برترین اپ های کاربردی تلفن همراه در سال ۲۰۱۸

https://cdn1.alphr.com/sites/alphr/files/2016/05/best_android_apps.jpg
مانی آشتیانی/خبرنگار
نزدیک شدن به پایان هر سال این فرصت را به تحلیلگران و گزارشگران حوزه تکنولوژی می‌دهد تا بهترین‌ها و بدترین اتفاقات یا محصولات هر حوزه‌ای را معرفی یا داوری کنند که در ۱۲ ماه سال چه اتفاقاتی رخ داده است. حتی در این زمینه شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی هم دست به کار می‌شوند و بهترین محصولات یا سرویس‌هایشان را معرفی می‌کنند. برای نمونه با توجه به نزدیک شدن به آخرین روزهای سال ۲۰۱۸ میلادی اپل و گوگل پلی بهترین برنامه‌های کاربردی موبایلی که روی اپ استور خود قرار گرفته را معرفی کرده‌اند. این لیست‌ها حاوی اطلاعات جالبی است از جمله اینکه اپلیکیشن‌های قرار گرفته در این لیست بر مبنای بیشترین تعداد دانلود از سمت کاربران انتخاب نشده‌اند بلکه به این جهت در لیست قرار گرفته‌اند که به باور گوگل و اپل بیشترین کارایی را در بین کاربران خود داشته‌اند. برای اینکه با برترین اپلیکیشن‌های سال ۲۰۱۸ آشنا شوید می‌توانید در ادامه این گزارش را دنبال کنید.
برترین برنامه‌ها برای سیستم عامل ios
اپل در معرفی برترین برنامه‌ها، هر حوزه را جدا و در نهایت بهترین‌های هر بخش و هر محصول خود را معرفی کرده است. برای مثال بهترین برنامه آیفون، ‌ای پد یا مک بوک هر کدام به‌صورت جداگانه معرفی شده‌اند. براساس این تقسیم‌بندی در بخش اپلیکیشن‌های مراقبت از خود یا انگیزشی اپلیکیشن Fabulous – Daily Motivation درصدر قرار دارد. در واقع این برنامه به کاربران کمک می‌کند تا با یک نظم و ترتیب درست زندگی بهتری داشته باشند. اما دقیقاً این اپلیکیشن چه کاری انجام می‌دهد. انجام بسیاری از کارهای روزانه شاید برای ما در ابتدا بسیار سخت باشد. برای نمونه اینکه هر روز صبح بلند شده و ورزش کنیم یا روزانه ۴ لیوان آب برای کمک به سلامتی بدن خود بنوشیم. برای تنظیم کردن اینکه این عادت‌های خوب را در خودتان پرورش دهید Fabulous می‌تواند این تنظیمات را برای شما انجام دهد در واقع این اپلیکیشن به مربی شما تبدیل می‌شود که بر اساس روش‌های علمی کمک می‌کند که سلامتی پایدار داشته باشید، وزن کم کنید، شب‌ها بهتر بخوابید و سطح انرژی‌تان را بالاتر ببرید. در این برنامه اهداف خود را مشخص کنید تا به شما کمک کند که چگونه عادت‌های خوبی در زندگی‌تان بسازید و درواقع زندگی سالم تری داشته باشید. رتبه این برنامه در اپل استور از ۵ امتیاز ۴.۷ امتیاز دریافت کرده است. از دیگر برنامه‌هایی که در رده بهترین اپ‌های انگیزشی و مراقبت از خود اپل قرار گرفته‌اند Shine – Self-Care & Meditation و calm هستند. در بخش بهترین اپلیکیشن سال اپل نام Procreate Pocket دیده می‌شود.Procreate یک اپ نقاشی دیجیتال است. هنگام کار کردن با این برنامه برخلاف دیگر اپ‌های نقاشی و تصویرسازی، هیچ تأخیری در اعمال تغییرات وجود ندارد که می‌تواند به هنگام ترکیب رنگ‌ها بسیار مفید باشد و به تسریع کار نیز کمک کند. یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار مفید این برنامه این است که در صورتی که هنگام کار با آن دستگاه‌تان را بچرخانید، تصویری که مشغول کار روی آن هستید ثابت باقی می‌ماند اما رابط کاربری و ابزارها براساس موقعیت قرار گرفتن دستگاه می‌چرخند تا کاربر بتواند به سادگی از آنها استفاده کند. این اپلیکیشن همچنین به کاربران اجازه می‌دهد قلم‌موهای مورد نیاز خود را به‌طور اختصاصی بر اساس شکل، حالت، بافت و طرحی که مورد نیازشان است بسازند و دیگر ویژگی‌های آن را نیز به دلخواه خود مشخص کنند و حتی قلم‌های خود را با دیگر کاربران نیز به اشتراک بگذارند. این برنامه که در برخی از روزهای سال به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد به‌صورت کلی در اپل استور قیمتی برابر ۴ دلار و ۹۹ سنت دارد.
گفتنی است درلیست بهترین بازی سال آیفون نام بازی Donut County دیده می‌شود. Donut County یک بازی ماجراجویانه است که شخصیت بامزه بازی آن هم یک راکون      دوست داشتنی است. این بازی فیزیک محور امکانات بسیار جذابی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. شما در این بازی می‌توانید جهان زیرزمینی بازی را با کنترل کردن چاله‌های روی زمین، جست‌و‌جو کنید. اشیا را درون چاله‌ها با یکدیگر تلفیق کنید تا اثرات شگفت‌انگیز آن را ببینید، سپس با بیرون پرت کردن آنها معماها را حل کنید. در واقع شما در نقش یک راکون با نام BK بازی خواهید کرد که از کارمندان جدید یک شرکت نوپا است؛ شرکتی که با استفاده از حفره‌های قابل هدایت از راه دور، زباله‌های مردم را در کنار چیزهای دیگر، می‌دزدد. زمانی که BK خودش درون حفره‌ای می‌افتد، باید خود را برای روبه‌رو شدن با میرا، بهترین دوست‌اش و ساکنین Donut County که اکنون در عمق ۹۹۹ فوتی زیر خانه‌های‌شان گرفتار شده‌اند آماده کند. در بین بهترین اپلیکیشن‌ها برای‌ ای پد نیز نام برنامه Froggipediaدیده می‌شود. این برنامه با کمک فناوری واقعیت افزوده برای آموزش علوم تجربی و آناتومی بدن حیوانات به بچه‌ها استفاده می‌کند. این برنامه پر از فیلم‌های آموزشی برای کودکان است که می‌تواند به افزایش اطلاعات آنها نسبت به دنیای حیوانات و نحوه برخورد با آنها بسیار کمک‌کننده باشد.
بهترین برنامه‌ها برای سیستم عامل اندروید
اما در بین لیست بهترین اپلیکیشن‌های اندرویدی هم برنامه‌ها براساس میزان دانلود و همچنین کاربردی بودن آن تقسیم‌بندی و معرفی شده‌اند. البته در این لیست به رایگان بودن یا پولی بودن آنها نیز توجه شده است. در ابتدای بهترین برنامه رایگان اندروید نام برنامه Onetap Glitch دیده می‌شود. با توجه به تب عکاسی با گوشی قطعاً طبیعی است که در سر لیست بهترین برنامه‌های اندرویدی یک اپ مربوط به ویرایش عکس به شکل ویژه باشد.Onetap Glitch یک برنامه ساده برای ساخت یک اثر هنری در عکس است. این نرم افزار افکت‌های متفاوتی را برای انجام این کار در اختیارتان قرار داده و علاوه بر این شما را قادر می‌سازد تا میزان RGB، کنتراست، روشنایی، ضخامت و شدت این افکت‌ها را تنظیم کنید.
در بخش سبک زندگی بهترین اپ رایگان اندرویدی Life Hacksانتخاب شده است. در واقع این برنامه نوعی مشاور است که به شما ترفندها و راه حل‌های مفیدی برای حل مشکلات زندگی در اختیارتان می‌گذارد. لایف هکس صدها راهکار مربوط به موضوعات مختلف را در دسته‌بندی‌های مختلف در اختیار کاربران قرار داده است. برای استفاده از این برنامه باید هر یک از دسته بندی‌های آن را که مد‌نظر دارید انتخاب کنید تا یک کارت دارای روش انجام کار مد نظر شما در اختیار‌تان گذاشته شود. در انتهای هر کارت نیز یک ابزار قرار داده شده است که شما را قادر می‌سازد تا کارت مورد نظر را در یک لیست خاص قرار دهید، کپی کنید یا با دیگر افراد به اشتراک بگذارید.
یکی از اپلیکیشن‌هایی که همچون یک سال گذشته در لیست برترین برنامه‌های اندرویدی قرار دارد Gboardاست، برنامه معروف کیبورد گوگل. ویژگی‌هایی از قبیل جست‌و‌جو و ارسال GIF در پیام رسان‌های مختلف، ارسال استیکر، امکان استفاده از Google translate، امکان جست‌و‌جو در گوگل و اشتراک‌گذاری لینک نتایج جست‌و‌جو، جست‌و‌جوی ایموجی (Emoji)، تایپ صوتی و تایپ سریع با استفاده از قابلیت Swype (تایپ سریع تنها با لمس صفحه)، کیبورد Gboard را تبدیل به یکی از پرکاربردترین کیبوردها و اپلیکیشن‌ برتر اندروید کرده است.
از دیگر برنامه‌هایی که در زمینه مدیریت فایل روی گوشی توانسته عنوان برترین را در گوگل پلی دریافت کند نام Solid Explorer File Managemen وجود دارد. با این برنامه براحتی می‌توانید فایل هایتان را بر اساس فضای خالی گوشی مدیریت کنید. این برنامه دارای ویژگی‌هایی همچون ایجاد پسورد برای فایل هایتان، مخفی‌سازی فایل‌ها و ساپورت حسگر اثر انگشت است. همچنین با استفاده از قابلیت اتصال به اکانت‌های فضای ابری همچون Google drive و Dropbox می‌توانید از اطلاعات مهم‌تان پشتیبان تهیه کنید. اما در حوزه برترین برنامه ورزشی Home Workout – No Equipment قرار گرفته است. این برنامه برای افرادی که سر شلوغی دارند و فرصت رفتن به باشگاه ندارند بسیاری کاربردی است.تمامی برنامه‌های ورزشی قرار گرفته در این برنامه توسط مربیان حرفه‌ای طراحی شده و به هیچ گونه تجهیزات ورزشی احتیاج ندارند از دیگر قابلیت‌های این برنامه می‌توان به هماهنگی و سازگاری آن با سایر گجت‌ها، بویژه گجت‌های پوشیدنی دسته سلامت (Health) اشاره کرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *