به مناسبت روز تولد حسین کعبی /مردی که فیگو را مهار کرد(عکس وفیلم)

 

سایت بدون – حسین کعبی بازیکن بسیار خوبی بود، در دفاع جنگنده و غیر قابل نفوذ، در حمله سرعتی و تکنیکی …اما شاید مهمترین خاطره ای که از کعبی به جا مانده باشد، ضربه ای بود که به صورت لوییز فیگو ستاره و کاپیتان تیم ملی پرتغال در جام جهانی ۲۰۰۶ وارد کرد ، ضربه ای که خودش درباره آن می گوید:«وقتی شما در زمین فوتبال آن هم میدان بزرگی مانند جام جهانی به میدان می‌روی همه تلاشت را می‌کنی تا موفق باشی و توپ را تصاحب کنی. فرقی هم نمی‌کند که مقابلت چه کسی است. من واقعا از آن سبک بازی کردن پشیمان هستم اما در فوتبال باید برای موفقیت بجنگی.»

کعبی که اعتقاد آن ضربه بدترین خاطره ورزشی است :«بدترین خاطره فوتبالی من همان ضربه ای است که به صورت فیگو زدم. خیلی جای حساسی خورد. صحنه بسیار بدی بود که دوست ندارم آن را نگاه کنم. من حواسم نبود که آن اتفاق افتاد وگرنه هیچوقت دوست نداشتم این کار را کنم. شما مطمئن باشید اگر من از قصد می زدم، داور از زمین بازی اخراجم می کرد. فیگو پشت من بود و درست او را ندیدم. به خاطر همین برخورد داشتیم. از عمد آن ضربه را نزدم وگرنه داور اخراجم می کرد»

حسین کعبی در پایان همان دیدار هم در مصاحبه‌ای عنوان کرد که این حرکت را به عمد انجام نداد و  در پایان دیدار نیز از فیگو بابت این صحنه عذرخواهی کرد.

فیگو نیز در پایان دیدار و در مصاحبه‌ای با روزنامه بیلد حرکت کعبی را ناشی از بی‌تجرگی او دانست و گفت: «به دلیل این برخورد از کعبی دلخور نیستم. این حرکت به صورت عمدی از سوی وی صورت نگرفت؛ بلکه ناشی از بی تجربگی مدافع ایران بود.»

فیگو در پایان جام‌جهانی۲۰۰۶ هم در برنامه‌ای درباره‌ی حرکت کعبی گفت: «ضربه کعبی بازیکن ایرانی را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم این ضربه جزو خاطرات تلخ من در جام بود، یکی لحظه احساس کردم در خواب به سرم ضربه خورده است؛ برای لحظه ای رعدی آبی رنگ را دیدم که از جلو چشمانم به سرعت عبور کرد.»

درادامه چند عکس از عملکرد حسین کعبی در بازی با پرتغال در جام جهانی ۲۰۰۶ را شاهد هستید

مطلب پیشنهادی

ریشه و داستان ضرب المثل «گاف دادن»

سایت بدون – اصل کلمه گاف از زبان فرانسه است و به معنای حرف ناپسند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *