بررسی چالش‌های خرید گران‌قیمت مادریدی‌ها /چرا ‌هازارد در رئال موفق نشد؟

ادن هازارد از زمانی که به رئال‌مادرید رفته تنها یک گل برای این تیم به ثمر رسانده است؛ کاملا باورنکردنی اما واقعی! بازی هازارد در سال اول حضورش در مادرید انتقادی داشته، سوال اینجاست چگونه این بازیساز سعی کرده استعدادهای واقعی خود را در رئال نشان دهد در حالی که همیشه مصدوم است؟ وقتی هازارد چلسی را ترک کرد و به تفاهم رسیدند که او به ۱۳ بار قهرمان اروپا بپیوندد، توافق‌نامه‌ای امضا شد که می‌تواند با ۱۳۰میلیون پوند رکورد باشگاه را بزند. خود این بازیکن به همان اندازه که انتظار می‌رفت استعداد داشت و مدعی رونمایی از حضورش در پایتخت اسپانیا بود: «من از زمان کودکی در این مورد خواب دیدم، همیشه از رئال‌مادرید حمایت می‌کردم. من سعی می‌کنم بهترین بازیکن جهان باشم.» پس از خواندن این جمله ناگهان به ۸ ماه جلوتر بروید، می‌بینید که او در گفت‌وگو با RTBF اعتراف کرد که اولین فصل او در رئال بدترین فصلش بوده: «این یک فصل اقتباسی است. من در مرحله بعدی قضاوت می‌شوم. وظیفه من این است که سال بعد در شرایط خوبی باشم.» در اینجا ما می‌بینیم که چرا طبق برنامه‌ای که این بلژیکی در باشگاه جدید خود داشته، پیش نرفته و خبری از یک پلی‌میکر رویایی نیست.
 چالش جانشین رونالدو
وقتی کریس رونالدو پس از ۹ سال رویایی با رئال و کسب عناوین قهرمانی زیاد تصمیم به ترک این باشگاه گرفت آن زمان آن‌ها با یک شکاف بزرگ روبه‌رو شدند؛ شکاف بزرگی در ترکیب اصلی که هر بازیکنی نمی‌تواند آن را به راحتی پر کند. به طور دقیق یک خلا از بازیکنی که ۴۵۰ گل به ثمر رسانده بود. پروژه خرید جانشین برای رئال‌مادرید طولانی شد اما فلورنتینو پرز در نهایت هازارد را از چلسی به خدمت گرفت و شماره ۷ را که در اختیار برنده ۵ توپ طلا بود به این بازیکن بلژیکی اهدا کرد. ‌هازارد هنگام ورودش به اسپانیا اعتراف کرد: «به تن کردن این پیراهن بعد از کریستیانو آسان نیست، او تاریخی است.» در زمان ورود او به اسپانیا آرسن ونگر، سرمربی سابق آرسنال یکی از سرمربیانی بود که از خرید او حمایت کرد: «او جواب خواهد داد اما نه در مورد جایگزینی رونالدو که مطمئنا اینطور نیست. او ۵۰ گل در سال به ثمر نمی‌رساند زیرا اینگونه است که رئال‌مادریدی‌ها فوتبال بازی می‌‌کنند. آن‌ها به یک گلزن دیگر احتیاج دارند. اگر فردی جوان‌تر در چنته برای به ثمر رساندن گل داشته باشند، شاید بتوانند خیلی خوب عمل کنند. ‌هازارد یک بازیکن استثنایی برای ایجاد شانس‌های گلزنی و گاهی جادو کردن است، این همان کاری است که او باید در بازی‌های بزرگ انجام دهد. فکر نمی‌کنم که رئال هنوز ‌هازارد واقعی را دیده باشد.»
 من کهکشانی نیستم، من هازاردم!
وقتی هازارد به بزرگترین باشگاه جهان پیوست، ۶ سال پس از این‌که گرت بیل با جدایی از تاتنهام یک بازیکن کهکشانی قلمداد می‌شد به جدیدترین خرید بزرگ کهکشانی‌ها تبدیل می‌شد. با این حال دقیقا مانند خرید ولزی قبل از او، ‌هازارد یکی از افراد مورد توجه نیست و ترجیح می‌دهد صحبت‌های خود را در زمین انجام دهد؛ جایی که او با در اختیار داشتن توپ و پاهایش آنجا را بیشتر شبیه به خانه تصور می‌کند و هنگام بازی نکردن فوتبال، ‌هازارد را می‌توان با خانواده‌اش -همسرش ناتاشا و ۳ پسرش- در محله خصوصی La Finca در حومه مادرید یافت. کمی متفاوت‌تر از کهکشانی‌های قبلی این باشگاه، ستاره‌هایی مانند دیوید بکام، روبینیو، رونالدو و همبازیانش که همه در هنگام حضور در پایتخت اسپانیا از توجه رسانه‌ها برخوردار بودند. ‌هازارد شخصیت بسیار متفاوتی است هرچند که در هنگام مراسم معارفه‌اش اظهار داشت: «من یک کهکشانی نیستم اما سعی می‌کنم باشم. فعلا ادن هازارد هستم.» اما آیا این برای لوس‌بلانکوس کافی خواهد بود؟
 اضافه وزن!
یکی از انتقاداتی که هازارد در ابتدای فعالیت برای مادرید به سختی آن را از بین برد، این بود که پس از تعطیلات خانوادگی در تابستان گذشته، او اضافه وزن پیدا کرد. این اتفاقی نبود که هازارد بخواهد آن را انکار کند: «حقیقت داشت. من قصد مخفی کردن آن را ندارم اما وقتی در تعطیلات هستم، در تعطیلاتم. من فقط ۵ کیلو اضافه وزن داشتم اما طوری هستم که اگر وقت بگذارم خیلی زود وزن کم می‌کنم. وقتی ۱۸ سال داشتم در لیل ۷۲ یا ۷۳ کیلوگرم وزن داشتم. وزن عضلاتم حالت عادی ۷۵کیلوگرم و در روز بد ۷۷کیلوگرم بود. من این تابستان ۸۰کیلوگرم بودم و ۱۰ روزه آن را از دست دادم.» استایل هازارد به عنوان خرید باشگاه بزرگ اسپانیا و جهان بسیار مورد توجه رسانه‌های این کشور قرار داشت و هر روز انتقادات فراوانی به او می‌شد تا جایی که روبرتو مارتینز، سرمربی تیم ملی بلژیک از‌ هازارد دفاع کرد و گفت: «او بازیکن حساسی است و بسیار مراقب خودش است، از نظر من او چاق نیست.»
 مصدومیت بدموقع
هازارد با بدشانسی در آخرین جلسه تمرینی پیش از اولین بازی رئال‌مادرید در فصل جاری برابر سلتاویگو از ناحیه ران آسیب دید و چند بازی را از دست داد. آرسن ونگر به این مصدومیت واکنش عجیبی نشان داد. او گفت: «اگر شما می‌خواهید در مسابقه اسب‌دوانی شکست بخورید تنها اضافه کردن ۲کیلوگرم به یک اسب ۵۰۰کیلویی کافی است. ‌هازارد ۳ بازی را تا ماه سپتامبر از دست داد و زیدان از هواداران این تیم درخواست می‌کرد که به هازارد مهلت بدهند. بعد از این‌که او به زمین مسابقه برگشت و در ۵ بازی که به میدان رفته بود نتوانست گلزنی کند، نشریه مارکا اعلام کرد بعد از مایکل اوون او یکی از بدشانس‌ترین خریدهای کهکشانی‌ها بوده که با انتظار فراوانی وارد این تیم شد اما آنطور که باید شرایط برایش پیش نرفت.» ‌هازارد گفت: «درست است که مردم انتظار زیادی از من دارند، من هم همین انتظار را دارم. همیشه انتقاد وجود خواهد داشت.» خوشبختانه این ستاره بلژیکی در ماه اکتبر اولین گل خود را برای باشگاه جدید خود در پیروزی ۴-۲ بازی خانگی مقابل گرانادا به ثمر رساند، به این معنی که او در یک مسابقه مانده به رکورد بد اوون توانست طلسم‌شکنی کند.
  شماره ۷ بدشانس
او در فوریه قبلی به ترکیب رئال برگشت و طی ۷۳ دقیقه‌ای که برای این تیم به میدان رفت عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت. با این حال تنها ۶ روز بعد از رویارویی با سلتاویگو، ‌هازارد مقابل لوانته که رئال‌مادرید یک-صفر شکست خورده بود از ناحیه مچ پا دچار شکستگی شد؛ بدشانسی بزرگ برای شماره ۷٫ به طرز باورنکردنی، ‌هازارد با این مصدومیت در اولین فصل حضور در رئال‌مادرید به دلیل مصدومیت به اندازه ۷ فصلی که در چلسی حضور داشت نیز بیشتر غایب بود. مارتینز گفت: «او کاملا با لیگ و مادرید سازگار است. تنها مشکل وی مصدومیت‌ها بوده است. او بسیار بدشانس است. شانس نقش بزرگی در فوتبال بازی می‎‌کند و من اطمینان دارم که خیلی زود آن شانس تغییر خواهد کرد و او می‌تواند یک بازیکن سرنوشت‌ساز و ستاره باشد.» با این حال پپ گواردیولا معتقد است که ملی‌پوش اهل بلژیک برای موفقیت در مادرید خیلی خوب نیست. بازیکن و سرمربی سابق بارسلونا گفت: «اگر او خوب بازی نکرد، چیزی در مادرید اتفاق می‌افتد زیرا او واقعا خوب است. نه یک بازیکن برتر که یک سطح بالاتر. آنچه در انگلیس دیدیم… او در سطح جهانی است. اما همه دنیا می‌دانند که شما به یک دوره برای سازگاری احتیاج دارید.»

مطلب پیشنهادی

آیا ویاگرا تمام مشکلات جنسی آقایان را حل می کند؟

سایت بدون -ما حدود بیست نوع اختلال جنسی داریم و بیمار وقتی به پزشک مراجعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *