بحران در میلان همچنان ادامه دارد/سرگیجه در روسونری

سایت بدون -میلان سال‌هاست از روزهای خوبش فاصله گرفته و در این مدت هر چه تلاش کرده نتوانسته به جمع بزرگان فوتبال اروپا برگردد. تغییر مالکان، خرید بازیکنان جدید و حضور چندین مربی روی نیمکت روسونری نتوانست مشکلات تیم را حل کند و در این فصل هم بعید است بتواند حتی سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند. آنها یکشنبه شب در زمین آتالانتا نمایشی بسیار ضعیف ارائه کردند و با پنج گل مغلوب میزبان خود شدند تا سنگین‌ترین شکست ۲۱ سال اخیر باشگاه رقم بخورد. آخرین باری که میلانی‌ها با این نتیجه باخته بودند همان سالی بود که فیلم تایتانیک ۱۱ جایزه اسکار گرفت و روسونری با ستاره‌هایی چون پائولو مالدینی، مارسل دسایی و الساندرو کاستاکورتا برابر رم تحقیر شدند.

۸ مربی و ۲ مالک در ۸ سال

دومین تیم پرافتخار فوتبال اروپا که هفت جام لیگ قهرمانان را در ویترین افتخاراتش دارد، این روزها اصلا حال و روز خوشی ندارد. آنها در ابتدای فصل مارکو جیامپائولو را جانشین جنارو گتوسو کردند اما شروع ضعیف این مربی باعث شد حتی تا نیم‌فصل هم روی نیمکت تیم نماند و استفانو پیولی جای او را گرفت. میلان با پیولی عملکرد نسبتا بهتری داشته و حتی در دیدار حساس برابر یوونتوس هم فرصت‌های زیادی ایجاد کرد و مستحق شکست نبود. با این وجود آنها حالا در حالی به تعطیلات کریسمس رفتند که در رتبه یازدهم جدول قرار دارند و به نظر می‌رسد همانند سال‌های گذشته فصل را در همین حوالی از جدول به پایان خواهند برد.زوونمیر بوبان، مدیر ورزشی باشگاه و ستاره سابق این تیم در مورد عملکرد تیمش در این دیدار گفت: «اصلا نمایش خوبی نداشتیم و نتیجه تحقیرآمیز بود. این میلان واقعی نیست. تماشای این مسابقه واقعا دردآور بود.» عدم ثبات در باشگاه میلان می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایل ناکامی‌های اخیر باشد. آنها آخرین‌بار در سال ۲۰۱۱ فاتح اسکودتو شدند و از آن زمان تاکنون هشت سرمربی و دو مالک جدید به خود دیده‌اند. در حالی که از فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ نیز دیگر حضور در لیگ قهرمانان را تجربه نکرده‌اند. سیلویو برلوسکونی در آوریل ۲۰۱۷ باشگاه را به قیمت ۷۴۰ میلیون یورو به یک کنسرسیوم چینی فروخت و تنها یک سال بعد آنها هم تصمیم به فروش میلان به خریداران آمریکایی گرفتند.با این جابه‌جایی‌ها هم پیشرفتی در این تیم حاصل نشد و درنهایت مدیران باشگاه تصمیم گرفتند با استفاده از اسطوره‌های باشگاه نظیر بوبان و مالدینی اوضاع را بهتر کنند. در این شرایط حکم فیفا مبنی‌بر عدم رعایت فیرپلی مالی از سوی آنها و یک فصل محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی دردسر جدیدی برای آنها ایجاد کرد. البته آنها در دادگاه داوری ورزش(CAS) رای را برگرداندند، اما خودشان تصمیم گرفتند در این لیگ اروپا حاضر نشوند.

 خرید زلاتان و مدافع بارسا

روسونری فقط در همین فصل بیش از ۱۵۰ میلیون یورو برای خرید بازیکنان جدید ازجمله کریستوف پیونتک، لوکاس پاکتا، رافائل لئائو و اسماعیل بناکر هزینه کرد که هیچ‌کدام از آنها نتوانستند انتظارات را برآورده کرده و گره‌ای از مشکلات تیم باز کنند. حالا در آستانه نقل و انتقالات ژانویه مدیران این باشگاه دوباره به فکر تقویت تیم خود افتاده‌اند. ژان‌کلر تودیبو، مدافع ۱۹ ساله بارسلونا احتمالا نخستین خرید آنها در نیم‌فصل خواهد بود. به نوشته رسانه‌های ایتالیایی، دو باشگاه بر سر انتقال تودیبو به توافق رسیده‌اند و تنها رضایت خود بازیکن برای امضای قرارداد نیاز است. تودیبو ژانویه سال قبل از تولوز راهی بارسا شد و در این مدت تنها چهار بار پیراهن آبی‌اناری‌ها را پوشیده است.
پرونده بازگشت زلاتان ابراهیموویچ به سن‌سیرو هم مجددا به جریان افتاده و گفته می‌شود این ستاره پابه سن گذاشته بیش از هر زمان دیگری به میلان نزدیک است. میلانی‌ها تصمیم دارند مهاجم سوئدی سابق خود را با انتقالی آزاد و قراردادی ۶ ماهه به خدمت بگیرند که قابلیت تمدید برای فصل بعد را دارد. به نوشته گاتزتا دلواسپورت، زلاتان در چند روز آینده قرارداد خود را امضا خواهد کرد و از ابتدای ژانویه در کمپ تمرینی میلان حاضر خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *