بررسی مشکلات پرسپولیس؛ از کمیته جذب بازیکن تا مسائل مالی /کلاف سردرگم

سایت بدون – باشگاه پرسپولیس وظیفه جذب بازیکنان مد نظر برانکو ایوانکوویچ را به کمیته‌ای واگذار کرده است که در بین آنها افراد ورزشی دیده نمی‌شوند و در عوض پیمانکار مجموعه ورزشی درفشی‌فر در آن هست! لیست خرید ۵ نفره پرسپولیس در حالی هفته گذشته توسط برانکو ایوانکوویچ به محسن خلیلی ارائه شد که هنوز خبری از جذب آنها و مذاکره جدی با بازیکنان مدنظر سرمربی کروات سرخ‌ها نیست. ایرج عرب، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس برای خرید بازیکنان مد نظر برانکو ایوانکوویچ کمیته جذب تشکیل داده است که خودش همراه با علی رغبتی (عضو هیأت مدیره)، مهدی ذاکر (معاون حقوقی باشگاه) و سهند حبیب‌زاده (مشاور مدیرعامل) در آن حضور دارند؛ کمیته جذبی که هیچ‌کدام از آنها فنی و ورزشی نیستند و به‌صورت شفاهی توسط عرب انتخاب شده‌اند. از قرار معلوم رغبتی به عنوان ناظر هیات مدیره در جلسات کمیته جذب حضور دارد. مهدی ذاکر نیز برای بررسی بندهای حقوقی این باشگاه در بین اعضا حضور دارد. نکته جالب توجه حضور آقای مشاور مدیرعامل در اکثر مسؤولیت‌های مهم پرسپولیس است. حبیب‌زاده در حالی وارد کمیته جذب شده است که پیمانکار پرسپولیس نیز هست و تاکنون هیچ‌گونه مسؤولیت مشابهی در کارنامه خود نداشته است. کمیته جذب پرسپولیس در حالی تشکیل شده است که تاکنون هیچ‌گونه فعالیت رسمی نداشته و ۲ بازیکن از ۵ بازیکن مدنظر برانکو، تکلیف تیم‌های فصل آینده خود را مشخص کرده‌اند.
چالش جدید پرسپولیس؛ لیست تکمیل است
پرسپولیسی‌ها با چالشی جدید در فصل نقل و انتقالات روبه‌رو شده‌اند. سرخپوشان پایتخت فقط جای خالی برای یک بازیکن بزرگسال در لیست خود دارند که به نظر می‌رسد متعلق به شایان مصلح باشد. در صورت تمدید قرارداد مصلح، پرسپولیسی‌ها در صورتی می‌توانند بازیکن بزرگسال جذب کنند که بازیکنی را از لیست خود خارج کنند. علیپور و سیامک نعمتی فصل گذشته در سهمیه زیر ۲۵ سال حضور داشتند و حالا با حضور آنها در فهرست بزرگسال، لیست ۱۸ نفره بزرگسال پرسپولیس پر می‌شود. بیرانوند، رادوشوویچ، حسینی، خلیل‌زاده، عالیشاه، ماهینی، کامیابی‌نیا، انصاری، نوراللهی، ربیع‌خواه، مصلح، شیری، شریفی، ترابی، رفیعی، بودیمیر، نعمتی و علیپور ۱۸ بازیکن بزرگسال پرسپولیس برای لیگ نوزدهم محسوب می‌شوند. نادری و بشار رسن در صورتی که ماندنی شوند در لیست زیر ۲۵ سال قرار می‌گیرند. در این فهرست آدام همتی هم کنار این دو حضور دارد. با توجه به اینکه ۲ بازیکن پرسپولیس علیرضا بیرانوند و علی علیپور با پیشنهاد خوب خارجی رو‌به‌رو شده‌اند، در صورتی که این دو بازیکن لژیونر شوند، پرسپولیس مشکلی برای جذب بازیکن بزرگسال به جای آنها ندارد.
پول در دفتر عرب، برانکو در کرواسی
پیش از ترک تهران توسط برانکو ایوانکوویچ، او در گفت‌وگویی کوتاه با مدیران تیم مدعی شد در صورتی به تهران بازخواهد گشت که آنها موفق شوند مطالبات کامل او و همچنین پیش‌پرداخت فصل آتی را واریز کنند. این مساله با توجه به گمانه‌زنی درباره حضور برانکو در الاهلی به نگرانی بزرگی برای هواداران تبدیل شده است. باشگاه پرسپولیس چندی پیش مدعی شده بود تلاش برای تامین مطالبات را انجام داده و تا پیش از موعد مقرر ۱۵ روزه آن را در اختیار برانکو قرار خواهد داد. ایرج عرب، مدیرعامل پرسپولیس در آخرین نشست خبری خود اعلام کرده بود: «کل قرارداد و مطالبات برانکو با تمام آپشن‌هایش ۵/۱ میلیون یورو است و هرچه تاکنون پرداخت شده مربوط به فصل قبل برانکو است و فقط همین ۵۰۰ هزار یورو مربوط به این فصل است که مابقی قراردادش که مانده است باید پرداخت شود». مدیران پرسپولیس  همچنین مدعی شده بودند با توجه به درخواست برانکو برای پرداخت مطالبات به حساب اعلام شده از سوی او، پیش از تاریخ موعد آن را به حساب وی واریز خواهند کرد. اکنون اما از باشگاه خبر می‌رسد با تامین این مبلغ و با توجه به تعطیلی آخر هفته در اروپا و مشکلات واریز پول از سوی طرف ایرانی، آنها به برانکو و وکیل او اعلام کرده‌اند روز دوشنبه می‌توانند با حضور در باشگاه این مبلغ را دریافت کنند. باشگاه به صراحت بر تامین مطالبات برانکو ایوانکوویچ تاکید دارد و مدعی است علاوه بر بررسی کامل مطالبات برانکو ایوانکوویچ و تامین آن، موفق به تامین پیش‌پرداخت قرارداد فصل آینده نیز شده و اکنون تنها حضور این مربی کروات یا وکیل او در باشگاه و دریافت آن کلید پایان ماجرا خواهد بود. البته باشگاه در شرایطی مدعی شده مطالبات سرمربی خود را بررسی کرده که پیش از این اختلاف حساب ۲۵۰ هزار یورویی بین طرفین شکل گرفته بود و باید دید در این قضیه شرایط به چه شکل خواهد بود. همچنین برانکو پیش از ترک ایران و در گفت‌وگویی تلفنی بعد از آن با مدیرعامل تیم خواستار پرداخت مطالباتش به شکل واریز به حساب شده بود که اکنون مدیران تیم مدعی پرداخت آن به شکل نقدی هستند؛ موضوعی که پیش از این نیز با پرداخت نقدی ۵۰۰ هزار یورویی به دردسری برای برانکو تبدیل شده بود و نارضایتی‌اش را در پی داشت.
مذاکره وکیل بیرانوند برای جدایی
در شرایطی که باشگاه پرسپولیس هنوز نه در بخش فنی و نه جذب بازیکن موفق عمل نکرده، گلر ملی‌پوش این تیم نیز به دنبال جلب رضایت باشگاه برای جدایی است. با پایان فصل هجدهم، روزهای خاکستری پرسپولیس نیز شروع شده و در نخستین قدم برانکو ایوانکوویچ پیش از ترک ایران اعلام کرد تنها در صورت دریافت مطالبات خود، پیش‌پرداخت و تسویه حساب با کادرفنی‌اش بار دیگر به ایران بازخواهد گشت. هرچند مدیران پرسپولیس طی روزهای اخیر با صحبت‌های ضد و نقیض خود خبر از تامین منابع مالی برای پرداخت مطالبات ایوانکوویچ داده‌اند اما همچنان اخبار مربوط به پایان همکاری سرمربی، بیشتر از ادعای مدیران تیم خودنمایی می‌کند. اکنون در شرایطی که دیگر باشگاه‌ها اقدامات خود را برای تقویت تیم در فصل نوزدهم استارت زده‌اند و با بازیکنان مدنظر به توافق ابتدایی یا قطعی دست یافته‌اند، باشگاه پرسپولیس شرایط منفعلی را دنبال می‌کند و ناکامی بزرگی در جلب رضایت نفرات لیست شفاهی برانکو در حال تجربه است. در این میان شاید بدترین خبر هم این باشد که نفرات کنونی تیم نیز سودای جدایی در سر دارند. بعد از پست کنایه‌آمیز بوژیدار رادوشوویچ، دروازه‌بان کروات این تیم در روز گذشته که از آن برداشت جدایی نیز می‌شد داشت، وکیل علیرضا بیرانوند نیز در باشگاه حضور یافته و به دنبال راهکاری برای جدایی این گلر ملی‌پوش است. بیرانوند که طی ۲ فصل اخیر همواره زمزمه‌هایی مبنی بر جدایی‌اش از باشگاه و حضور در تیم‌های اروپایی شنیده می‌شد، این‌بار تصمیم قاطع‌تری برای این موضوع گرفته است و پیشنهادات مناسبی از لیگ‌های معتبر و درجه دو در جیب دارد که او را برای لژیونرشدن وسوسه می‌کند. در صورت جدایی بیرانوند از پرسپولیس این باشگاه مطمئنا کار سختی‌ برای جذب گلری در قواره این دروازه‌بان ملی‌پوش که طی فصول اخیر سهم زیادی در موفقیت‌های تیم داشته، خواهد داشت و باید دید به چه شکل با این موضوع کنار خواهد آمد. در شرایط فعلی ناامیدی بزرگی فضای هواداری این تیم را با توجه به ناکامی مدیران تیم در نقل و انتقالات و مذاکره نهایی با برانکو ایوانکوویچ فرا گرفته و باید دید در نهایت آنها قادر خواهند بود این فضا را از تیم دور کنند یا خیر.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *