن ۲۰۱۹، با استقبال منتقدان اروپایی مواجه شده است. این فیلم را نتفلیکس توزیع خواهد کرد.
داستان اسباب‌بازی ۴
ماجراهای «وودی» و «باز» که معرف حضورتان هست. محصول جدید پیکسار که قسمت قبلی آن با اسکار بهترین پویانمایی بدرقه شد، امسال بخت بیشتری برای نامزدی دارد. در «داستان اسباب‌بازی ۴» یک اسباب‌بازی جدید اضافه شده که با نوعی بحران هویت روبه‌روست و همراه با «وودی»، «باز» و بقیه اسباب‌بازی‌ها، یک سفر را آغاز می‌کنند. فیلم نمره خوب ۸۴ را از منتقدان گرفته و در گیشه نیز با استقبال تماشاگران، یک میلیارد دلار فروش داشته است.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *