برندگان و بازندگان فصل نقل و انتقالات ژانویه/لبخند دورتموند، اشک‌های بارسا و منچستر


بازنده: منچستریونایتد
سایت بدون – پس از شکست دو بر صفر یونایتد در خانه مقابل برنلی در ۲۲ ژانویه بود که دارن فلچر گفت جو اولد ترافورد مسموم است اما اوضاع مسموم‌تر هم شده و برخی طرفداران با مواد محترقه به خانه اد وودوارد، معاون باشگاه حمله کرده‌اند. این کار آنها از سوی جامعه فوتبال محکوم شد اما فوتبال مدرن همین است؛ طرفداران عصبانی دیگر به شعار دادن رضایت نمی‌دهند و دست به کارهای مجرمانه علیه افراد می‌زنند.
یونایتد قرار است این طرفداران را تا ابد از حضور در ورزشگاه محروم کند اما نارضایتی در اولدترافورد به همین‌جا ختم نخواهد شد. اکثر طرفداران یونایتد بر این باورند که آن چند نفر پا را از خطوط قرمز فراتر گذاشته‌اند اما خود آنها قصد دارند تظاهراتی علیه وودوارد و خانواده گلیزر، مالکان یونایتد ترتیب دهند.
آنها امیدوار بودند که وودوارد و مدیران یونایتد پس از مصدومیت اسکات مک‌تامینی، پل پوگبا و مارکوس رشفورد تیمشان را تقویت کنند. مدیران هم یک هافبک و یک مهاجم جذب کردند و در ظاهر مأموریت خود را انجام دادند. برونو فرناندس، هافبک پرتغالی با قیمتی بالا خریداری شد و احتمالاً باعث نیمکت‌نشینی جسی لینگارد و آندریاس پریرا می‌شود که نماد افت یونایتد پس از بازنشستگی سر الکس فرگوسن هستند اما یونایتد اودیون ایگالو را هم جذب کرد که سه سال گذشته را در چین گذرانده و این باعث خشم هواداران شد. آنها مطمئن بودند که ارلینگ هالند خریداری می‌شود ولی او به بوروسیا دورتموند رفت. به این ترتیب جذب ایگالو در آخرین روز انتقالات از سر استیصال ناراحتی هواداران را بیشتر کرد. به نظر می‌رسد که جو باشگاه‌ مسموم‌تر هم خواهد شد.
 
برنده: آنتونیو کونته
مربی اینتر از آنهایی است که هیچ‌وقت از انتقالات تیمش راضی نیست. تیم او اشلی یانگ، ویکتور موزس و کریستین اریکسن را جذب کرد، ولی کونته گفت که تیمش هنوز به اندازه یوونتوس بازیکن خوب ندارد: «شما در رسانه‌ها طوری رفتار می‌کنید که انگار ما نصف رئال مادرید را خریده‌ایم اما این پیام صحیحی نیست.»
البته به نظر می‌رسد که او نصف منچستریونایتد را خریده است چرا که آنها روملو لوکاکو و الکسیس سانچس را هم از یونایتد گرفتند. همچنین اینتر فقط بازیکن جذب نکرده و والنتینو لازارو و ماتئو پولیتانو هم این تیم را ترک کردند. قرارداد گابی‌گل با فلامنگو هم دائمی شد.
می‌توان خریدهای جدید اینتر را زیر سؤال برد اما تردیدی نیست که بپه ماروتا تمام تلاش خود را برای مربی تیمش کرده است. او گفته بود که باشگاه پول زیادی برای خرج کردن در ژانویه ندارد اما کونته بازیکنان باتجربه شاغل در لیگ برتر را می‌خواست تا ذهنیت برنده را به تیم او بیاورند و این اتفاق هم افتاده است.
جذب اریکسن کار بزرگی بود که اینتر انجام داد. این بازیکن دانمارکی برخلاف یانگ و موزس استعدادی در کلاس جهانی است. اینتر در میانه میدان خلاقیت لازم را نداشته است و در هفت بازی اخیر در سری آ پنج تساوی داشته است. اریکسن می‌تواند مشکل آنها را برطرف کند.
 
بازنده: بارسلونای کیکه ستین
کیکه ستین از صرف حضور در بارسلونا خوشحال است. او که هیچ افتخاری در دوران مربیگری کسب نکرده، در روز معارفه‌اش گفت: «دیروز داشتم در شهرم کنار گاوها قدم می‌زدم و امروز مربی بهترین بازیکنان دنیا هستم.» او بی‌تردید مربی‌ای نیست که بخواهد بازیکنان بزرگ بخرد. با این حال او هم گفت: «خوب می‌شد اگر یک مهاجم جدید جذب می‌کردیم.»بارسلونا در حالی وارد نیمه دوم فصل می‌شود که یک مهاجم شماره ۹ آماده ندارد؛ آن هم در حالی که آنها در فصل ۱۹-۲۰۱۸ رکورد ۸/۸۴۰ میلیون یورو درآمد را کسب کردند.
بیش از ۱۸ ماه است که مشخص است کاتالان‌ها نیاز به جانشینی برای لوییس سوارس پابه‌سن‌گذاشته دارند. مصدومیت او دیر یا زود اتفاق می‌افتاد. آنها ۱۰۰ میلیون یورو برای خرید ریچارلیسون به اورتون پیشنهاد دادند ولی حاضر نشدند ۶۰ میلیون یورو بابت رودریگو به والنسیا بپردازند اما کدام مضحک‌تر بود؟ اینکه اورتون پیشنهادشان را رد کرد، یا اینکه بارسلونا چنین پیشنهادی داد؟ بارسلونا استراتژی بلندمدتی در بازار ندارد. آنها آنتوان گریزمان را در تابستان خریدند و بعد متوجه شدند که پول خرید نیمار را ندارند. گریزمان آماده آن است که در پست شماره ۹ بازی کند اما ستین بهای بی‌برنامه بودن مدیران بارسلونا را خواهد پرداخت. اگر بارسا فصل را ناموفق به پایان برساند، ستین را قربانی خواهند کرد و او پیش گاوهایش برخواهد گشت.
 
برندگان: بوروسیا دورتموند و ارلینگ هالند
منچستریونایتد تنها باشگاهی نیست که از پیوستن هالند به دورتموند برآشفت. مکس ابرل، مدیر ورزشی بوروسیا مونشن‌گلادباخ، رقیب دورتموند در بوندس‌لیگا هم گفت: «این همان قطعه‌ای بود که آنها در پازلشان کم داشتند.»
لوسین فاوره تمام تلاشش را کرده تا هیاهوی زیادی پیرامون هالند پیش نیاید اما او هم گفته: «تأثیر این بازیکن باورنکردنی بوده است.» دورتموند در دو بازی قبل از تعطیلات زمستانی تنها یک امتیاز کسب کرده بود اما آنها در دو بازی بعد از آن دو پیروزی داشته‌اند و ۱۰ گل زده‌اند. هالند در تنها ۵۷ دقیقه بازی ۵ گل به ثمر رسانده است.
البته روشن است که او نمی‌تواند این آمار گلزنی‌اش را ادامه بدهد اما در هر حال همه طرف‌های این انتقال از آن بهره‌مند شدند. دورتموند ۲۰ میلیون یورو بابت خرید او پرداخت و از فروشش سود فوق‌العاده‌ای خواهد کرد. هالند هم گفته است: «من حس کردم که من و دورتموند می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.» این خبر بدی برای ابرل و دیگر افراد شاغل در بوندس‌لیگا است.
 
بازندگان: لمپارد، ژیرو و کاوانی
اولین فصل فرانک لمپارد در چلسی خوب پیش می‌رود، هر چند که مشخص است این تیم در خط حمله بازیکن کم دارد. به این ترتیب انتظار می‌رفت که آنها در ژانویه یک مهاجم بخرند. با این حال آنها هیچ بازیکنی نخریدند و طارق لمپتی و کلینتون مورا را هم از دست دادند. لمپارد گفت که تیمش بخت زیادی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان ندارد: «من بی‌تردید می‌خواستم بازیکن جذب کنیم اما این اتفاق نیفتاد.» اما تنها لمپارد نیست که از عدم خرید دریس مرتنس یا ادینسون کاوانی ناراحت است. اولیویه ژیرو هم می‌خواست چلسی را ترک کند تا بیشتر بازی کند و برای یورو ۲۰۲۰ به تیم فرانسه دعوت شود اما با توجه به عدم خرید مهاجم، او هم چلسی را ترک نکرد.
 
بازنده: سالزبورگ
طرفداران سالزبورگ به این عادت کرده‌اند که باشگاهشان تأمین‌کننده بازیکنان باشگاه‌های بزرگ‌تر اروپا باشد اما چیزی که تحملش برایشان سخت‌تر است، این است که آنها دو بازیکن ارزشمندشان را با قیمتی ناچیز از دست دادند.
تاکومی مینامینو با قیمت تنها ۵/۸ میلیون یورو به لیورپول پیوست و ارلینگ هالند هم با ۲۰ میلیون یورو راهی دورتموند شد. البته آنها پنج فصل از حضور مینامینو بهره بردند اما هالند در همین تابستان گذشته بود که به تیمشان آمده بود. او در تنها ۲۷ بازی در تمامی رقابت‌ها ۲۹ گل برای سالزبورگ زد و پنج گلش هم در لیگ قهرمانان بود. آنها در لیگ قهرمانان مقابل ناپولی و لیورپول درخشیدند و به نظر می‌رسید که در لیگ اروپا مدعی باشند اما حالا بال‌هایشان چیده شده است.
منبع: سایت گل
 
 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «آخ نگفتن»

سایت بدون – آخ کمترین واکنش انسان به درد و رنج است آخ گفتن خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *