بن‌بست در مذاکرات تمدید قرارداد ستاره پاریسی‌ها/زیدان و کلوپ در فکر شکار امباپه

سایت بدون –کیلیان امباپه بی‌شک یکی از ستارگان آینده فوتبال جهان است که مشتریان زیادی در سال‌های اخیر داشته و به همین دلیل پاری‌سن‌ژرمن در تلاش است به هر طریقی مهاجم جوان خود را حفظ کند. آنها برای تمدید قرارداد این ستاره ملی‌پوش مذاکرات را آغاز کرده‌اند و حاضرند هر دستمزدی را که او بخواهد، بپردازند، اما ظاهرا مذاکرات دو طرف به نتیجه‌ای نرسیده است.
 
استراتژی رئال

روزنامه اکیپ فرانسه جلد دیروز خود را به این مساله اختصاص داده و با تیتر «به هر قیمتی» از تلاش حداکثری پاریسی‌ها برای حفظ امباپه خبر می‌دهد. لئوناردو، مدیر ورزشی PSG به‌خوبی می‌داند که اگر در این مذاکرات موفق نشود، احتمال ادامه حضور امباپه در این تیم کم خواهد شد و به‌زودی تیم‌های بزرگ اروپایی برای خرید او دست به‌کار می‌شوند. اصلی‌ترین مشتری او در چند فصل اخیر رئال‌مادرید بود که با بازگشت زیدان به نیمکت این تیم حالا شانس زیادی برای به خدمت گرفتن ستاره جوان فرانسه دارد. زیدان بارها از بازی هموطنش تمجید کرده و با توجه به اینکه امباپه از کودکی هوادار رئال بوده، احتمال حضور او در برنابئو چندان بعید نیست. البته با توجه به قیمت بالایی که او دارد، خرید او در توان هر باشگاهی نیست و کمتر تیمی در اروپا قادر است دستمزد ستاره پاریسی‌ها را پرداخت کند.اکیپ در ادامه مطلب خود به آغاز مذاکرات دو طرف برای تمدید قرارداد اشاره کرده و نوشته هنوز هیچ پیشنهاد جدی‌ای برای این توافق ارائه نشده، اما مالکان قطری باشگاه در تلاشند به هر نحو ممکن امباپه را برای ماندن در این تیم راضی کنند. شاید این تلاش بی‌ارتباط به شایعات اخیر درباره تلاش دوباره رئال برای خرید او نباشد. زین‌الدین زیدان در یکی از مصاحبه‌های اخیرش در پاسخ به سوالی درمورد این مهاجم فرانسوی گفته بود: «امباپه همیشه از آرزویش برای بازی در رئال‌مادرید صحبت کرده است.» لئوناردو نیز در واکنش به این گفته‌ها و پیش از مصاف پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بروخه بلژیک، گفت: «اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم، این حرف‌ها کمی ما را آزار می‌دهد. الان زمان مناسبی برای صحبت کردن درباره آرزوها نیست. لطفا این حرف‌ها را بس کنید. امباپه یکی از بازیکنان بسیار مهم تیم ماست و نباید در شرایط فعلی او را متزلزل کنیم. او بهترین بازیکن جوان فرانسه، قهرمان جام‌جهانی و یکی از بهترین بازیکنان جهان است. او هنوز دو سال و نیم دیگر با ما قرارداد دارد.»
امباپه تا ژوئن ۲۰۲۲ با پاریسی‌ها قرارداد دارد و چند روز پیش هم روزنامه آ.اس اسپانیا در گزارشی به بررسی استراتژی رئال برای به خدمت گرفتن او پرداخت. به عقیده این روزنامه او فعلا تصمیم به تمدید قرارداد نگرفته و در تابستان اوضاع کمی تغییر خواهد کرد. در فاصله ۲۴ ماه مانده به پایان قرارداد، باشگاه باید برای تمدید قرارداد او اقدام کند، چراکه در غیر این‌صورت در سال بعد ریسک این کار بسیار بالا خواهد رفت. بازیکن فقط یک سال دیگر از قراردادش باقی مانده و باشگاه دو راه بیشتر پیش‌رو ندارد؛ او را به قیمتی پایین‌تر از ارزش واقعی‌اش بفروشد یا اینکه در پایان قراردادش به‌عنوان بازیکن آزاد تیم بعدی‌اش را انتخاب کند. این دقیقا همان روشی بود که فلورنتینو پرز برای خرید ادن هازارد در پیش گرفت و درنهایت او را با قیمتی پایین‌تر از حد انتظار به برنابئو برد.
 
لیورپول، مشتری جدید

از سوی دیگر گفته می‌شود یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول هم همانند زیدان علاقه زیادی به بازی امباپه دارد و در تلاش است در تابستان پیش‌رو او را به ترکیب تیمش اضافه کند. قرمزها برای فراهم کردن پول این انتقال روی قرارداد جدیدشان با نایک حساب ویژه‌ای کرده‌اند و می‌خواهند بخشی از پول قرارداد با اسپانسر آینده لباس‌هایشان را برای خرید این ستاره فرانسوی هزینه کنند. لیورپول تصمیم دارد با پیشنهادی ۲۱۵ میلیون پوندی سراغ امپابه برود و به احتمال زیاد رئال اگر در خرید او ناکام بماند، سراغ محمد صلاح خواهد رفت تا این ستاره مصری از لیورپول جدا شود.در این میان خواسته‌های پدر امباپه که مدیربرنامه‌های او نیز هست، می‌تواند دردسر اصلی تیم‌های خواهان او باشد. ویلفرد امباپه زمانی که پاری‌سن‌ژرمن به دنبال خرید او از موناکو بود، در مذاکراتش حتی درمورد مقدار ساعتی که یک جت اختصاصی در اختیار او و پسرش باشد، اجازه حضورش در تمرینات تیم، پرداخت دستمزد یک بادیگارد، راننده و همچنین مستخدم به توافق رسیده بود. با این حال، جدا از دستمزد بالایی که قرمزها باید به امباپه بپردازند که این امر ثبات مالی باشگاه را به هم می‌ریزد، یورگن کلوپ هم نشان داده با این‌گونه درخواست‌ها میانه خوبی ندارد و پیش از این مذاکراتش با مینو رایولا، مدیربرنامه‌های مشهور برای خرید نبیل فکیر به دلیل درخواست‌های خارج از عرفی که در آخرین دقایق مطرح کرده، به بن‌بست رسیده است.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «پت و پهن»

سایت بدون – از این اصطلاح برای توصیف چیزهای عریض، دارای پهنای زیاد و آدم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *