بزرگداشت استاد حمید سمندریان با اجرای نمایش «ازدواج آقاى مى‌سى‌سى‌پى»

بزرگداشت استاد حمید سمندریان همزمان با افتتاحیه نمایش«ازدواج آقاى مى‌سى‌سى‌پى» در سالن اصلى تئاترشهر برگزار می شود.

سایت بدون – این نمایش به نویسندگى فردریش دورنمات و ترجمه زنده‌یاد حمید سمندریان و به کارگردانى احسان فلاحت‌پیشه اجراى خود را از تاریخ ١۴ دى ماه در سالن اصلى تئاتر شهر با بزرگداشت حمید سمندریان و فردریش دورنمات آغاز مى‌کند.
‏‎این بزرگداشت مصادف با شب زادروز فردریش دورنمات نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس برجسته سوئیسی است که نمایشنامه ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی را در سال ۱۹۳۵ نوشت؛ این اثر از نظر مضمون به مسئله غلبه شر بر مفهوم عدالت در جوامع بشرى و از نظر ساختار نمایشی تلاشی برای رهایی از قید و بندهایی است که در آن زمان موجب آزار نمایشنامه‌نویسان بوده‌ است. همین مسئله هم باعث شد تا این نمایشنامه به عنوان اثری شاخص مورد توجه سایر درام‌نویسان جهان قرار بگیرد.
اما آشنایى ما در ایران با دورنمات با ترجمه و اجراهاى درخشان حمید سمندریان است که بسیاری از نمایشنامه‌های مشهور این نویسنده را به درستى به جامعه تئاتر ایران معرفى نمود.
‏‎زنده‌یاد حمید سمندریان نمایش‌نامه «ازدواج آقاى مى‌سى‌سى‌پى» را ترجمه؛ و در سال ۱۳۶۸ با بازی رضا کیانیان، احمد آقالو، میکائیل شهرستانی، هما روستا، نورالدین استوار، جمال اجلالی، رضا عمرانی، قاسم زارع در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه برد.
‏‎محمدصادق ملک، آرش فلاحت‌پیشه، آرزو نبوت، محمدرضا مالکى، مهدى نصرتى، سیدجواد حسینى و پریسا صنعت‌کار از جمله بازیگران این نمایش هستند.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «فی سبیل الله»

سایت بدون – فی سبیل الله یعنی در راه خدا این یک اصطلاح فقهی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *