برانکو ایوانکوویچ در قرنطینه چه کار می کند؟/من پرفسور فوتبالم نه پرفسور پزشکی

سایت بدون – برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم ملی عمان و مربی کرواتی که نتایج درخشانی در پرسپولیس با کسب قهرمانی‌های متوالی در لیگ برتر و نایب قهرمانی آسیا کسب کرد در شرایطی که در کشور و محل سکونتش شهر واراژدین کرواسی در قرنطینه به سر می‌برد در گفت‌وگویی اختصاصیدر مورد تمام مسائل اجتماعی و زندگی متفاوت خود و خانواده‌اش  در شرایط خاص بیماری کرونا صحبت کرده است
کماکان در قرنطینه هستید؟
بله، شرایط همانطور است که قبلاً هم با شما صحبت کردم و هیچ تفاوتی نسبت به آن موقع حاصل نشده است. بیماری کرونا تحت کنترل شدید مسئولان بهداشتی کشور کرواسی است و حالت قرنطینه هم در کشور ما به طور کامل و بسیار جدی اجرا می‌شود. از همین رو من و خانواده‌ام در خانه هستیم و هیچ جایی هم نمی‌رویم . تنها برای خرید لوازم ضروری برای ساعتی محدود از خانه خارج می‌شویم و پس از زمانی کوتاه دوباره به خانه برمی‌گردیم. این ویروس همه جا را تحت تأثیر شرایط خودش قرار داده و کاری هم نمی‌توان انجام داد جز آنکه با آن مقابله کرد و تمام دستورات بهداشتی و پزشکی را مو به مو به اجرا در آورد .
به شوخی از شما سؤالی می‌پرسم. شما که پروفسور هستید واکسن ضد کرونا را ابداع نکردید؟
(می خندد)‌ به من لقب پروفسور فوتبال را داده‌اند نه پروفسور پزشکی! من پروفسور پزشکی نیستم که بتوانم واکسن کرونا را کشف و آن را به مردم دنیا عرضه کنم، هر چند که در چند مدت اخیر می‌بینم و شاهد آن هستم که تمام پزشکان ‌و پرستاران و کادر درمانی در کرواسی و در همه دنیا چگونه در حال انجام وظیفه هستند تا به نوعی مشکلات مردم و بیماران را در عرصه مشکل بیماری کرونا برطرف کنند. امیدوارم که واکسن ضد کرونا هر چه زودتر ابداع شود تا بیماران مبتلا به ویروس درمان شده و دغدغه مردم به شکل کامل برطرف شود.
در چند مدت اخیر که در خانه قرنطینه بودید با چه کسانی بیشترین صحبت را داشتید؟
با مربیان فوتبال در کرواسی نظیر میشو، بگوویچ و چند مربی دیگر هموطنم گفت‌وگوهایی داشتم که همه آنها هم در نهایت با بحث کرونا خاتمه پیدا می‌کرد.
خبر دارید که در کرواسی فوتبال باشگاهی از کی آغاز می‌شود؟
آنطور که من خبر دارم بازیکنان در گروه‌های دو نفره تمرین می‌کنند. آنها تمرینات بدنسازی را هم به شکل اختصاصی انجام می‌دهند تا علاوه بر کار در چمن که اصلی مهم در آماده‌سازی یک بازیکن است در بعد بدنی هم تا حدودی شرایط قبلی را حفظ کنند. فکر می‌کنم دو ماه دیگر لیگ کرواسی دوباره آغاز شود، البته بخش زیادی از مسابقات انجام شده و تیم‌ها هم دوست دارند که بعد از انجام تمرینات لازم از مدتی دیگر با نظر بهداشت و مسئولان مربوطه بازی‌ها را آغاز کنند تا چهره قهرمان و تیم‌های سقوط کننده مشخص شود.
با فدراسیون فوتبال عمان گفت‌وگوی جدیدی نداشتید؟
نه، من حدوداً یک ماه پیش از این کشور به کرواسی برگشتم، چون فوتبال در آسیا و کل جهان تعطیل شده بود. به همین دلیل از آن موقع هیچ صحبت جدیدی با فدراسیون فوتبال عمان نداشتم و از آنجا که فعلاً هیچ برنامه‌ای از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم‌های آسیایی ابلاغ نشده، من نمی‌توانم صحبت خاصی با فدراسیون فوتبال عمان داشته باشم، جز اینکه منتظر بمانم تا فیفا زمانی را اعلام کند و من هم بر اساس آن برنامه‌ریزی‌های لازم را برای تیم ملی عمان انجام بدهم.
در رابطه با مسائل مالی و بعد از کسر دو ماه از حقوق‌تان با آنها حرفی نزدید؟
مشکل خاصی نبود، چون کسر حقوقم با توافق دو جانبه انجام شد. بالاخره چند ماه فوتبال تعطیل بود و من هم بعد از بحثی که مطرح شد به شکل منصفانه و بدون ناراحتی و نارضایتی خاصی با فدراسیون فوتبال عمان برای کسر دو ماه از حقوقم به توافق رسیدم.
شما که مانند مربی تیم ملی امارات به خاطر مشکلات کرونا با فدراسیون عمان فسخ قرارداد نمی‌کنید؟
اصلاً چنین بحثی مطرح نیست، قرارداد سرمربی امارات با این کشور کوتاه‌مدت بود که پس از مشکلات کرونا طرفین به توافق رسیدند که قرارداد فسخ شود. قرارداد من با عمان کوتاه‌مدت نیست و برای تیم ملی این کشور برنامه‌های زیادی در سر دارم.
با باشگاه پرسپولیس صحبت و توافق جدیدی نداشتید؟
فعلاً که صحبت جدیدی نشده اما اگر موضوع تازه‌ای پیش بیاید حتماً از طریق وکلایم موارد جدید به من اطلاع داده خواهد شد تا بعد تصمیم‌گیری لازم را انجام بدهم .
در ایران هم برای اعلام شروع لیگ تردیدهای زیادی وجود دارد.  با وجود شرایط کرونایی اخیر شما فکر می‌کنید پس از پایان لیگ ایران چه تیمی روی سکو قهرمانی می‌ایستد؟
خبر دارم که یحیی گل‌محمدی بعد از آنکه مسئولیت فنی پرسپولیس را از کالدرون تحویل گرفت به خوبی تیم را از بازی‌های سخت لیگ به سلامت عبور داد و نهایتاً پس از بیست و یک هفته، پرسپولیس را با ۱۰ امتیاز اختلاف با تیم دوم در صدر جدول قرار داد. این اختلاف حاشیه امنیت خوبی را برای پرسپولیس در صدر جدول به وجود آورده است.
اینگونه جواب دادید که به چه نتیجه‌ای برسید؟
پیشگویی در فوتبال اصلاً کار درستی نیست اما با توجه به ۹ هفته بازی باقی‌مانده و ۱۰ امتیاز اختلاف بین تیم صدرنشین و تیم دوم جدول می‌توان تخمین زد که پرسپولیس شانس زیادی برای قهرمانی دارد و برای مدعیان دیگر دشوار است که بخواهند در راه کسب این عنوان از پرسپولیس سبقت بگیرند.
یعنی پرسپولیس می‌تواند چهارمین قهرمانی متوالی را کسب کند؟
چرا که نه؟ پرسپولیس سرمربی بزرگ و کادر فنی خوب و بازیکنان آماده و مهمتر از همه آنها، هوادارانی دارد که مانند کوه پشت سر تیم‌شان قرار دارند. بنابراین با شرایطی که من از آن باخبر هستم و این را خودم هم تجربه کردم، می‌دانم که پرسپولیس فعلی توانایی تاریخ‌سازی با چهارمین قهرمانی را دارد و می‌تواند به نوعی رویاهای بزرگ دیگری را در تاریخ لیگ برتر ایران به واقعیت تبدیل ساخته و به پرافتخارترین تیم این جام
تبدیل شود.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *