برای خرید ماشین ریش تراش چه نکاتی را باید در نظر بگیریم

سایت بدون -ماشین اصلاح صورت به‌عنوان یک ابزار مردانه در اغلب خانه‌ها وجود دارد.  یکی از وسایلی که برای اصلاح صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، تیغ‌های دسته‌داری است که سال‌ها به کار می‌رفت و کمی هم زمانبر است، اما ساده‌ترین روش برای این‌کار، استفاده از ماشین‌های اصلاح  برقی است که هم سرعت کار را بالا می‌برد و هم کار را تمیزتر به سرانجام می‌رساند. ماشین‌های اصلاح برقی معمولا در تماس مستقیم با پوست صورت قرار نمی‌گیرند و به همین دلیل از بریدگی و ایجاد جراحت روی پوست جلوگیری می‌کند. البته ماشین‌اصلاح انواع مختلفی دارد که همه آنها نیازهای هر فردی را پاسخگو نیست؛ بنابراین، باید ابتدا نیازهایتان را مشخص کنید تا بتوانید انتخاب درست‌تری داشته باشید. دفعات کوتاه کردن ریش می‌تواند در خرید نوع آن مؤثر باشد.

ریش کوتاه 
همان‌طور که گفتیم، قبل از این که سراغ خرید یکماشین‌اصلاح بروید، ابتدا هدفتان را مشخص کنید.  ماشین‌هایی با تیغه فویلی مناسب‌ترین دستگاه برای کسانی است که صورت‌شان را زود به‌زود اصلاح می‌کنند.

ریش بلند
این نوع ماشین برای موهای بلند صورت مناسب نیست. ماشین‌های  دوار که دارای دیسک‌های چرخان همراه سرهای متحرک هستند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با خطوط چهره سازگار است و موهایی را که در نقاط دور از دسترس هستند، به راحتی کوتاه می‌کنند. این نوع ماشین بهترین گزینه برای کوتاه کردن موها و ریش بلند صورت است که در جهات مختلف رشد می‌کنند.
ماشین‌های اصلاح  سیمی یا باتری‌ای
ماشین‌های برقی بسته به توانی که دارند به سه نوع باتری‌ای، شارژی و سیمی تقسیم می‌شوند.ماشین‌های شارژی با یک بار شارژ تا یک ساعت کار می‌کنند.  ‌ماشین‌های باتری‌ای به دلیل بازدهی پایینی که دارند، برای کاربرد روزانه مناسب نیستند. بیشترین کاربرد انواع باتری‌ای برای کسانی مناسب است که مدت زمانی را در سفر سپری می‌کنند. ماشین‌های سیمی هم به خاطر دست و پاگیر بودن هنگام اصلاح، خیلی پرطرفدار نیستند.
​​​​​​​
تمیز کردن ماشین‌ اصلاح  
تمیز کردن ماشین به نوع آن بستگی دارد به عنوان مثال، تیغه‌های فویلی در مقایسه با تیغه‌های دوار راحت‌تر تمیز می‌شوند، اما ایمن‌ترین نوع  ماشین، آنهایی است که سیستم خودتمیزشوندگی دارند. جدیدترین مدل‌های ماشین اصلاح  به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دستگاه را ضدعفونی می‌کنند.
قابلیت تحرک
قابلیت جابه‌جا کردن ماشین اصلاح از جمله مزایایی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. ماشین‌های  شارژی یا بی‌سیم بالاترین امکان تحرک را به کاربر می‌دهد. گرچه ماشین‌های  باتری‌ای امکان جابه‌جا شدن دارند و مفیدترین کاربرد آن برای مسافرت 
است.
ارگونومی دستگاه
موقع خرید یک ماشین اصلاح مناسب حواستان باشد هنگام کار با آن، در دست راحت جا بگیرد بنابراین قبل از این که آن را بخرید، حتما یک بار آن را در دست بگیرید تا مطمئن شوید راحت می‌توانید با آن کار کنید.
تعویض تیغ‌ها
تیغ‌های ماشین‌های اصلاح  برقی را هم مانند تیغ‌های معمولی باید گهگاه تعویض کنید. فویل‌ها و تیغه‌های ماشین‌های  برقی را تقریبا سالی یک‌بار باید تعویض کرد. برای خرید تیغ جدید، حتما مدل دستگاه را مدنظر داشته باشید.
منبع: groomandstyle 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *