بررسی حقوقی رفتار ستاره پاری‌سن‌ژرمن/لجبازی‌‌های کودک درون نیمار



درحالی که تمرینات پیش‌فصل تیم پاری‌سن‌ژرمن شروع شده است، ویدیویی از نیمار در حال بازی کردن در کنار ساحل منتشر شده و عده‌ای از این نگاه نیمار به دنیای فوتبال و بی‌توجهی‌اش به تمرینات پیش‌فصل تعجب کرده‌اند. همان‌طور که می‌دانید، نیمار از تیم بارسلونا با استفاده از شرط رهاسازی ۲۲۲ میلیون یورویی، خارج شد و به پی‌اس‌جی پیوست. اما پس از گذشت دو فصل، به اشتباه خود پی برد و اکنون قصد بازگشت به بارسا را دارد ولی باشگاه فرانسوی با این انتقال مخالف است. با وجود مخالفت این تیم، نیمار نمی‌تواند به باشگاه محبوب خود، بارسلونا، بازگردد و از سوی دیگر، ماندن در پاری‌سن‌ژرمن را نیز نمی‌خواهد.

این بازیکن تمام تلاش‌های لازم را جهت مجاب کردن پاری‌سن‌ژرمن برای خاتمه قرارداد انجام می‌دهد اما شاید این اقدامات، برایش بسیار گران تمام شود. عدم حضور در تمرینات یا انجام ورزش‌های دیگر از موارد نقض قرارداد است و باشگاه با وجود شرایط لازم، می‌تواند این بازیکن را جریمه کند، ولی در صورت اصرار بر این اقدامات و اضافه شدن موارد دیگری در آینده نزدیک، همچون مصاحبه‌های نیمار که قابل پیش‌بینی است،می‌تواند این بازیکن را در موقعیت فسخ قرارداد قرار بدهد. در رویه فیفا و دیوان داوری ورزش، این موارد تا زمانی که به درجه‌ای نرسد که باشگاه را از بازگشت این بازیکن ناامید نکند، به عنوان حق فسخ شناسایی نمی‌شود و صرفا حق جریمه متناسب با دستمزد و طبق قرارداد و مقررات انضباطی باشگاه برای وی شناسایی می‌کند. پاری‌سن‌ژرمن باید با ارسال اخطار، از این بازیکن بخواهد که در تمرینات حاضر شود و مفاد قرارداد را نقض نکند و پس از آن، در صورت عدم تبعیت و اجرای قرارداد، در صورت شرایط فوق‌الذکر، می‌تواند در فیفا طرح شکایت کند.

اگر نیمار در وضعیت نقض فاحش قرارداد قرار بگیرد، باشگاه فرانسوی با شکایت به فیفا می‌تواند او را برای ۴ تا ۶ ماه محروم کند و این محرومیت در کنار پرداخت غرامتی بسیار سنگین، برای او دردسرساز خواهد بود. اما این دردسر، نمود واقعی خود را در انصراف بارسلونا نشان خواهد داد، چراکه در صورت انعقاد قرارداد، بارسلونا به عنوان باشگاه تحریک‌کننده شناسایی می‌شود و علاوه بر مسوولیت تضامنی در پرداخت غرامت سنگین، از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم می‌شود.

*حقوقدان

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *