بیرانوند چگونه از پس چالش نیمکت‌نشینی برمی آید





سایت بدون – قرار گرفتن نام بیرانوند در بین سه نامزد اصلی فتح جایزه بهترین بازیکن سال آسیا انگار برایش خوش‌یمن نبود.
علی بیرو که یکی از محبوب‌ترین بازیکنان فعلی فوتبال ایران به حساب می‌آید، بعد از سفر به هنگ‌کنگ و حضور در مراسم بهترین‌ها، شرایط خوبی را تجربه نکرد و البته خودش هم در این بین بی‌تقصیر نبود.
دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس، در بازی با ذوب‌آهن نیمکت‌نشین شد و در بازی بعدی مقابل گل گهر، روی تک گلی که پرسپولیس دریافت کرد حاشیه‌ساز شد.
او با خط دفاعی و بخصوص محمدحسین کنعانی‌زادگان درگیری لفظی پیدا کرد و همین اسباب دلخوری کالدرون را فراهم کرد.
بیرو که احتمالاً فکرش را نمی‌کرد بعد از قرار گرفتن در بین ۳ مرد سال آسیا به روی نیمکت تبعید شود، بازی با سایپا و پارس جنوبی جم را از کنار زمین نگاه کرد.
او در این ۲ بازی و البته بازی با ذوب‌آهن، از نزدیک شاهد درخشش بوژیدار رادوشویچ بود. دروازه‌بانی که سال‌هاست بدون سر و صدا روی نیمکت پرسپولیس نشسته و هر وقت به میدان رفته کیفیت بالایی از خودش نشان داده.
هواداران در تمام این سال‌ها وفاداری و سکوت دروازه‌بان کروات را ستوده‌اند و حتی حالا هم که خبر قهر بیرانوند آمده، کمتر کسی از بین طرفداران سرخ‌های تهرانی وجود دارد که دلش از بابت دروازه پرسپولیس به لرزه در آمده باشد.
بیرانوند که چندی پیش اعلام کرد حاضر است مبلغی از قرارداد کالدرون را از جیبش بپردازد، در ۲۴ ساعت گذشته احتمالاً متوجه شده که برای محبوبیت در بین هواداران پرسپولیس بیشتر از اینکه به چنین کارهایی احتیاج داشته باشد، نیاز دارد که در هر شرایطی در کنار تیمش باشد.
هواداران پرسپولیس از دیروز مدام مصاحبه‌هایی از بازیکنان قدیمی این تیم را منتشر می‌کنند که بزرگانی همچون مهدی مهدوی‌کیا با صدای رسا گفته بودند: «با افتخار حاضر هستیم روی نیمکت پرسپولیس به عنوان بازیکن ذخیره بنشینیم.»
افتخاری که ظاهراً برای بیرانوند معنایی ندارد.
کالدرون بعد از بازی گل‌گهر که بیرانوند در آن بازی گل بدی را دریافت کرد به خبرنگاران گفت: «تمرینات علی عالی است و او خیلی خوب کار می‌کند. او ماشین نیست و بشر است و به هر حال می‌تواند افت داشته باشد. مخصوصاً بازیکنی که همیشه در سطح بالا بازی کرده، مثل هر بازیکن دیگری باید به او کمک شود که به دوران اوجش بازگردد»
ولی ظاهراً بیرانوند بیشتر از اینکه از لحاظ فنی نیاز به کمک داشته باشد، نیاز دارد تا از حال و هوای هنگ‌کنگ در بیاید و دل به تمرینات و تصمیمات سرمربی تیم بدهد.
کالدرون در ماجرای نیمکت‌نشینی سیدجلال حسینی در ابتدای فصل نشان داد که با هیچ بازیکنی مماشات نمی‌کند و قطعاً این مورد شامل حال دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران هم می‌شود. در ماجرای سیدجلال البته هواداران پشت سر کاپیتان‌شان بودند اما به نظر می‌رسد در جریان علی بیرو موضوع فرق می‌کند.
حضور رادو که در ۳ بازی اخیر پرسپولیس که فیکس بوده کلین‌شیت کرده است، هواداران را به این نتیجه رسانده که نباید از ستاره ناراضی تیم‌شان حمایت کنند. دیروز البته باشگاه پرسپولیس اعلام کرد شایعات عصر روز گذشته مبنی بر بحث و جدل بیرانوند و کالدرون درست نیست اما کنار گذاشتن بیرانوند از لیست اصلی از سوی سرمربی آرژانتینی برای بازی جام حذفی در ماهشهر نشان می‌دهد که شاید ماجرا جدی‌تر از این حرف‌ها باشد. زمستان برای بیرو و باشگاه پرسپولیس با حاشیه‌های زیادی شروع شد و شاید تعطیلات نیم فصل آبستن اتفاقاتی تازه هم در باشگاه پرسپولیس باشد؛ تیمی که سه دوره اخیر قهرمان لیگ شده و امسال هم شرایط مناسبی برای تکرار قهرمانی‌اش دارد.
 
درباره ماجرای کالدرون و بیرانوند گفته می‌شود سرمربی پرسپولیس اعتقاد دارد دروازه‌بان اصلی تیمش تمرینات را جدی نمی‌گیرد و باید با تمرکز بیشتری خودش را در چارچوب دروازه پرسپولیس نشان دهد.
همچنین کالدرون به بیرانوند گفته تا پایان سال میلادی از رادو در درون دروازه پرسپولیس استفاده می‌کند و او باید با آمادگی بیشتری در سال نو میلادی ظاهر شود.

رسول مجیدی/ایران ورزشی

مطلب پیشنهادی

نقاشی گمشده بعد از ۴ سال پیدا شد

یک تابلو نقاشی ربوده‌شده از «سالواتور روزا» پس از ۴ سال به گالری «دانشگاه آکسفورد»‌ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *