برای سیسمونی چی بخریم و چی نخریم؟

سایت بدون -یکی از لذت‌بخش‌ترین، پرهزینه‌ترین و وقت‌گیرترین کارها برای مادری که کوچولویی در راه دارد، خرید سیسمونی است. به‌ خصوص که این روزها با توجه به تنوع اجناس در بازار، مادران را گیج کرده و چه بسا ممکن است ناخواسته دست به خریدهای غیرضروری و نامناسبی هم بزنند. فروشگا‌ه‌ها معمولا فهرستی در اختیار مادران قرار می‌‌دهند که پر از لوازمی است که شاید مادر و کودک هیچ‌گاه از آن‌ها استفاده نکنند و اتاق کودک به انباری بزرگ تبدیل شود. برای خرید سیسمونی توانایی مالی خانواده بسیار اهمیت دارد و بهتر است در خرید سیسمونی از چشم و هم‌چشمی بپرهیزید اما قبل از خرید چند توصیه مهم به شما داریم.  

  ابتدا تکلیف‌تان را با خودتان روشن کنید

با چند سوال از خود، فرایند خرید را راحت‌تر کنید. فضای خانه تا چه حد گنجایش وسایل سیسمونی را دارد؟ نوزاد در چه فصلی به ‌دنیا می‌آید؟ بودجه‌‌تان برای خرید چقدر است؟ نوزاد دختر است یا پسر؟ به این‌ترتیب تا حدی باعث به‌هدر نرفتن پول‌تان می‌شوید. همچنین و در اولین فرصت، فهرست خرید تهیه کنید. به‌همراه داشتن یک دفترچه یادداشت برای ثبت وسایل موردنیاز می‌تواند به خرید کاربردی و غیرتکراری کمک کند.

   در خرید لباس نوزاد زیاده‌روی نکنید

برخی مادران در خرید لباس و هر‌آن چه پوشیدنی است به‌حدی زیاده‌روی می‌کنند که معمولا آن‌ها پوشیده نشده، کوچک می‌شوند. توصیه می‌شود فقط برای فصل به‌دنیا آمدن کودک خرید کنید تا با کوهی از لباس‌های نو و استفاده نشده مواجه نشوید. متناسب با رشد، قد و هیکل کودک به تدریج خرید کنید.  

 لوازم بهداشتی مورد نیاز برای سرویس نوزاد

متداول‌ترین این لوازم عبارتند از: شیردوش، شیشه شیر، پستانک نوزادی معمولی یا ارتودنسی، کرم‌های بهداشتی، دماسنج، ناخن‌گیر، دندان‌گیر، پوشک، دستمال مرطوب، پودر‌بچه، دستگاه بخور و … . در خرید این محصولات به تاریخ مصرف آن دقت کنید. به‌تازگی خرید ماشین لباس شویی کودک در سیسمونی‌ها تبدیل به واجبات شده است اما توصیه می‌کنیم پول‌تان را برای این محصول هدر ندهید و هزینه آن را به وسیله ضروری‌تر اختصاص دهید. به‌جای آن لباس‌های نوزادتان را جدا از لباس‌های دیگر با ماشین لباس شویی خودتان بشویید. در صورت استفاده از پارچه‌های مخصوص به جای پوشک، تهیه ضدعفونی کننده و شوینده‌های ضد‌حساسیت را فراموش نکنید.  

 در خرید سرویس خواب دقت کنید

یکی از گران‌ترین وسایل کودک، سرویس خواب است. برای خرید کمد نوزاد کمی تامل کنید این روزها اغلب خانه‌ها فضای خالی برای این کمدهای جاگیر ندارند. تختی انتخاب کنید که قابلیت تبدیل از تخت کودک به نوجوان را دارد و مجهز به نرده‌های محافظ با فاصله استاندارد باشد.

   خرید کالسکه کاملا اختیاری است

 بسته به نیاز مادر، این وسیله برای بعد از چهارماهگی مورد نیاز است. اگر مادر اهل پیاده‌روی باشد  یا خرید خانه به عهده اوست، کالسکه وسیله کاربردی است. نشیمن‌گاه کالسکه باید به اندازه کافی سفت و مقاوم و قد آن کمی بلند باشد. هنگام خرید به کیفیت پارچه، سیستم ترمز و سایبان آن دقت کنید.    برای خرید اسباب‌بازی چشمان‌تان برق نزند بهتر است به اسباب‌بازی‌ها به چشم ابزاری برای شادی در کنار رشد هوشی و مهارتی کودک نگاه کنید و نه چیدمانی برای اتاق او. موازی با رشد سنی و فکری کودک خرید کنید. انواع درشت‌تر برای چهار ماه اول کم خطرترند و نوع موزیکال آن جذاب‌تر است. برای ماه‌های بالاتر خرید کتاب‌هایی با تصاویر درشت و موضوعات متنوع را فراموش نکنید.

تداول‌ترین این لوازم عبارتند از: شیردوش، شیشه شیر، پستانک نوزادی معمولی یا ارتودنسی، کرم‌های بهداشتی، دماسنج، ناخن‌گیر، دندان‌گیر، پوشک، دستمال مرطوب، پودر‌بچه، دستگاه بخور و … . در خرید این محصولات به تاریخ مصرف آن دقت کنید. به‌تازگی خرید ماشین لباس شویی کودک در سیسمونی‌ها تبدیل به واجبات شده است اما توصیه می‌کنیم پول‌تان را برای این محصول هدر ندهید و هزینه آن را به وسیله ضروری‌تر اختصاص دهید. به‌جای آن لباس‌های نوزادتان را جدا از لباس‌های دیگر با ماشین لباس شویی خودتان بشویید. در صورت استفاده از پارچه‌های مخصوص به جای پوشک، تهیه ضدعفونی کننده و شوینده‌های ضد‌حساسیت را فراموش نکنید.    

در خرید سرویس خواب دقت کنید

یکی از گران‌ترین وسایل کودک، سرویس خواب است. برای خرید کمد نوزاد کمی تامل کنید این روزها اغلب خانه‌ها فضای خالی برای این کمدهای جاگیر ندارند. تختی انتخاب کنید که قابلیت تبدیل از تخت کودک به نوجوان را دارد و مجهز به نرده‌های محافظ با فاصله استاندارد باشد.  

 خرید کالسکه کاملا اختیاری است

بسته به نیاز مادر، این وسیله برای بعد از چهارماهگی مورد نیاز است. اگر مادر اهل پیاده‌روی باشد  یا خرید خانه به عهده اوست، کالسکه وسیله کاربردی است. نشیمن‌گاه کالسکه باید به اندازه کافی سفت و مقاوم و قد آن کمی بلند باشد. هنگام خرید به کیفیت پارچه، سیستم ترمز و سایبان آن دقت کنید.  

 برای خرید اسباب‌بازی چشمان‌تان برق نزند

بهتر است به اسباب‌بازی‌ها به چشم ابزاری برای شادی در کنار رشد هوشی و مهارتی کودک نگاه کنید و نه چیدمانی برای اتاق او. موازی با رشد سنی و فکری کودک خرید کنید. انواع درشت‌تر برای چهار ماه اول کم خطرترند و نوع موزیکال آن جذاب‌تر است. برای ماه‌های بالاتر خرید کتاب‌هایی با تصاویر درشت و موضوعات متنوع را فراموش نکنید.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *