بهترین گوشی‌های با قیمت متوسط دربازار کدامند؟/این چینی‌های نفیس

سایت بدون – نوبت معرفی گوشی‌های هوشمند سال است. البته این دفعه تصمیم داریم به‌جای پرچمداران نام‌آشنای همیشگی سراغ گوشی‌های چینی میان‌رده‌ای برویم که توانسته‌اند در سال‌های اخیر سهم قابل‌ توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص دهند. مسلما موفقیت سازندگان چینی در افزایش قابل‌ ملاحظه سهم‌شان از بازار جهانی تصادفی نبوده و باید آن را نتیجه بهبود مستمر کیفیت و نوآوری در طراحی و ساخت در کنار قیمت‌های بسیار رقابتی بدانیم. گوشی‌های چینی دیگر مثل یک دهه پیش کپی‌های بی‌کیفیت و دست‌چندم طراحی و فناوری سازندگان مطرح نیستند و در سال‌های اخیر حتی شاهد عرضه پرچمداران قدرتمندی از سوی سازندگان چینی بوده‌ایم که به‌خوبی توانسته‌اند بزرگان بازار را به چالش بکشند. اما کماکان برگ برنده چینی‌ها، عرضه گوشی‌های میان‌رده بسیار کارا و با ارزش خرید بالاست که می‌توانند با هزینه‌ای معادل یک‌سوم گوشی‌های پرچمدار، ظاهر و عملکردی مشابه یا بسیار نزدیک به آنها را ارائه دهند. در ادامه سه تا از بهترین گوشی‌های میان‌رده چینی را که در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شده و در ایران هم حضور دارند، بررسی خواهیم کرد. 

دوربین سلفی متفاوت
Honor 9X
   پردازنده: Kirin 810 هشت‌هسته‌ای
   حافظه رم: ۶ گیگابایت
   حافظه داخلی: ۶۴/۱۲۸ گیگابایت 
   دوربین‌ اصلی: ۴۸/۸/۲ مگاپیکسل
   دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل 
   صفحه نمایش: ۵۹/۶ اینچ IPS – LCD 
   کارت حافظه: تا ۵۱۲ گیگابایت
   باتری: ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت



برند آنر که اخیرا راه خود را از شرکت مادر یعنی هوآوی جدا کرده، یکی از جذاب‌ترین میان‌رده‌های سال را از اواسط تابستان به بازار جهانی عرضه کرد. صفحه نمایش ۹X که به‌تازگی به‌صورت رسمی وارد ایران شده، برای کاهش قیمت تمام شده از فناوری IPS استفاده می‌کند، اما از وضوح تصویر و تراکم پیکسلی بالایی برخوردار است. قاب بسیار ظریف صفحه نمایش و استفاده از دوربین سلفی با مکانیسم بیرون جهنده، علاوه بر زیباتر کردن گوشی و حذف سوراخ دوربین جلو، نسبت صفحه نمایش به بدنه را به عدد خارق‌العاده ۹۱درصد رسانده که در نوع خود یک دستاورد محسوب می‌شود. پردازنده Kirin 810 ساخت هوآوی، با معماری جدید هفت‌نانومتری و عملکرد بسیار عالی، همراه ۶ گیگابایت حافظه رم، پردازنده گرافیکی Mali G – 52 با قابلیت GPU Boost،
سخت‌افزاری بسیار فراتر از یک گوشی میان‌رده و حتی برخی پرچمداران در اختیار شما قرار می‌دهد. دوربین اصلی ۴۸مگاپیکسلی با دو سنسور فوق‌عریض و عمق‌سنج به‌ترتیب ۸ و ۲مگاپیکسلی، استفاده از هوش‌مصنوعی برای تسهیل عکسبرداری شبانه و لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر به‌شما امکان می‌دهد در هر زمان و مکان بهترین تصاویر و ویدئوهای ممکن را تهیه کنید. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم از میدان دید عریض و کیفیت مناسبی برخوردار است، هرچند مکانیسم برقی بیرون‌جهنده سرعت پایینی دارد و می‌تواند گاهی حوصله شما را سر ببرد که البته به داشتن یک صفحه نمایش کامل می‌ارزد. به همه اینها باتری حجیم ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، نسل دوم USB – C، بلوتوث نسخه۵ و از همه مهم‌تر قیمت قابل دسترس این گوشی را اضافه کنید تا به تعریف جدیدی از یک گوشی میان‌رده برسید. 

عکاسی با زیبای چینی
Redmi Note 8 Pro M1906G7G
   پردازنده: Mediatek Helio G90 T هشت‌هسته‌ای
   حافظه رم: ۶ گیگابایت 
   حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت 
   دوربین اصلی: ۶۴/۸/۲/۲ مگاپیکسل
   دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
   صفحه نمایش: ۵۳/۶ اینچ IPS – LCD 
   کارت حافظه: ۲۵۶ گیگابایت
   باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت

Image result for Redmi Note 8 Pro M1906G7G


   

نخستین نکته جالب در این گوشی، استفاده از شیشه Gorilla Glass 5 برای حفاظت از پشت و روی بدنه است که در کنار نمایشگر بزرگ، پرنور و باکیفیت این گوشی، ظاهری بسیار بهتر از یک گوشی میان‌رده به آن بخشیده است. صفحه نمایش تقریبا تمام سطح گوشی را دربرگرفته و قاب بسیار نازکی دارد که آن را بزرگ‌تر هم نشان می‌دهد، هرچند استفاده از فناوری قدیمی
IPS ــ LCD کمی ناامیدکننده است. البته با توجه به قرار داشتن این گوشی در دسته‌بندی میان‌رده، نوردهی بسیار قوی و پشتیبانی از HDR مشکل بزرگی به‌شمار نمی‌رود. پردازنده هشت هسته‌ای به‌ نسبت قدرتمند با معماری ۱۲نانومتری این گوشی شاید لبه فناوری نباشد، اما در کنار ۶ گیگابایت رم، پردازنده گرافیکی Mali ــ G76
و اندروید ۹ خیال شما را از اجرای سنگین‌ترین نرم‌افزار‌ها تا یکی دو سال آینده کاملا راحت خواهد کرد.  یک نکته بسیار مهم دیگر، دوربین چهارگانه فوق‌العاده این گوشی است که در کنار یک سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و یک سنسور فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی از دو سنسور ۲‌مگاپیکسلی برای تصویربرداری ماکرو و عمق‌سنجی استفاده می‌کند. دوربین سلفی هم با سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و قابلیت عکاسی HDR و پانوراما کیفیت تصویری قابل مقایسه با دوربین اصلی گوشی‌های یکی دو سال پیش به شما ارائه می‌دهد. 
۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت استفاده از کارت‌های حافظه، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پورت USB ــ C v2.0 با قابلیت شارژ سریع، پشتیبانی از دو‌سیمکارت و داشتن جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری را باید از دیگر مزایای این گوشی دانست.

​​​​​​​میان‌رده توانا
P30 Lite MAR ــ LX1M  HUAWEI
   پردازنده: Kirin 710 هشت‌هسته‌ای
   حافظه رم: ۴ گیگابایت
   حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت 
   دوربین اصلی: ۲۴/۸/۲ مگاپیکسل
   دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل 
   صفحه نمایش: ۱۵/۶  اینچ IPS – LCD 
   کارت حافظه: ۱ ترابایت
   باتری: ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعت

   

Image result for P30 Lite MAR ــ LX1M HUAWEI


شرکت هوآوی با معرفی P30 استاندارد جدیدی در تصویربرداری با گوشی تعریف کرد. هرچند قیمت گزاف P30
آن را خارج از دسترس بسیاری از کاربران قرار داده و به‌همین دلیل هم مدل Lite این گوشی با امکانات کمتر، ولی کماکان جذاب به بازار عرضه شد. از نظر ظاهری تفاوت چندانی با برادر بزرگ‌تر خود ندارد، اما جنس پلاستیکی شفاف بدنه حساسیت زیادی به کثیفی دارد که البته در گوشی‌های میان‌رده خیلی عجیب نیست. پردازنده Kirin 710 با معماری ۱۲ نانومتری خود متعلق به یک نسل قبل است، اما جای نگرانی نیست چون ۴ گیگابایت رم و پردازنده گرافیکی Mali ــ G51 MP4 به شما قدرت کافی برای اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها تا یکی دو سال آینده را خواهد داد. 
در این نسخه خبری از دوربین ۴۰مگاپیکسلی P30، فیلمبرداری ۴K و لرزش‌گیر تصویر نیست، اما سنسور اصلی ۲۴ مگاپیکسلی، سنسورهای فوق‌عریض ۸ و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی، حالت عکاسی شبانه، فناوری
Pixel Binding و پشتیبانی از HDR مطمئنا شما را از عکس‌هایی که می‌گیرید راضی نگه خواهد داشت. به اینها دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نسخه اصلی P30 را اضافه کنید تا از بابت عکسبرداری جای هیچ گله و شکایتی باقی نماند. البته این گوشی بی‌عیب نیست و باتری نسبتا ضعیف و پردازنده نسبتا قدیمی، از نقاط ضعف این میان‌رده توانا محسوب می‌شوند. 
هرچند با نگاهی به قیمت این گوشی و مقایسه ارزش خرید در برابر هزینه می‌توان با اطمینان آن را هنوز یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن بازار دانست.

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *