بحرانی که امباپه در رئال درست می‌کند./پنج بازیکن برای یک پست


سایت بدون – ۸ روز تا پایان فصل نقل و انتقالات تابستانی مانده و شایعات درباره آینده کیلیان امباپه شدت بیشتری گرفته. رئال مادرید با تمام توان در تلاش است تا ستاره پاری‌سن‌ژرمن را بخرد و تا ساعت پایانی مهلت نقل و انتقالات، هر اتفاقی ممکن است بیفتد. اما اگر این بازیکن ۲۲ساله به جمع سفیدپوشان بپیوندد، یک بحران عجیب در مادرید درست خواهد شد و تأثیر زیادی روی سرنوشت سایر مهاجمان این تیم خواهد گذاشت.
اگر امباپه بازیکن رئال مادرید شود، طبیعی است که در ترکیب ثابت بازی کند. کریم بنزما هم به عنوان مهاجم شماره ۹ جایش تضمین‌شده است. به این ترتیب، در سیستم ۳-۳-۴ کارلو آنچلوتی، پنج بازیکن می‌مانند و یک پست خالی در خط حمله سه نفره.

آزار و وینیسیوس
اولین سؤال این می‌شود که با ادن آزار چه باید کرد؟ پست تخصصی او بال چپ است و امباپه به احتمال زیاد در این پست قرار خواهد گرفت. زین‌الدین زیدان تلاش کرد که آزار را به مرکز میدان ببرد، اما این کار او جواب نداد.
امباپه تنها در سه پست تهاجمی بال چپ، بال راست و مهاجم نوک می‌تواند بازی کند. اگر او به رئال برود، برای این خواهد بود که در پست بال چپ حضور داشته باشد. او در فصل گذشته تنها چهار بازی برای پاری‌سن‌ژرمن در پست بال راست انجام داد.
یک راه حل می‌تواند این باشد که آزار به سمت راست برود، اما در این صورت همان مشکلاتی پیش می‌آید که وینیسیوس جونیور در هنگام آمدن ستاره بلژیکی در تابستان ۲۰۱۹ داشت.
آزار و وینیسیوس ترجیح می‌دهند در پست بال چپ بازی کنند و وقتی که به سمت راست فرستاده می‌شوند، تاثیرشان بر جریان بازی بسیار کمتر می‌شود.
در واقع تنها یک بازی را می‌توان به یاد آورد که آزار در پست بال راست بازی کرده باشد؛ نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا مقابل اتلتیک بیلبائو که او بازی را در این پست آغاز کرد و مارکو آسنسیو هم در پست بال چپ به میدان رفت.

بیل و آسنسیو
آسنسیو و گرت بیل می‌توانند در سمت راست به میدان بروند و در این پست هم به پای چپ خود تکیه کنند. پس آنچلوتی ممکن است ترجیح دهد به سراغ استفاده از این گزینه برود تا تیمش از نظر تهاجمی اوضاع بهتری داشته باشد.
بیل در بازی اول رئال مادرید در این فصل لالیگا، در خانه آلاوس در ترکیب ثابت حضور داشت. به نظر می‌رسد با جدایی زیدان، بیل دوباره بازیکن اصلی رئال شده باشد. آسنسیو هم امیدوار است فرصت آن را داشته باشد که پست بال راست را از آن خود کند.

رودریگو و لوکاس
به این ترتیب جا برای رودریگو گوئس تنگ‌تر خواهد شد. او در ۶۰ دیداری که برای رئال مادرید به میدان رفته، ۴۴ بار در پست بال راست بازی کرده است. او در این پست با بیل و آسنسیو رقابت دارد و آمدن امباپه باعث سردرد بیشتر برای این بازیکن ۲۰ساله خواهد شد.
در واقع اگر امباپه به رئال مادرید بپیوندد، تعجبی نخواهد داشت که رئال تلاش کند دست کم یکی از بال‌هایش را بفروشد تا هم بخشی از مبلغ خرید او را جبران کند و هم اینکه از گزینه‌های پرشمارش در خط حمله کم کند.
همچنین، هنگامی که درباره پست بال راست رئال صحبت می‌شود، هیچ حرفی از لوکاس واسکس زده نمی‌شود. این بازیکن ۳۰ساله حالا تنها به عنوان مدافع راست در نظر گرفته می‌شود و در این فصل، ذخیره دنی کارواخال در این پست خواهد بود.
منبع: مارکا

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *