بررسی فیلم سینمایی «ایده اصلی» که این روزها در صدر جدول فروش سینماهاست

سایت بدون – ایران و اسپانیا قصد راه‌اندازی یک پروژه بزرگ عمرانی در جزیره هندورابی را دارند و شرکت‌های زیادی در مناقصه مربوط به این پروژه شرکت کرده‌اند. در این بین «سعید پارسا» با بازی بهرام رادان و «رویا» با بازی مریلا زارعی هم شرکت‌کننده‌های اصلی این مناقصه هستند. «رویا» و «سعید» قبلا زن و شوهر بوده‌اند و از هم جدا شده‌اند و حالا رقیب کاری هستند. این طرح داستان مربوط به فیلم «ایده اصلی» است که این روزها در صدر فروش هفتگی گیشه سینماها قرار گرفته است.
فیلم داستان جدیدی دارد، انتخاب ژانر اجتماعی برای این روزهای سینمای ایران پس از تکرار چندین باره ژانر فلاکت و سیاه‌نمایی، حس تازگی را به همراه دارد. این فیلم دومین ساخته آزیتا موگویی بعد از فیلم «تراژدی» است. انتخاب خوب بازیگران حرفه‌ای مثل بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی و هنرنمایی پژمان جمشیدی و حضور هر چند کم‌رنگ مهرداد صدیقیان باعث جذب مخاطب است ولی این جذب بیهوده نیست و مخاطب از سینما راضی برمی‌گردد. مخاطبی که شاید دیگر دلش نخواهد فیلم ژانر بدبختی ببیند یا علاقه‌ای به طنزهای سخیف کلامی کمدی‌های سینمایی این روزها نداشته باشد، می‌تواند با خیال راحت یک فیلم تروتمیز، شیک و سرگرم‌کننده ببیند. فیلمی که نه ادعای هنری بودن دارد و نه شعارزده است، فیلمی که بعد از دیدنش اتفاقا شما را به فکر فرو می‌برد ولی برایش بوق و کرنا راه نینداخته است.
فیلم در یک فضای لاکچری شروع می‌شود، استفاده بازیگران از اتومبیل‌های مدرن، تفریحات شیک، زندگی و کار در محیط‌های بسیار لاکچری و حرف از رقم‌های بالا از ویژگی‌های اصلی فیلم است که البته به روند داستان و باورپذیری موضوع مناقصه و تجارت کمک می‌کند. روند اپیزودیک فیلم تازگی دارد و حتما برای مخاطب سینما جذاب است. قصه فیلم هر چند ایراداتی دارد که باورپذیری را گاهی سخت می‌کند، ولی روند خوبی دارد و مخاطب را پای فیلم نگه می‌دارد و حدس زدن را سخت می‌کند. اگر می‌شد از پایان‌بندی فیلم صرف نظر کرد، «ایده اصلی» یکی از ایده‌های ناب و جذاب سینمای ایران است، ایده‌ای که شبیه اش را کمتر در سینما دیده‌ایم، ایده‌ای که می‌تواند مخاطبان زیادی داشته باشد، شاید افزایش این ژانر در سینما به کمک گیشه‌ها بیاید و عده بیشتری را به تماشا بنشاند.

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *