به بهانه پیشنهادی ده ساله بارسا به لیونل مسی/طولانی‌ترین قرارداد‌های تاریخ فوتبال


سایت بدون – با قرارداد ۱۰ساله‌ای که بارسلونا به لیونل مسی پیشنهاد کرده، کاپیتان آرژانتینی هر روز به گره زدن آینده خود به بارسلونا نزدیک‌تر می‌شود. او که تابستان سال پیش به صورت رسمی درخواست جدایی داده بود، تا پایان فصل قرارداد دارد اما قرارداد ۱۰ ساله‌ای که به این بازیکن ۳۳ ساله پیشنهاد داده شده، در صورت پذیرش او را تا پایان حرفه‌اش در نوکمپ نگه خواهد داشت. به همین بهانه سایت «سان» به طولانی‌ترین قراردادهای تاریخ فوتبال نگاهی انداخته است.

آندرس اینیستا
کاپیتان سابق بارسلونا که از کودکی و از سال ۱۹۹۶ عضو این تیم بود، سال ۲۰۱۷ با کاتالان‌ها قراردادی مادام‌العمر بست. او سال بعد این تیم را به مقصد ویسل کوبه ژاپن ترک کرد اما بدون شک نامش در تاریخ به عنوان یکی از بهترین‌های تاریخ بارسا ثبت شده است. در ۶۷۴ بازی‌اش برای بارسا، اینیستا ۵۷ گل زد و ۱۳۷ پاس گل داد. تعداد بازی‌های او برای بارسلونا از همه بازیکنان تاریخ این تیم جز ژاوی و مسی بیشتر است.

رائول گونزالس
رائول، مهاجم اسطوره‌ای رئال مادرید در سال ۲۰۰۸، پس از ۱۶ سال حضور در این تیم، مفتخر به عقد قراردادی مادام‌العمر با این تیم شد. در آن زمان او برترین گلزن تاریخ کهکشانی‌ها بود، عنوانی که بعدها به کریستیانو رونالدو تعلق گرفت. او سال ۲۰۱۰ رئال مادرید را در حالی برای به مقصد شالکه ترک کرد که در ۷۴۱ بازی‌اش برای تیم مادریدی ۳۲۳ گل زد. رائول هنوز هم رکورددار بیشترین بازی برای رئال مادرید است.

ایکر کاسیاس
رئال مادرید سال ۲۰۰۸ با سنگربان اسطوره‌ای خود ایکر کاسیاس هم قراردادی مادام‌العمر بست. دروازه‌بان اسپانیایی از ۹ سالگی عضو این تیم بود و مجموعاً ۷۲۵ بازی هم برای این تیم انجام داده و با آن ۵ بار قهرمان لالیگا و سه بار قهرمان اروپا شد. کاسیاس سال ۲۰۱۵ در حالی که فقط ۱۶ بازی دیگر لازم داشت تا رکورد رائول را بشکند به پورتو پیوست.

دنیلسون
یکی از قراردادهای طولانی مدت کمتر شناخته شده، قرارداد دنیلسون برزیلی با بتیس است. او سال ۱۹۹۸ از تیم سائوپائولو با قراردادی ۲۱/ ۵ میلیون پوندی که در زمان خودش رکورد جهان بود، راهی اسپانیا شد. علاوه بر رقم قرارداد، مدت آن هم قابل توجه بود چرا که ۱۰ سال اعتبار داشت. او تا سال ۲۰۰۵ در این تیم ماند اما روزهای پرفروغی را در آن سپری نکرد. او ۸ سال پس از عقد این قرارداد راهی تیم النصر عربستان شد.

لیونل مسی
لیونل مسی دارد به عقد قراردادی ۱۰ ساله با بارسا نزدیک می‌شود اما این اولین باری نیست که بارسا با او چنین قراردادی می‌بندد. سال ۲۰۰۵ کاتالان‌ها با مسی که به تازگی به تیم اصلی وارد شده بود، قراردادی بستند که او را تا سال ۲۰۱۴ در نوکمپ نگه می‌داشت.

اینیاکی ویلیامز
یکی دیگر از قراردادهای طولانی کمتر شناخته شده متعلق به اینیاکی ویلیامز است، مهاجم اسپانیایی که سال ۲۰۱۹ با تیم اتلتیک بیلبائو قراردادی ۹ ساله با بند فسخ ۱۱۷ میلیون پوندی بسته است. این بازیکن ۲۶ ساله تا الان در ۲۹۱ بازی‌اش برای تیم باسکی ۶۴ گل زده است.

سائول نیگس
هافبک اتلتیکومادرید به سرعت به سمت دهمین سال حضورش در این تیم نزدیک می‌شود. او که سال ۲۰۱۲ به روخی بلانکو پیوست، سال ۲۰۱۷ با این تیم قراردادی ۹ ساله بست. سائول در هر یک از ۵ فصل گذشته حداقل ۴۵ بازی انجام داده است.

آلن پاردیو
معروف‌ترین قرارداد طولانی مدت تاریخ فوتبال انگلیس قرارداد ۸ ساله آلن پاردیو برای مربیگری نیوکاسل در سال ۲۰۱۲ بود که پس از موفقیت او برای رساندن زاغ‌ها به رده پنجم لیگ برتر در فصل ۱۲-۲۰۱۱ و کسب عنوان بهترین مربی فصل رقم خورد. هرچند دو سال بعد او راهی کریستال پالاس شد.

سسک فابرگاس
فابرگاس در سنین نوجوانی با آرسنال قراردادی ۹ ساله بست که او را تا سال ۲۰۱۴ در این تیم نگاه می‌داشت اما این هافبک اسپانیایی تا پایان قراردادش در آرسنال نماند و سال ۲۰۱۱ راهی بارسلونا شد. او در ۳۰۴ بازی‌اش برای توپچی‌ها ۵۷ گل زد و ۹۲ پاس گل داد.

کپا آریسابالاگا
یکی دیگر از قراردادهای طولانی‌مدت تاریخ فوتبال متعلق به کپا است، دروازه‌بان اسپانیایی که سال ۲۰۱۸ با رقمی معادل ۷۱/۶ میلیون پوند به عنوان گران‌ترین سنگربان تاریخ از بیلبائو به چلسی پیوست و با این باشگاه قراردادی ۷ ساله بست. عملکرد ضعیف او اما باشگاه را مجبور کرد که سال گذشته دروازه‌بانی دیگر مانند ادوارد فرلان را بخرد.

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *