برنامه استقلال برای خط حمله تیمش چیست؟/ تمدید شیخ دیاباته، فروش قایدی

سایت بدون – تیم فوتبال استقلال درحالی فصل نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر را با عنوان نایب‌قهرمانی پشت‌سر گذاشت که خط آتش این تیم متشکل از ستاره‌های آماده‌ای همچون دیاباته، قایدی و مطهری به‌عنوان بهترین خط‌حمله رقابت‌ها انتخاب شد و چه‌بسا اگر استقلال در فاز دفاعی بهتر عمل می‌کرد شاگردان فرهاد مجیدی این شانس را داشتند که بعد از هفت‌سال یک‌بار دیگر جام قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر را لمس کنند.

مطهری در نیم‌فصل دوم به استقلال اضافه شد، دیاباته بازی‌های زیادی را به‌خاطر مصدومیت از دست داد و قایدی فصل را ضعیف و ناآماده آغاز کرد اما هرچه از فصل نوزدهم سپری شد و در ادامه به پایان این رقابت‌ها نزدیک می‌شدیم شم گلزنی این سه مهاجم در دیدار مقابل حریفان استقلال بیشتر و بیشتر شد و اگر حتی در یک مقطع کوتاه یکی از آنها دچار افت می‌شد و از گلزنی‌هایش خبری نبود، دو بازیکن دیگر جور او را می‌کشیدند.

درمجموع مهاجمان استقلال در فصلی که گذشت سیری‌ناپذیر نشان دادند، با این توضیح که ارسلان در بیشتر رقابت‌های نیم‌فصل دوم با وجود درخشش در دیدارهایی که به میدان می‌رفت اکثرا به‌عنوان یک بازیکن تعویضی و در دقایق میانی یا انتهایی نیمه دوم برای استقلال به میدان رفت و چه‌بسا اگر این بازیکن نیز به‌اندازه قایدی و شیخ برای حضور در میدان فرصت داشت مطمئنا امروز گل‌های بیشتری جلوی نام او به ثبت می‌رسید و مطهری هم می‌توانست خود را به‌عنوان مدعی اصلی کسب عنوان آقای‌گلی رقابت‌های لیگ برتر معرفی کند.

با همه این تفاسیر استقلال باید درست یک‌هفته دیگر در ادامه مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و از هفته سوم این رقابت‌ها در قطر میزبان الوحده امارات باشد و این درحالی است که نه‌تنها بعد از خداحافظی فرهاد مجیدی از سرمربیگری استقلال کادر مربیگری این تیم هنوز و تا لحظه تنظیم این گزارش سرنوشت مشخصی ندارد ازسوی دیگر کادر بازیکنان این تیم هم بعد از جدایی احتمالی علی کریمی و عدم تعیین‌تکلیف درخصوص بازیکنان تمدیدی، تکلیفش نامشخص است و در این بین برخی اخبار که حکایت از جدایی دیاباته یا قایدی یا حتی مطهری دارد به‌شدت باعث نگرانی هواداران استقلال شده و این شائبه را ایجاد کرده که بازهم آبی‌ها طبق روال چندساله اخیر یک‌بار دیگر می‌خواهند با از دست دادن مهره‌های کلیدی و اساسی خود کار را از سرخط آغاز کنند.

 استقلال به‌دنبال تمدید قرارداد دیاباته

شیخ دیاباته با ۱۵ گل در رقابت‌های لیگ برتر ‌عنوان آقای‌گلی این رقابت‌ها را به دست آورد تا امروز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازیکنان استقلال در لیگ قهرمانان آسیا و رقابت‌های فصل آینده محسوب شده و به‌نوعی حتی می‌توان او را خط‌قرمز هواداران آبی تعیین کرد. بر همین اساس با وجود اینکه دیاباته تا پایان فصل بیستم یعنی یک‌فصل دیگر قرارداد دارد اما قوانین جدید فیفا به‌صراحت اعلام می‌کند اگر بازیکنان طبق قرارداد حقوق خود را نگرفته و در یک مدت مقرر این حقوق به تعویق بیفتد می‌توانند قرارداد خود را فسخ کنند؛ این موضوع هرازگاهی موجبات نگرانی استقلالی‌ها را فراهم آورده و تمام بدن آنها را می‌لرزاند.

اتفاقا آخرین‌بار قبل از تعطیلات لیگ به‌خاطر شیوع ویروس کرونا بود که حقوق شیخ عقب افتاد و این بازیکن با ارسال نامه‌ای خواستار فسخ شد با این حال مسئولان استقلال فورا وارد عمل شده و حقوق او را پرداخت کردند و درنهایت دیاباته ماند و در راه رسیدن استقلال به کسب عنوان نایب‌قهرمانی لیگ و جام‌حذفی تاثیر بسزایی در عملکرد این تیم ایفا کرد. حالا هم اما با پایان رقابت‌ها و فصل فوتبالی باشگاه‌های ایران دوباره شنیده می‌شود حقوق شیخ عقب افتاده و این بازیکن یک‌بار دیگر درخواست فسخ قرارداد یک‌طرفه کرده و این درحالی است که از باشگاه به گوش می‌رسد تسویه‌حساب با این بازیکن مالیایی در دستورکار باشگاه قرار گرفته و حتی برای فصول آینده نیز پیشنهاد تمدید قرارداد به دیاباته داده شده است که خبر خوبی برای هواداران استقلال به‌شمار می‌رود.

مهدی نوروزی، معاون اقتصادی باشگاه استقلال درخصوص اینکه شنیده می‌شود دیاباته خواستار فسخ یک‌طرفه قرارداد شده است به «فرهیختگان» گفت: «این موضوع صحت ندارد اتفاقا او چند روز پیش در باشگاه حاضر شد و نسبت به شرایط تیم خیلی هم قدردان بود و به او گفتیم دوست داریم بازهم در خدمت شما باشیم و اگر شرایط مهیا باشد، بتوانیم قراردادمان را تمدید کنیم که او اعلام کرد من فوتبالیست برای تمرین‌کردن فقط یک توپ و زمین می‌خواهم و اتفاقا این شرایط شما بسیار عالی است و هیچ مشکلی هم ندارم و بعد از مذاکره با مدیربرنامه‌هایم می‌توانیم بازهم تمدید کنیم. میلیچ هم به همین ترتیب و قصد داریم تا هر دو نفر آنها را نگه داریم.»

با این حال استوری روز گذشته میلیچ که او و دیاباته را درحال ترک تهران نشان می‌داد یک‌بار دیگر حاشیه‌ساز شده و به‌خاطر توضیحات این بازیکن کروات نگرانی‌ها افزایش پیدا کرد تا نکند یک‌بار دیگر به‌خاطر عدم پرداخت به‌موقع دستمزد این دو بازیکن خارجی، آنها بازهم اخطاریه‌ای برای جداشدن از استقلال را برای این باشگاه ارسال کنند.

 مطهری و گیتار شکسته

ارسلان مطهری یکی دیگر از خوب‌های استقلال در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر بود و اگرچه نیم‌فصل دوم این رقابت‌ها به جمع آبی‌پوشان اضافه شد اما با گلزنی‌هایش به‌خصوص در دیدار دربی و چند بازی حساس دیگر توانست جایگاه خوبی را در قلب هواداران استقلال باز کرده و به‌عنوان یک استقلالی اصیل و قدیمی که بعد از مدت‌ها به خانه‌اش رسیده بود با یک عملکرد درخشان امیدها نسبت به حضور یک مهاجم شش‌دانگ و طراز اول را در جمع آبی‌ها برای فصول آینده افزایش دهد.

ارسلان که فصل گذشته با آن شادی معروفش حسابی دل هواداران را برد و بعد از هربار گلزنی با گیتار فرضی به خوشحالی پرداخت در روزهای پایانی فصل نشان داد خیلی حال و حوصله درست و حسابی ندارد و بعضا حتی بعد از گل‌هایی که در این اواخر به ثمر رساند دیگر از شادی هم خبری نبود و بیشتر سعی کرد آرام و بی‌سروصدا عطای شادی‌های معروف بعد از گلش را به لقایش ببخشد تا اینچنین نشان دهد که خیلی از شرایطی که در تیم دارد راضی نیست و با توجه به عملکرد و گلزنی‌هایش باید بیشتر از آنچه بازی کرده به او بازی می‌رسید و همان‌طور که در بالا نوشتیم اگر این اتفاق می‌افتاد مطمئنا مطهری می‌توانست گل‌های بیشتری را هم به ثمر برساند.

در این بین عدم شادی بعد از گل مطهری به شهرخودرو نیز حسابی سروصدا به‌پا کرد تا مشخص شود برخی اخبار درخصوص اختلاف بین این بازیکن با کادرفنی صحت دارد هرچند برخی سعی کردند این موضوع را تکذیب کرده یا آن را به برخی عوامل دیگر یعنی حضور مهدی رحمتی درون دروازه تیم مشهدی مرتبط بدانند اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد ارسلان ناراحتی خود از برخی رفتارها و کج‌سلیقگی های کادرفنی را به آن شکل نشان داد.

حالا نیز درخصوص این بازیکن شنیده می‌شود اگرچه همچنان یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد از چند کشور خارجی مثل قطر و دو، سه کشور اروپایی پیشنهاد دست‌به‌نقد و خوبی داشته و با وجود اینکه دوست دارد همچنان تا زمانی که قرارداد دارد پیراهن آبی استقلال را بر تن کند اما اگر احساس کند شرایط برای او در فصل آینده مثل فصل گذشته خواهد بود احتمالا به استناد بند جدایی معروفی که همه بازیکنان در قراردادهایشان دارند، این باشگاه را به مقصد کشورهای خارجی ترک خواهد کرد.

البته بدون‌شک این موضوع که مطهری به‌عنوان یک استقلالی به جمع آبی‌پوشان اضافه شد، در تصمیمات درست و منطقی که او به‌منظور حفظ آرامش در تیم در اواخر فصل گرفته بی‌تاثیر نبود در غیر این صورت او می‌توانست مثل خیلی از بازیکنان تیم‌های دیگر با جار و جنجال رسانه‌ای و مصاحبه‌های متعدد یک‌بار دیگر خود را روی بورس انداخته و از کادرفنی استقلال امتیاز بگیرد.

 شاید قایدی مدیران را وسوسه کند!

مهدی قایدی نیز عملکرد خیره‌کننده‌ای را در فصل گذشته از خود به نمایش گذاشت. قایدی که ۳ فصل پیش به استقلال پیوست در فصول اول و دوم حضورش خیلی نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و به‌قول معروف چنگی به دل نزد اما فصل نوزدهم برای او به‌گونه‌ای دیگر آغاز شد و از همان‌جایی که قول داد در این فصل برای استقلال ۱۰ گل به ثمر برساند و به همین دلیل نیز پیراهن شماره ۱۰ را انتخاب کرد، درخشش این بازیکن هم آغاز شد و درنهایت نیز به قول و وعده‌ای که به هواداران داده بود وفا کرد و با ثبت یک رکورد خوب در جدول گلزنان و پاس‌گل به‌کار خود در فصل نوزدهم پایان داد.

همین عملکرد خوب قایدی باعث شد مشتریان دست‌به‌نقد و زیادی در خارج از کشور پیدا کند تا جایی که سعادتمند حدود یک‌ماه پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد برای این بازیکن پیشنهاد ۵ میلیون دلاری دریافت کرده ولی او را از دست نخواهد داد. هرچند بعید است این ادعا صحت داشته باشد اما با این حال همه این گمانه‌زنی‌ها درخصوص قایدی تا امروز ادامه داشته و هرچند این بازیکن هم با استقلال قرارداد دارد اما عده‌ای معتقدند به‌خاطر حل مشکلات مالی شاید درنهایت مدیران استقلالی مجبور شوند او را به باشگاه‌های خارجی فروخته و با پول رضایتنامه‌اش بسیاری از مشکلات اقتصادی باشگاه را حل کنند. این درحالی است که حداقل تا امروز باشگاه استقلال برنامه‌ای برای فروش مهاجم ریزنقش خود نداشته و اگر وضعیت به همین ترتیب پیش برود برای فصل آینده هم این سه مهاجم تاثیرگذار و کلیدی یک‌بار دیگر مثلث خط‌آتش استقلال را تشکیل خواهند داد.

 منتفی شدن جذب گزینه فرهاد

استقلالی‌ها بعد از اینکه مرتضی تبریزی با مصدومیت سنگین مواجه شد باید جای خالی او را با یک مهاجم دیگر پر کنند اگرچه صحبت از جایگزینی آرمان رمضانی به گوش می‌رسید اما طبق اطلاعات «فرهیختگان» رمضانی در لیست مجیدی قرار داشت و با جدایی فرهاد از استقلال به‌نظر می‌رسد پیوستن بازیکن فصل گذشته سایپا هم به جمع آبی‌پوشان منتفی شده باشد. ازسوی دیگر با جدایی احتمالی علی دشتی، محسن کریمی و مرتضی تبریزی استقلالی‌ها به‌طور حتم یکی‌دو بازیکن دیگر برای تقویت خود در خط‌حمله می‌خواهند که بر همین اساس باید منتظر ماند تا ببینیم این تیم برای این پست طی یکی‌دو روز آینده با چه بازیکنانی توافق خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «جا خوردن»

سایت بدون – آدمی که دستپاچه می شود موقعیت خود را فراموش می کند یعنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *