بهترین جانشین دانیل کریگ/ سرمربی لیورپورل، جیمز باند بعدی شود

سایت بدون – با اکران عمومی «زمانی برای مردن نیست» آخرین فیلم جیمزباندی دانیل کریگ در نقش مامور ۰۰۷ ، خبرسازی‌های جیمزباندی شدت بیشتری گرفته است و این روزها رسانه‌های گروهی و شبکه‌های اجتماعی پر از اخبار درست و نادرست و شایعه درباره این مجموعه اکشن جاسوسی است. ظاهرا علاقه عمومی برای کسب خبرهای تازه درباره موفق‌ترین مجموعه سینمایی کل تاریخ سینما بسیار زیاد است و دست‌اندرکاران تازه‌ترین فیلم جیمزباندی هم قصد دارند با صحبت‌های تازه، پاسخگوی عطش طرفداران این شخصیت مشهور دو دنیای ادبیات و سینما باشند. در حالی‌که کریگ با نمایش عمومی زمانی برای مردن نیست برای همیشه لباس تاکسیدوی باند را از تن درمی‌آورد و طرفداران فیلم موافق این کار نیستند، بحث درباره جیمزباند بعدی سینما شکل جدی‌تری به خودش گرفته و این پرسش مطرح شده که بیست و ششمین قسمت این مجموعه پربیننده چه زمانی وارد مرحله تولید خواهد شد. با این همه، به‌نظر می‌رسد تهیه‌کنندگان فیلم در کمپانی متروگلدوین مه‌یر (ام جی ام) و شخص باربارا بروچولی صاحب امتیاز تولید فیلم‌های سینمایی براساس شخصیت مامور ۰۰۷، علاقه چندانی به صحبت کردن درباره این‌گونه مسائل ندارند. در غیبت پاسخگویی این افراد، زمینه برای صحبت و اظهارنظر دیگران فراهم می‌شود و طبیعی است که رسانه‌های گروهی این گفته‌ها و اظهارات را تیتر اول خود می‌کنند. به نوشته نشریه هالیوود‌ ریپورتر، دانیل کریگ توانسته جیمزباند بعدی سینما را کشف و معرفی کند. او که در کل پنج بار نقش این شخصیت معروف دنیای جاسوسی را بازی کرد، بر این باور است که یورگن کلوپ، سرمربی تیم فوتبال لیورپول بهترین گزینه برای جایگزینی اوست و دوست دارد این ورزشکار آلمانی‌تبار را روی پرده سینما در نقشی ببیند که خودش پنج بار آن‌را با موفقیت کامل بازی کرد. به گفته کریگ:« اصلا او خود جیمزباند است و نمی‌توان کس دیگری را به‌جز او در قالب این شخصیت تصور کرد. در زمین فوتبال او یک لیدر کامل است و می‌تواند این وضعیت را در زمین جیمزباند هم تکرار کند. من همیشه کلوپ را یک سوپر‌جاسوس دیده‌ام. در حقیقت باید اذعان کنم که او را می‌پرستم و خیلی آدم خوش‌شانسی بوده‌ام که موفق به دیدارش از نزدیک شده‌ام.»
البته رسانه‌های انگلیسی به طرفداری کریگ از تیم لیورپول اشاره می‌کنند و می‌گویند او همیشه هوادار دوآتشه این تیم بوده و برای تماشای بازی‌های آن به ورزشگاه رفته است. آنها پیشنهاد جیمزباند شدن کلوپ را هم در همین رابطه ارزیابی می‌کنند. اما کلوپ برعکس کریگ، خودش را گزینه مناسبی برای مامور ۰۰۷ شدن نمی‌داند و اضافه می‌کند:« اگر برای بازی در نقش باند ظاهر شوم، به احتمال بسیار زیاد بدترین جیمزباندی خواهم بود که روی پرده سینما دیده شده است. اگر من هم مثل جیمزباند در یک صحنه سینمایی هفت تیر را به‌دست بگیرم و آن‌را به سمت صورتم بیاورم تا دوربین در ژست جیمزباند از من عکس بگیرد، احتمالا تمام دنیا رویشان را از پرده سینما برمی‌گردانند و به آن پشت می‌کنند! جیمزباند دنیا را نجات می‌دهد و من تیم لیورپول را.»
من نیستم!
در همین حال، ادریس البا که رسانه‌های گروهی مدت‌هاست از او به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی ایفای نقش باند اسم برده و پیشاپیش به او لقب اولین جیمزباند سیاه تاریخ سینما را داده‌اند، از شرکت در رقابت‌های مربوط به انتخاب بازیگر برای بازی در نقش باند انصراف داده است. البا در گفت‌و‌گویی خودش را از گردونه رقابت‌های جیمزباندی خارج کرده و می‌گوید:«من هیچ‌وقت خودم را نامزد چنین رقابتی نکردم. این رسانه‌ها بودند که از من به عنوان یکی از گزینه‌های مهم ایفای نقش باند اسم بردند. اگر از خودم بپرسید، خواهم گفت که قصد ندارم تبدیل به جیمزباند شوم. البته چه کسی دلش نمی‌خواهد جیمزباند بعدی سینما باشد؟ اما از سوی من تماسی با تهیه‌کنندگان این مجموعه فیلم گرفته نشده است. حالا می‌ماند این نکته که آنها بخواهند تماسی با من بگیرند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، آن‌وقت به بازی در نقش باند فکر خواهم کرد و به مذاکره با سازندگان آن می‌نشینم. این روزها همه ما چیزهایی زیادی درباره جیمزباند می‌شنویم و رسانه‌ها پر از خبرهایی درباره باند رنگین‌پوست، باند خانم و … است. با گذشت زمان، سازندگان قسمت‌های بعدی جیمزباند بازیگر مورد‌ نظرشان را پیدا و نام او را به‌صورت رسمی اعلام می‌کنند. اجازه بدهیم آنها کارشان را انجام دهند.»
من مایل به کارگردانی هستم
در همین حال، دنیس وینه‌لووه که اکشن علمی- تخیلی بسیار گران‌قیمت «تل ماسه/ دون» را روی پرده سینماهای جهان دارد، از علاقه‌اش برای کارگردانی یکی از فیلم‌های جیمزباندی می‌گوید. ظاهرا او که خوشحال است تهیه‌کنندگان تل ماسه ۱۶۰ میلیون دلار برای ساخت فیلم به او داده‌اند، تصور می‌کند مدیران ام‌جی‌ام هم دست به چنین سخاوتمندی گران‌قیمتی بزنند. او می‌گوید:«همیشه تحت تاثیر باند قرار داشته‌ام و دلم می‌خواست یکی از قسمت‌های آن را کارگردانی کنم. من هم یکی از طرفداران دوآتیشه این جاسوس و فیلم‌هایش هستم. صادقانه بگویم اگر برای این کار دعوت شوم یک بله بلند و طولانی خواهم گفت! جیمزباند از آن دسته شخصیت‌هایی است که از کودکی با او بزرگ شده‌ام و ماجراجویی‌هایش را دنبال کرده‌ام. دوران کودکی همه ما به همین شکل و با این آدم گذشته است. برای من هم قرار گرفتن پشت دوربین یکی از فیلم‌های جیمزباند، چالشی بزرگ و نفسگیر است.» حالا بعد از کناره‌گیری دانیل کریگ، این پرسش مهم مطرح است که چه کسی و چگونه می‌خواهد دست به احیای داستان و حال و هوای این مجموعه فیلم بزند و تلاش او در این راه چه نتیجه‌ای به بار خواهد آورد؟

مطلب پیشنهادی

دردسر تازه برای شرکت تسلا/خودرو سایبرتراک یک «تله مرگ» است!

 مالک سایبرتراک یک خطای بالقوه کشنده در مورد این خودرو را فاش کرده که باعث …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *