بهترین بلندگوهای بلوتوث ضدآب سال کدامند؟/غوغا در آب

سایت بدون – اگر به طبیعت‌گردی و کمپینگ به‌خصوص در این فصل به‌ اندازه موسیقی علاقه دارید، احتمالا به یک بلندگوی قابل‌ حمل شارژی ضدآب نیاز خواهید داشت. مسلما هیچ‌ کس نمی‌خواهد بلندگوی خود را در آب بیندازد یا خیس کند، اما باید انتظار اتفاق‌های عجیب و آب‌و‌هوای نامطلوب را به‌ویژه در نیمه دوم سال داشته باشید. در نتیجه وجود مشخصات ذکر شده برای کاربرانی که قصد استفاده از بلندگوهای بلوتوث در فضاهای باز را دارند، نه یک انتخاب که ضرورت است. ضرورت دیگر خرید محصولات شناخته‌ شده از برندهای معتبر است، چون کیفیت ساخت برای تجهیزات ضدآب اهمیت حیاتی دارد و هیچ‌ کس دوست ندارد وسط سفر متوجه شود بلندگویی که خریده آن‌قدرها هم ضدآب نیست! در ادامه تعدادی از بهترین بلندگوهای قابل حمل سال ۲۰۱۹ را که با درنظر گرفتن بودجه‌های متفاوت، ولی با تاکید بر کیفیت و توانایی مقاومت بالا در برابر رطوبت و حوادث محیطی انتخاب شده‌اند، به شما معرفی می‌کنیم تا اگر قصد خرید دارید بتوانید بهتر انتخاب کنید. حرفه‌ای و بادوام
JBL Charge 4
وزن: ۹۶۵ گرم 
عمر باتری: تا ۲۰ ساعت 
برد بی‌سیم: بیش از ۱۰ متر 
شارژر: USB ــ C 
ورودی AUX: دارد
دامنه پاسخ فرکانسی: ۶۵ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز 
درایوها: دو درایو فعال ۴۴ میلی‌متری، دو رادیاتور غیرفعال 
برای کاربرانی که مشکلی با قیمت حدود یک میلیون و چهارصد هزار تومانی این بلندگوی باکیفیت و خوش‌ساخت ندارند، انتخاب بهتری وجود نخواهد داشت. البته بلندگوهایی با قیمت‌های بالاتر هم در بازار وجود دارد، اما Charge 4 ترکیب مطلوبی از امکانات کاربردی، کیفیت و قیمت را در یک بسته جذاب به‌ شما ارائه می‌دهد. طراحی بدنه این بلندگو تفاوت خاصی با نسل‌های پیشین نکرده و این فرم بدنه در بسیاری از محصولات دیگر این شرکت نیز دیده می‌شود. با این حال، صدای قوی و باس خوب، پورت USB ــ C ، عمر باتری بسیار عالی، توانایی انجام وظایف پاوربانک (که به‌ویژه در سفر می‌تواند بسیار کار راه‌انداز باشد) و بدنه بسیار مستحکم و ضد‌آب به‌خوبی این تنبلی تیم طراحی را پوشش می‌دهد. بلندگوهایی که کیفیت صدای بهتری از Charge 4 دارند قیمت‌های معمولا گزافی دارند و در هیچ یک از آنها نمی‌توانید مجموعه قابلیت‌هایی را که در این محصول با این قیمت گردآوری شده ببینید و به همین دلیل این بلندگو را به کسانی که دنبال محصولی حرفه‌ای، کاربردی و بادوام هستند پیشنهاد می‌کنیم.

ارزش خرید بالا
Anker Soundcore Flare
وزن: ۵۳۰ گرم 
عمر باتری: تا ۸ ساعت 
برد بی‌سیم: تا ۲۰ متر 
شارژر: USB 
ورودی AUX: دارد
دامنه پاسخ فرکانسی: ۸۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز 
درایوها: دو درایو فعال ۴۵ میلی‌متری، دو رادیاتور غیرفعال
شرکت Anker از دیگر سازندگانی است که توانسته با حفظ کیفیت و ارائه محصولات خوب با قیمت رقابتی، جایی بین بزرگان برای خود دست و پا کند. بلندگوی
Soundcoure Flare این شرکت که پرچمدار این رده از محصولات آن هم به‌شمار می‌رود، مجموعه‌ای از بهترین قابلیت‌ها را در قالب بسته‌ای جذاب و خوش‌قیمت که نمی‌توان به‌سادگی از آن چشم‌پوشی کرد، به‌ شما عرضه می‌کند. اول از همه به طراحی نسبتا نامعمول و نوار LED رنگی پایین بدنه اشاره می‌کنیم. داشتن یک نوار نورانی رنگی در انتهای بلندگو احتمالا با سلیقه همه سازگار نیست، اما ممکن است گاهی جالب هم باشد. البته مسلما روشن نگه‌داشتن سیستم نوردهی، مصرف انرژی را خیلی بالا می‌برد و چون غیرفعال کردن آن می‌تواند باعث افزایش قابل‌ ملاحظه زمان کاردهی باتری شود به‌احتمال زیاد همیشه خاموش خواهد ماند. به طور کلی عمر باتری خوب، داشتن حفاظت سطح IPX7 (مقاوم به آب در عمق یک متری تا ۳۰ دقیقه)، تقویت‌کننده صدای باس، امکان اتصال به بلندگوهای هم‌مدل دیگر برای پخش استریو، تولید صدای ۳۶۰ درجه، اپلیکیشن اختصاصی برای مدیریت عملکرد و اعمال تنظیمات (از جمله تنظیمات نوار نورانی) روی دستگاه، میکروفون داخلی با امکان اتصال میکروفون خارجی و برد ۲۰ متری گیرنده از ویژگی‌های جذاب این محصول جدی و رقابتی به‌شمار می‌آیند.  به تمام این نکات مثبت، قیمت حدود ۶۰۰ هزار تومانی این محصول را هم اضافه کنید تا متوجه شوید چرا به نظر ما رقابت با Flare از نظر ارزش خرید دربرابر عملکرد امکان‌پذیر نیست. 

بهترین بلندگوی قابل‌ حمل
Ultimate Ears Wonderboom 2
وزن: ۴۲۵گرم 
عمر باتری: ۱۰ ساعت 
برد بی‌سیم: بیش از ۳۰ متر 
شارژر: USB 
ورودی AUX: دارد
دامنه پاسخ فرکانسی: ۸۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز 
درایوها: دو درایو فعال ۴۰ میلی‌متری، دو رادیاتور غیرفعال
نسل‌ قبلی این بلندگو آن‌قدر عملکرد مناسبی در زمینه محافظت از ورود آب داشته که تقریبا اسم این برند با بلندگوهای ضدآب یکی شده است. دلیل این عملکرد درخشان از‌جمله بدنه مستحکم، حجم صدای بالا به‌نسبت ابعاد و امکان جفت شدن با یک بلندگوی
Wonderboom دیگر برای پخش استریوی صدا کاملا روشن است.
البته نسل دوم این بلندگو تنها از نظر ظاهری به سلف خود شباهت دارد و شرکت سازنده با ارتقای قابل‌ملاحظه عواملی مثل عمر باتری (تا ۳۰ درصد بیشتر از نسل قبل)، صدای باس بهتر و قابلیت تقویت صدا در محیط‌های باز که به افزایش حتی بیشتر صدای این بلندگو کمک می‌کند، درواقع محصول جدیدی روانه بازار کرده است. به‌ اینها توانایی پخش ۳۶۰درجه صدا و مقاومت کامل در برابر ضربه و آب (استاندارد IP67) و قیمت حدود یک میلیون تومانی را هم اضافه کنید تا بدانید چرا Wonderboom 2 یکی از بهترین بلندگوهای قابل‌ حمل سال و شاید یکی از بهترین بلندگوهای قابل‌ حمل ساخته شده تاکنون محسوب می‌شود.

​​​​​​​فوق‌کوچک ارزان
JBL Clip 3
وزن: ۲۲۰ گرم 
عمر باتری: تا ۱۰ ساعت 
برد بی‌سیم: تا ۲۰ متر 
شارژر: USB 
ورودی AUX: دارد
دامنه پاسخ فرکانسی: ۱۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز 
درایوها: یک درایو فعال ۴۰ میلی‌متری
آخرین بلندگوی انتخابی ما یکی دیگر از محصولات شرکت JBL است، اما ویژگی‌هایی از جمله قیمت بسیار پایین به نسبت باقی محصولات معتبر (حدود ۴۵۰ هزار تومان)، وزن فوق‌العاده پایین و قابلیت حمل بسیار آسان (با استفاده از گیره تعبیه شده روی بدنه بلندگو) باعث می‌شود Clip3 انتخاب اول کسانی باشد که بیشتر از حجم و کیفیت صدا به آسانی جابه‌جایی و قابلیت استفاده در شرایط سخت اهمیت می‌دهند.
 Clip3 مثل دو نسل قبلی یک بلندگوی سبک و مقاوم برای کسانی است که می‌خواهند در زمان دوچرخه‌سواری، کوهنوردی یا دیگر ورزش‌های چالش‌برانگیز از موسیقی نیز لذت ببرند. گیره بالای بدنه، خیال شما را از افتادن و گم شدن بلندگو راحت می‌کند و باتری ۱۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌تواند تا ۱۰ ساعت کارکرد مداوم را پشتیبانی کند. همچنین محافظت از ورود گرد و خاک و رطوبت خیال شما را از وقوع هر حادثه ناگواری راحت می‌کند.
از بلندگویی با این ابعاد کوچک نباید انتظار خیلی بالایی داشت و همان‌طور که حداقل فرکانس خروجی ۱۲۰ هرتزی نشان می‌دهد خبری از صداهای بم و عمیق نیست. البته از خروجی ۳/۳ واتی این بلندگو نمی‌توان انتظار بیشتری داشت، ولی باید گفت کیفیت و حجم صدا برای کاربران عادی قابل‌ قبول است و در رده بلندگوهای فوق‌کوچک، محصولی با قابلیت‌ها و سطح کیفی مشابه به‌راحتی پیدا نمی‌شود. 

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *